Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levně k mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi s nejúspornějším TDI, pro asketu je to hotový ideál
5.8.2022 | Petr Miler
Kdo hledá univerzální auto s minimálními provozními náklady, které jej nebude stát mnoho ani na pořízení, těžko najde něco lepšího. Je to obecně neobvyklá nabídka, která se nepotkává se zájmem spousty kupujících, proto má také docela zajímavou cenovku.
Už v červnu jsme vás informovali, že trh s ojetými auty začal ochládat. Tento stav trvá dodnes a byť jsme zřejmě ještě daleko od bodu, kdy by se situace mohla vrátit alespoň poblíž stavu, ve kterém se nacházela v předchozích letech, už to není tak, že se prodá skoro všechno, skoro hned a skoro za jakoukoli cenu. Pokud se vývoj nezmění, budeme stále častěji svědky zajímavých nabídek, o které byla přinejmenším rok nouze. Prostě se budou objevovat ojetiny, jež se míjí s představami většiny publika a s cenou budou muset jít dolů. Přesto mohou být zajímavé, nakonec i právě proto.
Jedno takové auto tu máme dnes, je to vlastně docela slušná podivnost. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, dokonce verzi Combi, tedy ještě více žádaný vůz. K tomu s motorem TDI, tedy skoro ideální vůz, navíc s minimálním nájezdem, jasnou historií s jedním majitelem, co více si přát? Možná nic, z pohledu většiny kupců jsou to ale přinejmenším dvě věci - více výbavy a aby oním motorem byl 2,0 TDI.
Když má auto v seznamu zajímavé výbavy uvedené věci jako „světla pro denní svícení” nebo „kontrola tlaku v pneumatikách”, víte, že bude zle, protože takové prvky dostávají všechny nové vozy povinně. Nějaká výbava tu přece jen je, jde o verzi Ambition, tedy ne úplně „oholený” Active, navíc je tu automatická klimatizace a tempomat, z prvků stojících za zmínku je to ale asi všechno. Ocelová kola s kryty? Mlhovky? Volant z arabské gumy bez dálkového ovládání čehokoli? Čalounění stáhnuté z gauče po babičce z charitativní sbírky? To už asi za řeč nestojí.
Motorem je pochopitelně 1,6 TDI, který si moc obliby v Octavii nezískal, ale ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má kombinovanou spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a není problém s ním mimo město jezdit klidně ještě o půl litru úsporněji. Skutečně, zvlášť v této výbavě. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie Combi, jedno auto pro všechno, prostorný, pohodlný vůz klidně i pro jízdu po poli.
Tohle auto chce prostě asketu, který se bude stydět i za tu automatickou klimatizaci, však manuální by stačila. Odměnou mu bude téměř dokonalý stav vozu z roku 2015, který v rukou jediného majitele a se všemi požadovanými servisy najel jen 42 530 km. To je na Octavii TDI skoro nic, ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to v podstatě zánovní auto, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou výbavou, ale také není drahé.
Prodávající za něj žádá 12 252 Eur bez německé DPH, tedy rovných 300 tisíc Kč. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nejlevnější nová Octavia Combi TDI stojí 609 900 Kč? A s výbavou Active nenabídne ani tu automatickou klimatizaci? To je prostě zajímavá nabídka, však kdo si koupí superúsporný diesel, aby s ním za 7 let najel 42 tisíc km? Ale pokud vám nevoní, nechte ji být, zájemce o takové auto se nejspíš rychle najde i bez vás.
















Je to bizarní věc, ne že ne, hlavně kvůli své výbavě, motoru a dosavadnímu využití. I tak je to podle nás zajímavá nabídka - za relativně málo peněz dostanete zánovní Octavii Combi TDI, která reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. Foto: Auto Zimmermann, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Bývalý pilot F1 provezl syna ve svém novém supersportu za 70 milionů, je to jako průlet rakety z jiné planety
včeraAsi nejpropracovanější supersport historie si ve sprintu málem namazalo na chleba auto za osminu jeho ceny
13.8.2022Dekádu a půl starý diesel od Mercedesu na Autobahnu ukázal, proč byly naftové motory tak populární
13.8.2022
Nové na MotoForum.cz
- Jiří «Mrkva» Mrkývka nečekaně zemřel včera 11:01
- Časový program pro Austrian GP 13.8.2022
- Royal Enfield Hunter 350: městský roadster 12.8.2022
- Can-Am Pulse a Origin: návrat do jedné stopy 11.8.2022
- Iannone uvažuje o comebacku 11.8.2022
Nejnovější články
Luxusně pojatá novinka třídy, s níž ostatní končí, se zdála být hitem, zájem ale rychle opadl
před 3 hodinamiJedno z nejspolehlivějších rodinných aut lidé v bazarech ignorují, o to levnější nabídkou dnes je
včeraKolik peněz letos berou jezdci Formule 1? Aspoň pár lidí inflace zjevně trápit nemusí
včeraBývalý pilot F1 provezl syna ve svém novém supersportu za 70 milionů, je to jako průlet rakety z jiné planety
včeraNejnovější ostré Porsche odhalil únik, vypadá jako svoje vlastní karikatura
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.15. 09:23 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 08.15. 09:19 - HondaMan
- Onboard videa 08.15. 07:32 - petr_riha
- Rodinné auto do 150k 08.14. 11:58 - Tvoja mama
- Rodinne auto 08.13. 14:11 - Jaggie
- Benzín nebo diesel Vw Touran 08.13. 08:49 - Čičo
- Benzina paliva 08.13. 07:39 - řidičBOB
- Audi Q5 50TDI 08.12. 23:24 - honziss