Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sériová verze konceptu Misson E si vyšlápne přímo na Teslu S. Jeho dynamika má být použitelná neustále a baterie má doplňovat ještě rychleji.
Nová strategie koncernu VW Group potvrdila očekávané. Tedy že Němci ve snaze přimět svět zapomenout na dieselový skandál budou výrazným způsobem tlačit dopředu elektromobily a hybridy. Do roku 2025 bychom se proto měli dočkat hned 30 novinek, z nichž jednou bude i produkční varianta konceptu Porsche Mission E. Značka z Zuffenhausenu přitom se svým dílem cílí přímo na Teslu model S.
Americký elektrický sedan si za několik málo let našel hodně příznivců. A i když je třeba neustále připomínat, že lví podíl na tom má velmi svérázný model ekonomického fungování Tesly, Porsche by rádo tuto klientelu oslovilo též. I proto německá automobilka již schválila investici ve výši jedné miliardy Eur (cca 27,06 mld. Kč), která souvisí s přestavbou hlavní továrny v Zuffenhausenu a zaměstnáním tisícovky lidí. Výsledek jejich práce by pak měl dorazil někdo okolo roku 2019.
Podle jednoho z techniků Porsche citovaného magazínem Automobile bychom se měli dočkat „něčeho zvláštního“, co bude „opravdové Porsche skrz na skrz“. Navíc máme očekávat „něco zcela odlišného od jakéhokoliv z našich konkurentů“. Je evidentní, že sportovní automobilka si při vývoji své elektrické produkční prvotiny nadmíru věří.
Produkční verze konceptu Mission E by měla profitovat z poznatků získaných při vývoji a nasazení závodního speciálu 919 Hybrid, který již podruhé za sebou vyhrál 24 hodin Le Mans. U elektrického sedanu však nedostaneme přeplňovaný čtyřválec, pouze dva elektromotory, které by u vrcholného provedení měly dávat přibližně 600 koní. Ty by měly vůz poslat z klidu na stovku za méně než 3,5 sekundy.
Čas potřebný na akceleraci je přitom jednou ze zásadních veličin, neboť i přes veškerou snahu Porsche nejspíše nepřekoná Teslu a její Ludicrous Mode, se kterým Model S zvládá danou disciplínu za 2,8 sekundy. Podle citovaného inženýra je však tento režim „pouhé pozlátko. Dva bleskurychlé starty zcela vycucnou baterii. To ovšem nebude případ Porsche Mission E.“
Lze to označit za silácká slova, podle dosavadních zkušeností ale Tesla Model S vážně není schopná svůj výkon trvale využívat. Při někdejším testu na Severní smyčce Nürburgringu se přehřála po třetině kola, což se nestane snad žádnému jinému sériově vyráběnému autu, i „primitivní” Škoda Rapid 1,2 TSI zvládá Nordschleife na hranici možností s nadhledem.
V případě sedanu ze Zuffenhausenu prý bude možné s vozem „ostře zacházet znovu a znovu, aniž by docházelo k přehřátí baterií či řídícího modulu.” Elektrické Porsche má navíc nabídnout i lepší sedadla. Dojezd by se měl pohybovat okolo 500 kilometrů, přičemž Porsche zároveň s vozem pošle do výroby i technologii superrychlého indukčního dobíjení, kdy k dosažení 80procentní kapacity akumulátorů (v případě konceptu nabízejících 95 kWh) vám postačí jen 15 minut.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že produkční Mission E by i díky řízení všech čtyř kol a vektorování točivého momentu mělo pokořit Severní smyčku Nürburgringu za méně než 8 minut. Řeč je přitom stále o onom 600koňovém vrcholu, mimo to by ovšem Porsche mělo představit také níže postavené varianty produkující 400 a 500 koní. Pořád jsme ale dva tři roky vzdáleni představení hotového produkčního auta, leccos se tedy může do té doby ještě změnit...

















Produkční Porsche Mission E si chce vyšlápnout hlavně na Teslu Model S
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 45 minutami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
