Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Porsche vyzval sériově vyráběné kombi ve sprintu. Podívejte se, jak dopadl
24.9.2018 | Mirek Mazal
Kombíky neplatí za rychlá a auta a ač jsou některé z nich opravdu výkonné, na sportovní auta typu Porsche obvykle nemají. Nové Audi RS4 Avant je ale vážně hodně konkurenceschopný stroj.
Z hlediska logiky věci je pohled na přímé srovnání pětidveřového kombi od Audi s dvoudveřovým kupé z dílny Porsche irelevantní souboj aut dvou zcela odlišných koncepcí. Asi nikdo nebude váhat mezi tím, jestli si koupit jedno nebo druhé, pokud ale přijde na dynamiku v přímce, mají toho tyto dva vozy společného překvapivě hodně. A to i když je onen kombík zcela sériový a nejde o žádné dílo úpravce, kteří umí udělat konkurenta Ferrari klidně z Trabantu.
O zmíněném se přesvědčil majitel současného Porsche 911 Carrera GTS, toho se značkou poněkud amatérsky překrytou lepící páskou. Právě on s vyzval Mata Watsona z Carwow na letišti ke sprintu, když měl k testu zapůjčené Audi RS4 Avant B9. To je nepochybně rychlé auto, ale Carrera GTS je to nejrychlejší pod modely GT a Turbo. A vzhledem k zásadním rozdílům ve hmotnosti a aerodynamice by při stejném maximálním výkonu vyrovnaný souboj čekal asi málokdo.
RS4 totiž pohání vidlicový šestiválec s objemem 3 litry dopovaný dvěma turbodmychadly, které pomáhají konečnému výkonu 331 kW (450 koní) od 5 700 do 6 700 ot./min a 600 Nm v rozmezí od 1 900 do 5 000 ot./min. Přes osmistupňovou automatickou převodovku putuje všechna energie na obě nápravy, které ale snáší nemalých 1 790 kilogramů.
Legenda mezi sportovními vozy od Porsche v provedení Carrera GTS 991 bojuje s plochým šestiválcem se dvěma turby o totožném výkonu 331 kW (450 koní) při 6 500 ot./min a 550 Nm od 2 150 do 5 000 ot./min. Zadní kola se samosvorným diferenciálem zásobuje motor přes sedmistupňový automat. Výhodou je podstatně nižší hmotnost 1 525 kilogramů.
Pohon všech kol ale dělá svoje, a start tak trochu podle očekávání ovládla čtyřkolka. Porsche s motorem vzadu ale velké problémy s trakcí nemá a nezaostalo o tolik. Kdo by záhy čekal jasnou nadvládu menšího kupé, mýlil by se - trvalo celý závod na 400 metrů, než zuffenhausenský expres dotáhl rodinnou raketu a překonal ji nanejvýš o prsa. Cílem obě auta projela za 12,1 sekundy, což je velmi dobrý výsledek pro výkonný stěhovák, rozdíly byly v setinách sekundy.
Audi získalo sebevědomí, nebylo proč zdržovat nástup do další disciplíny, což byl sprint s letmým startem z rychlosti 80 km/h. Rychlejší převodovka a méně hmotnosti na krku znamenalo tentokrát nadvládu Porsche, netrvala ale dlouho. Další souboj na rovince se zařazeným třetím převodovým stupněm ukázal, že dynamika aut je překvapivě srovnatelná - v pružném zrychlení byly oba vozy zcela vyrovnané.
Test končí zkouškou brzd z rychlosti 113 km/h. Porsche svým rozložením celkové váhy s motorem za řidičem zastavilo dřív, v tomto ohledu se žádné překvapení nekonalo, což nelze říci o předcházejících případech. Lidé z Carwow ukázali, jak blízko mohou být zdánlivě neporovnatelné segmenty automobilového průmyslu. Vyhrál favorit, ale potlesk si zaslouží i statečný poražený, s ohledem na svou praktičnost zaostal o málo.










Audi RS4 umí držet krok s Porsche 911 GTS, i když má stejný výkon a stovky kilogramů navíc
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
před 42 minutamiNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 3 hodinami„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 4 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom