Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Losí test elektrického mini skončil fiaskem, nejlépe ukazuje, co dělá přidaná hmotnost
8.7.2020 | Petr Prokopec
Zcela mimo vytyčený prostor se dostalo elektrické Mii v rychlosti, v níž některé jiné vozy test zvládají s naprostým nadhledem. Není divu, oproti benzinovému příbuznému nabralo přes 300 kilo.
Před několika týdny jsme vám ukazovali výsledky losího testu Škody Superb iV. Tedy plug-in hybridní verze, se kterou mladoboleslavská automobilka při vývoji příliš nepočítala. Projevilo se to právě během simulovaného úhybného manévru, kdy kila navíc v podobě přidaných baterií negativně ovlivnila ovladatelnost. Vůz se totiž mezi kužely nezvládl bezproblémově protáhnout ani při rychlosti 70 km/h, která byla výrazně nižší než u verze s ryze benzinovou jednotkou. Pro představu, 77 km/h se v tomto testu považuje za jakýsi standard a spousta aut zkoušku zvládne i ve více jak 80 km/h.
Nyní tu máme test Seatu Mii Electric z téhož zdroje, přičemž můžeme pomalu zopakovat totéž. Také malý španělský hatchback totiž dojel na výměnu hnacího ústrojí, kdy pod přední kapotu se namísto litrového tříválce nastěhovala elektrická jednotka doprovázená paketem lithium-iontových baterií o kapacitě 36,8 kWh. Ty sice vozu umožňují dojet i v reálném světě přes 200 km na jedno nabití, zároveň však zvedají hmotnost z cca 920 na 1 235 kilogramů.
Třetinový nárůst hmotnosti je vskutku extrémní, pročež ve výsledku není až tak překvapivé, že ani Seat není vzorem ovladatelnosti. Elektrické Mii se totiž bez ztráty květinky protáhne mezi kužely jen při rychlosti 70 km/h, jakékoliv další navyšování tempa však již vede ke kolizím. Vůz přitom užívá standardní velikost obutí, pneumatikami o rozměru 185/50 R16 byly v továrně osazovány také benzinové varianty. Na druhou stranu typ Continental EcoContact 5 není příliš chválen.
Dá se tedy předpokládat, že s jiným obutím by Seat dosáhl lepších výsledků, nicméně na druhou stranu zde stále bude opravdu výrazné navýšení hmotnosti. S tím je spojena také elektrická Škoda Citigo, která rovněž v závěru svého životního cyklu vyměnila spalovací ústrojí za alternativní pohon a představuje prakticky to samé auto v jiném balení. Za mnohem vyšší cenu tak dnes nabízí výrazně zhoršené jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
Lze samozřejmě namítnout, že Citigo, stejně jako Mii či VW up! jsou vozy určené primárně do města, dobré jízdní vlastnosti ale potřebujete všude a do krizové situace se můžete snadno dostat i na pražské magistrále. Nemluvě o tom, že v úzkých uličkách mohou kvality takových aut vyniknout, neboť díky kompaktním rozměrům se mohou snadno a poměrně rychle protáhnout i místy, kde majitele větších aut čekají složité manévry. Od elektrických variant něco takového zjevně nelze očekávat, hlavně s návratem k původní trajektorii mají očividně velké problémy kvůli vysoké setrvačnosti.
Seat Mii Electric selhal v losím testu a nejlépe ukazuje, co dělá s auty přidaná hmotnost. Foto: km77.com@Youtube
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva