Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lewis Hamilton říká, že už jezdí jen jedním autem, sbírku supersportů nechává ladem
15.9.2020 | Petr Prokopec
Britský závodník dříve proslul svými výjimečnými superauty, mimo jiné Pagani Zonda s manuálem udělaným jemu na míru. Ani s tím už nejezdí.
Za sebou máme další závod Formule 1 a přestože se velká cena tentokráte jela na okruhu Mugello, který běžně do kalendáře nespadá a vyjma Ferrari s ním mnoho týmů nemá zkušenosti, vítězství si opětovně připsal Mercedes. Je tak stále stále pravděpodobnější, že letos znovu vyhraje pohár konstruktérů. Stejně jako se kursy na to, že Lewis Hamilton se i posedmé stane mistrem světa a vyrovná tak rekord Michaela Schumachera, začínají blížit 1:1. Ten pak nejspíše příští rok, kdy pravidla zůstávají nezměněna a vývoj aut je zmražený, překoná.
Jako na sportovce tedy na Hamiltona nemůžeme ani v nejmenším nahlížet kriticky. Ovšem poté je tu jeho lidská stránka, která každému nevoní. Britský pilot totiž v posledních letech vystupuje jako velký aktivista, jehož slova a činy nejsou jedno a totéž. Letos navíc přiložil uhlí pod kotlem a začal vehementně podporovat hnutí Black Lives Matter, dnes se ale budeme opět více soustředit na „zelenou“ část Lewisova aktivismu.
Britský pilot totiž dle svých slov podporuje udržitelnou mobilitu, což řada lidí s ohledem na jeho profesní život považuje za pokrytectví. Na to ostatně naráží i sám Hamilton, který uvedl, že celý motorsport se nyní snaží co nejvíce zredukovat svou emisní stopu. Kromě toho šestinásobný šampion prohlašuje, že udělal řadu změn v soukromí a souvislost mají i s jeho sbírkou exkluzivních supersportů.
„S auty, která vlastním, už dál nejezdím. Řídím pouze můj elektrický Mercedes EQC,“ nechal se aktuálně slyšet Hamilton. Zároveň dodal, že na letištích se nechává vyzvedávat pouze elektrickými vozy, kromě toho se často pohybuje také ve Smartu, stal se veganem a v minulém týdnu dokonce oznámil i založení nového týmu, který bude od příštího roku soutěžit v šampionátu elektrických off-roadů Extreme E.
Brit uvedl, že tato série jej nadchla svými cíli, stejně jako požadavky. V každé stáji totiž musí být alespoň jedním z pilotů povinně žena. Závody pak mají být pořádány v odlehlých končinách, jako jsou brazilské deštné pralesy, nepálská pohoří či saudsko-arabské pouště, aby se tak poukázalo na globální oteplování. Vozy pak mají být na daná místa transportována lodí, která bude zároveň sloužit jako plovoucí paddock.
Jakkoliv se dá předpokládat, že doprava bude pro životní prostředí menší zátěží než letecký transport, stále to znamená, že ve vybraných lokalitách bude muset dojít k úpravě či vybudování infrastruktury. Televizní štáby, jezdci a personál pak na daná místa asi nezamíří s oněmi loděmi, v takové chvíli by totiž byly pomalu celý rok na cestě. Bezemisní tedy ona série bude jen stěží, a to i přes pohon na elektřinu, která nakonec také nevzniká z ničeho a její výroba má obvykle na svědomí více emisí než pohon s pomocí fosilních paliv. Kdyby například sousední Polsko přepřáhlo na elektrická auta, jejich emisní stopa bude více jak sedminásobně horší oproti aktuálním limitům EU. U nás je to skoro čtyřnásobek a ani „zelené” Rakousko by si nepolepšilo.
Jinými slovy nám tu opětovně zavání pokrytectví, ovšem to se nejspíše již v současném světě stalo součástí našich životů. Necháme tedy jen na vás, nakolik oceníte tu skutečnost, že Hamilton již neřídí své Ferrari LaFerrari, McLaren P1 či Pagani Zonda, ovšem s monopostem F1 již problém nemá, stejně jako s leteckými transfery po celém světě. Možná by nebylo od věci zkusit se chvíli chovat „normálně”, ale to se Hamiltonovi dlouhodobě nedaří.
Lewis Hamilton prosazuje udržitelnou mobilitu, nyní prý jezdí jen elektrickým Mercedesem EQC, který si loni pořídil. Foto: Mercedes-Benz
Jeho působivá sbírka, do které patří třeba Ferrari LaFerrari, Pagani Zonda či McLaren P1, tak osiřela. Foto/Ilustrační foto: Autoforum.cz
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva