Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo si před 20 léty koupil obyčejné nové Hyundai, dnes ho nejeté zkouší prodat v aukci
2.7.2022 | Mirek Mazal
Dekády stará auta s minimálním nájezdem a prakticky nulovým opotřebením se v prodeji vídají, obvykle jde ale o výjimečné stroje, se kterými se obecně moc nejezdí. Ovšem tuctové Hyundai? Právě to někdo opatroval dvě dekády ve stavu nového vozu, bank tím ale asi nerozbil.
Výjimečná auta s patřičnými cenovkami mají předurčeno stát se jednoho dne vzácnými stroji, zvláště pokud jde o limitované edice či cokoli podobného. A majitelé s nimi podle toho obvykle zachází - nemusí je vyloženě spekulativně skladovat, minimum jízd a skoro neustálý pobyt v garáži jsou ale skoro samozřejmostí, a tak není zase tak výjimečné narazit v prodeji například na dekády staré Porsche s pár tisíci nebo desítkami tisíce najetých kilometrů v perfektním stavu.
Levné protějšky vyráběné po milionech s obyčejnou technikou a fádním designem mají obvykle složitější život a jen pramálo z nich se vyššího věku vůbec dožije, natož pak v kondici zánovního vozu. Vytvořit z tuctového liftbacku pozoruhodnou připomínku dávno minulých let se ale podařilo majiteli Hyundai Elantra GT z roku 2002 (byť jde už o model 2003), svého času i u nás prodávaného soupeře Škody Octavia, který jej dodnes uchoval ve stavu nového vozu.
Nevídá se často, aby běžná auta stará desítky let zaujala zájemce hledajícího v prodeji výjimečné stroje minulosti, tentokrát se to ale stalo. Třetí generace Elantry u nás nestihla udělat pořádnou kariéru, ostatně Hyundai tehdy neznamenalo zdaleka tolik, ale po 20 letech se může obloukem vrátit na výsluní. A i když nejde ani o krásná, ani o technicky výjimečné auto, je zajímavé už tím, jak je zachovalé. Rozlišit jej proti kousku z katalogových fotek - mimochodem úplně stejně naspecifikovanému exempláři - je prakticky nemožné.
Auto zůstalo ve vlastnictví prvního majitele po celou dobu, nyní je k mání od prostředníka. Ten říká, že mělo skvělou údržbu a téměř nepřetržitě stálo v garáži. Tomu není těžké věřit - vnější lak nemá žádné patrné vady, pod přímým světlem se složitě hledají následky použití v běžném provozu. Lesknoucí se stříbrná barva je doplněna mnoha stále černými plasty, disky kol bez vzpomínek na příliš blízké obrubníky a zcela nevysleplá světla. Není divu, jen 8 600 najetých km neznamená za 20 let skoro nic, je to jen něco málo přes 1 ujetý km za den.
Kabina je podobně „nápaditá” jako zevnějšek, je tu téměř jen černá barva, vše ale ve stavu 1A, na tak staré auto rozhodně. Pod kapotu korejský výrobce nasadil dnes sympaticky působící dvoulitrový čtyřválec o výkonu 100 kW (136 koní). Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou a protože jde o auto z dob, kdy nové vozy neměly dvě tuny a výfuky nemusely vypouštět voňavé štěstí, auto s tímto potenciálem nejelo špatně - stovka za 9,1 sekundy a maximálka 208 km/h neurazí.
Vůz se nabízí v aukci na Bring A Trailer, tedy v USA, a jsme docela zvědavi, za kolik se prodá. Zatím činí nejvyšší příhoz 5 500 USD, tedy asi 130 tisíc Kč. Dost na tak starou Elantru, ovšem vzhledem k původní ceně překračující 15 000 USD je to málo. Pokud někdo zamýšlel tento stroj jako investici, nevyšlo to, nepředpokládáme, že by se cena v posledních dvou dnech aukce vyšplhala dramaticky výš.






I obyčejné auto z masové produkce může někdo 20 let „sušit” v garáži. Vypadá skvěle, od auta na prezentačních snímcích z počátku milénia jej nerozeznáte. Jeho cena bude ale navzdory téměř nulovému nájezdu oproti novému vozu přesto jistě zlomková. Ilustrační foto: Hyundai
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 9 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva