Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S nezvládla Nordschleife, po třetině kola se přehřála
22.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Opravdu dlouhé cesty nejsou to jediné, co si v Tesle Model S budete muset odříci. Evidentně nedává ani kratší, ale ostré přesuny.
Elektrická Tesla Model S je zajímavým strojem, třebaže značně kontroverzním. A částečně i díky ní vidíme, že dostat se do palubních systémů automobilu pro hackery není velký problém. Relativně vysoký výkon dostupný téměř v jakýchkoli otáčkách je výhodou elektromotorů, konkrétně Model S posílá na zadní kola až 416 koni v provedení Performance. To ve výsledku znamená znamená akceleraci na stovku za 4,4 sekundy a maximálku omezenou na 210 km/h.
Britský tuner Litchfield, známý spíše úpravami japonských aut, prohnal elektrickou Teslu po Severní smyčce německého Nürburgringu, a to v rukách závodního jezdce Robba Hollanda. Tedy, spíše chtěl prohnat - snahy mu asi po třech minutách zhatil sám vůz, když se přepnul do režimu se sníženým výkonem. Příčinou bylo přehřátí - pravděpodobně baterií, možná i elektromotorů.
S omezeným výkonem trvalo jedno kolo BTG, tedy Bridge to Gantry, této Tesle okolo 10 minut. Pokud by se po celou cestu nevyskytl žádný problém, údajně by měla kolo zvládnout pod devět minut. Ani to vskutku není na 440koňový vůz žádná sláva - vysoký výkon je pěkný, ten si ale musí poradit s hmotností nejméně 2 130 kilogramů, což není zrovna lehká váha. Další otázkou je, na kolik kol by stačily 85kWh baterie - v tak těžkém voze odhadujeme, že už 4-5 kol by mohl být problém. Pak vás bude v běžné zásuvce čekat více než 24hodinové dobíjení.
Zajímavý byl i komentář Robba Hollanda. který uvedl, že Tesla byla i pocitově velmi těžká, neměla téměř žádnou mechanickou přilnavost a řízení bylo úplně mrtvé. Zároveň sice zmínil, že jde o působivý vůz na to, že před deseti lety tahle automobilka neexistovala. To nás ale jako potenciální zákazníky příliš nedojímá...
K selhání vozu můžete namítnout, že Model S není zrovna auto stvořené na okruh, ale ani to není žádná omluva, každý dobrý automobil musí být schopný využít svůj dynamický potenciál, jinak prostě... není dobrý. Však si vzpomeňte na náš loňský test Škody Rapid 1,2 TSI na tomtéž okruhu. Také to je vůz určený na všechno možné, jen ne na okruh, na Severní smyčce ale fungoval bezvadně.
Pro srovnání - ve stejném kole (BTG) jsme s Rapidem zajeli časy okolo 9 minut a 17 vteřin, a to lepšímu výsledku bránil provoz či nehody. Má přitom méně než třetinový výkon, ale také o tunu nižší hmotnost. Spotřeba při ostrém kole činila nejvýše 19 litrů na 100 km, na 55litrovou nádrž tam tedy zvládne obkroužit okolo 14 kol. A plnou dotankujete asi za 5 minut. Jistě, jsou auta jiných tříd, o aktuální marnosti elektrických vozů to ale naznačuje mnohé. A ano čas Rapidu je ještě kus od odhadovaných devíti minut Modelu S, jenže Model S takový čas zatím nezajel a je otázkou, jestli kdy vůbec zajet zvládne - je to pouze odhad, jehož naplnění bude neschopnost vozu zvládat plnou zátěž bránit zřejmě pokaždé.
A proč chtěl britský úpravce japonských aut protáhnout americký elektromobil po německém okruhu? Iain Litchfield údajně vidí v elektromobilech budoucnost. Ne za rok, ne za deset let, ale v dlouhodobém horizontu (snad ví, že elektromobily mají v dlouhodobém horizontu budoucnost už... hodně, hodně dlouho). A jako tuner chce být z prvních, kteří z těchto aut budou schopni vyždímat posledního koně výkonu.
Třebaže tedy Tesla Model S při sprintech prokázala své kvality v jízdě rovně a zvládla i okruh Willow Springs, Nordschleife pro ni evidentně byla příliš velké sousto. Přesto by mohlo být celé kolo v plném kalupu zajímavé, pokud by to Tesla zvládla. Možná by mohla pomoci nižší teplota okolního vzduchu, tak třeba zase v zimě...
Tesla Model S nezvládla Ring, nejspíš se přehřály baterie. Na onboard videu toho moc vidět není, zajímavé je však ticho na palubě
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda