Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1

Současné BMW M5 až tak dobře nezní, starší generace E60 s motorem 5,0 V10 ale pěje árie na požádání. Pokud vám už tovární sonety přijdou dost výrazné, se speciálním výfukem jsou ještě jinde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1

13.1.2020 | Mirek Mazal

Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Současné BMW M5 až tak dobře nezní, starší generace E60 s motorem 5,0 V10 ale pěje árie na požádání. Pokud vám už tovární sonety přijdou dost výrazné, se speciálním výfukem jsou ještě jinde.

Pan Sasaki je mezi komunitou automobilových fajnšmekrů známý svou dílnou na výjimečné výfuky. Produkty japonského automechanika patří mezi absolutní světovou špičku, nejde o žádné amatérské stavby, podle toho ale jeho výfuky nesoucí značku Brilliant Exhaust také stojí.

Není to tak dávno, co jsme mohli vidět a hlavně slyšet v akci jeho výfuk za 281 tisíc Kč, který byl namontován za svody motoru starého Mercedesu-Benz S600. Plavná limuzína sériově tlumí všechny projevy pohybu, ovšem Sasakiho verze řve na kilometry daleko. Motor M120 o výkonu 300 kW (408 koní) a 580 Nm je zakončen dvěma nenápadnými koncovkami, i tak ohlušuje vše živé v dosahu.

Zvýšení hlasitosti luxusního Mercedesu nedávalo takový smysl jako novější projekt zesílení rachotu za zády ostře laděného BMW. Nové trubky s klapkami za 14 tisíc dolarů (asi 320 tisíc Kč) přibyly na milovaném i zatracovaném provedení M5 E60, které už z továrny vyjíždělo vybaveno krásně znějícím výfukem. Samotným zdrojem zvuku u něj je desetiválec S85B50 točící až 8 250 ot./min, červené pole otáčkoměru je doprovázeno parádním jekotem atmosférického pětilitru o výkonu 272 kW (507 koní) a 520 Nm.

Technika s geny Formule 1 pod kontrolou japonského experimentátora dostala volný průchod zvukovým vlastnostem a zvuk motoru inspirovaného motory F1 nyní způsobuje praskání ušních bubínků. Šedé BMW je postrachem asijských silnic, zrychlení s otevřenými klapkami je snad až nepříjemně pronikavé.

Majitel M5 okolí nejraději trápí v tunelech, kde je ozvěna spolehlivě nejhlasitější, není ale nutné vrhat se s autem do takto uzavřených prostor, zvukovou parádu udělá na požádání kdekoli. Nakonec, podívejte se na to sami, bez puštěného zvuku ale v tomto případě nemá smysl video pouštět.


Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 1 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 01Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 2 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 02Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 3 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 03Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 4 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 04Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 5 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 05Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 6 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 06Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 7 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 07Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 8 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 08Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 9 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 09Muž si na už tak hlučné BMW M5 nechal dát výfuk za 320 tisíc, teď zní jak Formule 1 - 10 - Hlasity vyfuk BMW M5 E60 foto 10
Každé sešlápnutí plynu řve do čtyř koncovek výfuku BMW M5 E60 až nesnesitelným způsobem

Zdroj: effspot@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.