Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní Korejci tvrdě narazili, prodeje se po vřelém přijetí rychle propadají. Proč?
1.8.2018 | Petr Prokopec
Zákazníky jsou hodnoceny jako nejpřitažlivější a nejkvalitnější vozy, to v záplavě konkurence něco znamená. Přesto se prodeje Genesisů propadají a v červnu klesly pod tisíc aut.
Na značku Genesis v poslední době prší nevídaná chvála. Zákazníkům připadá nejpřitažlivější i nejkvalitnější, oba její modely pak byly institutem IIHS oceněny za příkladnou bezpečnost. To je více než působivé na automobilku, která ještě před třemi roky neexistovala. Mohlo by se tedy zdát, že tu máme splněný americký sen, jen v korejském podání? Kupodivu tomu tak není, Genesis totiž trápí ta úplně nejpodstatnější věc - prodeje.
Pohled na letošní odbyt šéfy značky nemůže těšit, v porovnání s prvním pololetím loňského roku poklesl o neskutečných 50 procent. V červnu si zákazníci navíc převzali jen 796 aut, vůbec poprvé za celou krátkou historii značky tak nebyla pokořena tisícikusová hranice měsíčních prodejů. To je opravdu velký propad a je třeba se ptát, co jej způsobilo.
Důvody jsou dva. Jednak je pro značku limitující, že nabízí pouze sedany G80 a G90. Ještě letos sice automobilka pošle do prodeje základní model G70, tedy korejskou řadu 3, nicméně problematická je její absence na trhu SUV. Tyto vozy jsou sice ve vývoji, ovšem firmě v nabídce citelně chybí, zvláště když růst je spojen právě s těmito segmenty. Ani to ale není celá pravda.
I když se může zdát, že Američané či Korejci na tom zase tak nebazírují, Genesis limituje nedostatečné povědomí o této značce. Spousta zákazníků nemá o její existenci ani ponětí a další neví, kam ji zaškatulkovat, což je u prestižní značky dost zásadní nedostatek.
Nepomáhá ani problematická situace, která se týká dealerství. Mateřské Hyundai totiž nejprve umožnilo prodej pouze prodejcům, jež nákladně přebudovali své showroomy, aby následně změnilo taktiku a rozhodlo o ještě větším omezení - nutná byla zcela oddělená dealerství. Po nemalých protestech ale nakonec centrála couvla a znovu otevřela možnost franšíz pro všechny. To ale není vnímáno jako krok správným směrem.
Je třeba dodat, že zatímco Hyundai cílí na mainstreamovou klientelu, tedy na méně movité zákazníky, Genesis má odlákat lidi od Audi, BMW či Mercedesu. Tito zákazníci ovšem nehodlají sdílet showroom s klienty Hyundai, dokonce skrze méně prestižní část dealerství nehodlají ani procházet.
Jak tedy dodávají analytici, luxusní korejská divize musí nejprve vybudovat své renomé a to se nestane za rok, dva nebo tři. Zároveň se musí vyprofilovat jistým směrem, ať již luxusním, nebo sportovním. V mezičase je pak třeba pracovat na rozšiřování portfolia, stejně jako na vyřešení dealerské problematiky. Teprve poté se Genesis může zaměřit na prodeje a jejich růst. Šampaňské tedy ještě Korejci musí nechat chladit, třebaže v „neprodejních” aspektech své existence zatím bodují, kde mohou.




































Genesis G70 vtrhne do prodeje letos...
















...daleko větší pozdvižení ovšem způsobí SUV. To se však zatím ukázalo jen jako koncept
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! 25.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 3 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
