Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 | Petr Miler
A není zase tak starý, porevoluční Československo a pak i Česko bylo tohoto auta plné. Pokud vám chybí jednoduché, pohodlné, a přesto sexy vozy, na kterých se skoro nemá co porouchat, tohle je váš sen. R19 s 13 tisíci km najetými jedním manželským párem je dnes neuvěřitelná věc.
Když se zmiňujeme o starších, ale minimálně jetých autech na prodej, obvykle jsou to výjimečné stroje, které díky časovému stáří mohly a nemusely přijít o většinu své někdejší ceny, v žádném případě ale nepřišly o většinu svých původních vlastností. Jsou tak šancí vrátit se v čase do dob, kdy za volantem neseděl jen „operátor elektronických ovladačů”, ale skutečný řidič, který musel zejména rychlé stroje permanentně krotit. Dnes vám ukážeme něco trochu jiného.
Je to znovu minimálně jeté auto, na tachometru má pouhých 13 584 km v rukou dvou majitelů - muže, který později zemřel, a ženy, jeho manželky, která jej zdědila - jež lze snadno označit za jednoho. Nejde ale o žádnou ostrou verzi ani nic podobného. Zajímavé je hlavně tím, že je dodnes jako nové, neboť jinak se o žádnou hitparádovou verzi nejedná. Bavíme se o Renaultu 19 ze srpna roku 1992, tedy kousku hned po vizuálním faceliftu, který ale ještě nedostal technické a další novinky, které s ním byly později spojené. Což se tady hodí - vypadá svěže, ale technicky nestárne, nemá jak, starý byl v tomto ohledu už i jako nové auto.
Je zajímavý také tím, že jde o poslední model značky, který dostal číslo - jeho nástupcem byl už Mégane, který se prodává dodnes. Je to provedení s motorem o zdvihovém objemu 1 721 cm3 pod kapotou, což zní jako něco skoro sportovního, tak to ale nic takového opravdu neznamená. Tak objemný agregát dnes může R19 závidět i hypersportovní AMG One, výkon tady ale s objemem nečekejte.
Tento motor byl hlavně jednoduchý, a tak nabízí jen 73 koní a 127 Nm a má jednobodové vstřikování paliva. Renault 19 s ním zrychlil na stovku za 12,3 s a dosáhl maximálky 171 km/h, což není dnešním pohledem žádná sláva. Službu ale udělá, nakonec i dnes se jako nová prodávají slabší a pomalejší auta - pomaleji jede i současný Mégane, jakkoli absurdně to zní.
Jak se můžete přesvědčit na fotkách, stav auta je prakticky dokonalý a karoserie nejenže nevykazuje korozi, vše je i čisté a neopotřebované, včetně kabiny. Vůz prý ani nejezdil v zimě, byl garážovaný a byl prý pravidelně servisovaný. O jeho stavu nakonec není nutné pochybovat už proto, že má dokonce veteránskou testaci, tu poslepovaný vrak opravdu nedostane.
Pochopitelně, je to pořád starý Renault. Sice snad nejkrásnější exemplář mezi devatenáctkami na trhu ojetin posledních let, navíc v atraktivní vínové barvě, ale není tu skoro žádná výbava - vrcholem jsou elektrická okna, posilovač řízení, originální autorádio a možná ještě typicky francouzské žluté mlhovky. Jinak je to ale sympaticky jednoduchý stroj s pouhými 13" ocelovými koly a dvěma předními gauči místo tvrdých anatomických sedadel. A volantem stále ještě bez airbagu.
Asi to není nic pro lidi, které ohromuje adaptivní tempomat s funkcí udržování jízdy v pruhu a Justin Bieber hrající přes Carplay. Jenže pro ty, kteří hořekují nad downsizingem, elektronizací, velkými disky kol, zkrátka čímkoli, co přinesla evoluce aut posledních dvou dekád, bude tohle auto poklad, splněný sen. Z takového pohledu je naprosto dokonalé - velká atmosféra, co se sotva točí, malá plechová kola co zvládnou snad i jízdu po poli, minimum věcí, co se mohou pokazit.
Čekali byste, že taková věc bude stát majlant? Omyl, přijde na snad i malých 7 850 Eur, tedy asi 198 tisíc Kč. Pokud byste měli zájem, vůz nabízí profesionálně jednající dealer sídlící nedaleko německých Cách.












Tenhle vínový R19 je opravdu jako nový. Pro zaryté odpůrce evoluce to bude splněný sen svého druhu. Foto: Sky Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Sky Automobile@Mobile.de
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
