Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel veřejně lituje, že si kdy koupil elektromobil VW, automobilka se ho nyní snaží umlčet
5.10.2022 | Petr Prokopec
Ještě před pár měsíci s ním byla jedna ruka, když se ale rozhodl, že o svém autě řekne pravdu všem, rázem se k němu otočila zády. Ani sebevíce konstruktivní kritika se dnes neodpouští, k elektrickým autům rozhodně ne.
Právě dnes by oslavil své již šestaosmdesáté narozeniny bývalý československý a český prezident Václav Havel. Otázkou nicméně zůstává, zda by se chtěl současné doby dožít. Někdejší disident a autor řady divadelních her totiž prohlašoval, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Dnešní svět nicméně ze všeho nejvíce charakterizuje přetvářka. Jedna z těch největších je spojena s automobilovou branží, která se aktuálně nachází v procesu jakési nucené transformace. V Evropě by totiž již za pouhých 13 let měly skončit spalovací motory, které má nahradit elektrická ústrojí.
Plány německého Volkswagenu jsou nicméně ještě odvážnější, již v roce 2025 by totiž automobilka chtěla být největším výrobcem elektromobilů na světě. Něčeho takového by možná šlo dosáhnout, pokud by elektromobil dokázal být tím nejlepším produktem za nejlepší peníze. Ničím takovým není a nezdá se být ani jednookým mezi slepými, tady se zdá být králem Tesla. Rozdíl mezi oběma značkami je v tom, že americká automobilka má značné potíže s hardwarem, zatímco ta německá se softwarem. Kde nicméně obě již hrají na tutéž notu, to je přístup k zákazníkům. Ti by zjevně měli držet ústa, krok a zástup.
S velkou kritikou Němců aktuálně přichází Alex Guberman, který stojí za kanálem E for Electric na Youtube. Jako velký fanoušek elektromobility si již v roce 2012 pořídil Model S, nicméně o osm let později jej oslnil nově představený ID.4. Ten vnímal jako ideální auto, neboť prioritou v jeho případě nebyla jízdní dynamika. Místo toho nabízel dostatek prostoru pro posádku i její zavazadla a spíše než na inovace sázel na klasiku, jen v moderním hávu.
Guberman si pořídil variantu 1st Edition osazenou prakticky vším, co VW v té době nabízel. Přesto jej elektromobil, hlavně díky federálnímu kreditu, vyšel na méně než 35 tisíc dolarů (dnes cca 866 tisíc korun). To je na 4,6metrové SUV se zavazadelníkem o objemu až 1 575 litrů, které pohání 204 koní a jež disponuje bateriemi o využitelné kapacitě 77 kWh, ještě slušná cena.
Souběžně s pořízením vozu navázal Guberman i velmi dobré vztahy s Volkswagenem, který z něj de facto udělal svého ambasadora a zval jej na všemožné akce. V tomto svazku se nicméně již loni začaly objevovat nemalé trhliny. ID.4 byl a je dalece od dokonalosti, přičemž youtubera začaly trápit věci jako náhodné zčernání a opětovné nastartování centrální obrazovky. Stejně tak jej systém soustavně varoval před nízkým tlakem pneumatik, ač vše bylo v pořádku.
Problémů softwarového rázu je nicméně daleko více, přičemž Guberman o nich pravidelně informoval americké zastoupení Volkswagenu. To nakonec pozvalo německého technika, který se nejprve pokusil vše hodit na Google. Když byl ale konfrontován s tím, že v jiných vozech prvky jako Android Auto fungují bez jediného problému, přiznal lehčí potíže. Zároveň ale neopomněl podotknout, že všechny má vyřešit další softwarový update.
Jak nicméně Guberman podotýká, on a nikdo z amerických zákazníků dosud nic takového nezaznamenal. Místo toho youtuber přilil olej do ohně, když nevyjádřil to pravé nadšení z VW ID.Buzz. Ten si původně chtěl koupit, ovšem po prezentaci uvedl, že jde „o dodávku Fordu, která se na Halloween oblékla jako minibus od Volkswagenu“. Na základě toho mu pak německá automobilka zakázala účast na svých prezentacích.
Pokud by Guberman zmírnil rétoriku, nejspíše by opětovně mohl cestovat do exotických lokací a bydlet v nejlepších hotelech na účet značky. Nicméně on si zjevně vybral Havlovu cestu. Nově tak sesumíroval veškeré problémy, kterým za rok a půl musel u ID.4 čelit. Nadšen z něj již není ani v nejmenším, místo toho by jej nejraději shodil ze skály.
Lze už jen podotknout, že youtubera rozhodně nelze vinit z nějaké osobní averze vůči německé automobilce. Vítaný totiž není kupříkladu na akcích Rivianu, neboť i v případě této značky si pustil ústa na špacír. Zkritizoval její náhlé navýšení cen, stejně jako to, že produkční verze přišla o většinu fines, jimiž se pyšnil a kterými lákal publikum koncept.
Vše tak vlastně lze jen uzavřít osudem dalšího českého velikána - Jan Hus za pravdu zemřel. Guberman snad přežije, na akcích automobilek ho ale nejspíš hned tak neuvidíme neuvidíme, neboť VW, Rivian, Lucid či GM jednoduše investovali až příliš mnoho miliard do produktů, které jsou horší než jejich spalovací předchůdci. A právě o tom se dnes nesmí mluvit.



Youtuber Alex Guberman si před rokem a půl pořídil ID.4 1st Edition doslova napěchovaný výbavou. Dnes by ovšem elektrické SUV nejraději shodil ze skály, kvůli čemu mu automobilka nemůže přijít na jméno, i když k němu dříve zaujímala přesně opačný postoj. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: E for Electric@YouTube
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 8 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 9 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 11 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
dnes
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
