Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel 500koňového supersportu najel už 225 tisíc kilometrů na původních brzdách
16.5.2020 | Petr Prokopec
U takto silných aut není při adekvátním jízdním stylu problém „oddělat” brzdové desky za pár tisíc km, majitel tohoto auta ale nepatří mezi okruhové šílence, spíše mezi puntíčkáře.
Najet s vozem přes 200 tisíc kilometrů není v dnešní době nic neobvyklého. Povětšinou jsou ale s takovou porcí spojovány firemní vozy, ze soukromých vlastníků se tak daleko dostane málokdo. Za prací či zábavou lidé jen zřídka najedou více než 20 tisíc km ročně, dostat se tak k 200 tisícům zabere nejméně 10 let. To je ovšem mnohem delší doba než průměrná délka vlastnictví prvními majiteli.
Už z toho je jasné, že vysoké nájezdy jsou obvykle spojeny s více či méně mainstreamovými vozy, až už má jít o Škodu Octavia, VW Passat nebo Mercedes třídy E. Najít mezi nimi supersport se ovšem může rovnat pověstnému pátrání po jehle v kupce sena. Už jen proto, že doba se změnila a majitelé exotické vozy považují často spíše za investici než za stroje na radost. Proto se jimi opájejí hlavně v garáži a nikoliv na silnici.
Nyní tu ovšem máme Nissan GT-R, který najel 225 tisíc kilometrů. A co více, danou porci má na svědomí jeho původní a dosud jediný majitel, který jej pořídil v roce 2009. Od té doby zaznamenal pouze jediný problém, po najetí zhruba 145 tisíc kilometrů se přepnula do nouzového režimu převodovka. Autorizovaný servis si bez výraznějšího zkoumání příčiny závady řekl o 20 tisíc dolarů (cca 510 tisíc Kč), což samozřejmě majiteli přišlo jako nehorázná suma.
GT-R se tedy odporoučelo k lokálnímu specialistovi na převodovky, který nakonec odvedl přesně tu práci, jakou měl udělat Nissan. Zjistil, že za závadou stojí vadný senzor. Došlo tedy na jeho nahrazení, přičemž součástí veškerých prací bylo také zesílení automatu. Převodovka totiž patří mezi největší slabiny japonského kupé. Nově tak zvládne mnohem větší zátěž, přičemž majitel vozu za opravu a úpravu zaplatil pouze šest tisíc dolarů (asi 153 tisíc Kč).
Kromě automatu ale skutečně není co kritizovat, jakkoliv je třeba dodat, že do špičkového stavu má GT-R již opravdu daleko. To je ale pochopitelné, přeci jen bylo po jedenáct let používáno k dennímu provozu. Karoserii proto zdobí oděrky od kamínků i drobné škrábance, zatímco uvnitř se z mnoha věcí sloupal povrch. Je již jedno, zda jde o chrom na voliči převodovky či třeba černou barvu v okolí stahování okének. Jedná se však o skutečné drobnosti.
Za vším stojí péče majitele, který skutečně není typickým vlastníkem supersportu. Kromě toho, že GT-R používá každý den, si totiž vůz i sám servisuje. Olej v převodovce a diferenciálech mění každých 30 tisíc kilometrů, stejně jako se pravidelně dočkává nových maziv přeplňovaný šestiválec. Mimo to jsou pravidelně měněny také svíčky. Pravda, jde sice o drobnosti, ovšem v současné době si je sami nemění ani vlastníci mainstreamových vozů.
Kde pak lze pozdvihnout obočí, to jsou brzdy, které svědčí o nebývale defensivním jízdním stylu. I po 225 tisících kilometrech totiž vůz používá stále originální sadu kotoučů i desek, což je s ohledem na jeho hmotnost a výkon okolo 500 koní opravdu neobvyklé. Na druhou stranu, vlastník s GT-R nikdy nebyl na závodním okruhu. Zároveň ani nepatří mezi zastánce aktivnějšího jízdního stylu, díky čemuž se nejspíše v kotoučích i destičkách ještě skrývá pár měsíců či dokonce let životnosti. Leckdo se může ptát, k čemu takový člověk potřebuje supersportovní kupé, ale proč ne - když se mu líbí v takovém autě jezdit pomalu...













Tento černý Nissan GT-R najel za 11 let 225 tisíc kilometrů. O danou porci se postaral jediný majitel, který si vůz i servisuje
Zdroj: EatSleepDrive@Youtube
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před hodinou
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 2 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
