McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)

Britští nadšenci o víkendu testovali nejvyšší rychlosti svých strojů. O překvapení nebyla nouze, ani v případě italských plnokrevníků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)

13.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 ve sprintu do 330 km/h: Nissan GT-R Litchfield překoná jen o fous (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britští nadšenci o víkendu testovali nejvyšší rychlosti svých strojů. O překvapení nebyla nouze, ani v případě italských plnokrevníků.

Velká Británie je již pěkně dlouho považována za kolébku motorismu. Pro automobilky se sportovními modely se proto jedná o jeden z nejdůležitějších trhů planety, tamní nadšenci totiž nakupují výkonné vozy s vervou, jíž by zbytek světa mohl závidět. Ojedinělé díky tomu nejsou ani různé autokluby, které ve svých řadách majitele exkluzivních supersportů sdružují. Jedním z nejznámějších je Auto Vivendi, který o víkendu uspořádal další ze svých akcí Vmax Hypermax.

Jak vám již napoví samotný název, jedná se především o dosažení nejvyšší možné rychlosti. Z toho důvodu se akce odehrála na testovací dráze Bruntingthorpe Proving Ground, jejíž součástí je i 3,2 kilometru dlouhá rovinka. Na té je dosavadním králem upravené Porsche 9ff GT9, které se zde rozjelo na 357 km/h. O tomto modelu ale dnes nebude řeč, stejně jako nebudeme svědky deklasování rekordu.

I tak jsou ale následující dvě videa z víkendového setkání zajímavá. Na prvním si to totiž spolu rozdají McLaren P1 a Nissan GT-R. Tedy po cenové stránce vskutku rozdílná auta (i když u japonského stroje nelze počítat se základní sumou, neboť je upraven firmou Litchfield). Vítězem je hybridní stroj, který pokoří metu 330 km/h, až tak ovšem svému soupeři, jež pod kapotou hostí 850 koní, neujede.

Druhý snímek je pak také zajímavý. Vedle sebe se totiž postaví Ferrari 458 Spider a 458 Speciale. Tedy modely, kde ve prospěch druhého hovoří snad každý komponent. Konec dráhy ale jako první vidí kabriolet, který výkonnější kupé deklasoval rozdílem několika tříd. Dá se ale počítat s tím, že „na vině“ je schopnost, respektive neschopnost řidičů, než fakt, že by Spider měl pod kapotou o pár koní navíc.

Zdroj: Shmee150

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše