Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel cenného Ferrari na vlastní kůži poznal úskalí komisního prodeje v bazaru
15.7.2021 | Petr Prokopec
Není to situace, do které by se majitelé podobných drahých skvostů běžně dostávali, tady se to ale stalo. A výsledek je poučením pro každého, kdo tímto způsobem hodlá své auto nabízet jiným.
Nizozemská společnost Kroymans patří mezi nejznámější prodejce sportovních a luxusních aut v Evropě. A vedle britských značek Aston Martin, Jaguar a Land Rover zastupuje třeba i Ferrari. Proto se na ni v roce 2017 obrátil jeden belgický zákazník se zájem o koupi dvanáctiválcové kupé F12 Berlinetta. To by nebylo až tak neobvyklé, na protiúčet ale tehdy nabízel model 512 TR, tedy dnes už docela historický, ceněný dvanáctiválec vyrobený jen v 2 261 exemplářích, z nichž Evropě zůstala pouze část.
V podobných případech strany obvykle dojdou ke shodě na výsledné ceně, neboť majitelé takto drahých aut běžně nemívají přemrštěné představy o tom, co mají za svůj vůz dostat. Tady se to ale nestalo. Zákazník požadoval za svůj vůz více, než kolik byla společnost Kroymans ochotná zaplatit, obě strany nicméně nakonec dosáhly kompromisu.
Zákazník tedy souhlasil s tím, že za F12 zaplatí přímo a 512 TR bude nabídnuta v komisním prodeji, což by mělo vést k prodeji za vyšší cenu. Společnost Kroymans se totiž chystala na výstavu a veletrh sportovních vozů Interclassics, jenž se pořádal v Maastrichtu. Kupé z 90. let mělo stanout na prominentním místě, díky čemuž by zlákalo více zájemců, a zákazník tak mohl získat i více, než kolik původně požadoval.
Zda někoho nabízené Ferrari skutečně oslovilo, není známo. Nicméně když veletrh skončil a firma měla vyprázdnit veškeré prostory včetně garáží, kde byl vůz zaparkován. Naneštěstí však zjistila, že kupé někdo ukradl, což majitele příliš nepotěšilo. Vůz byl sice pojištěný, pojišťovna mu za něj ale vyplatila jen 80 tisíc Eur (cca 2,05 mil. Kč), zatímco tehdejší hodnota 512 TR se pohybovala okolo 190 000 Eur (4,9 mil. Kč). Zákazník se tak rozhodl zbytek požadovat po firmě Kroymans.
Prodejce luxusních aut se nicméně necítil být vinen, celý případ proto skončil u soudu. A ten nyní přišel s rozsudkem, ze kterého by se měl poučit kdokoliv, kdo svěřuje své auto do komise. Dle verdiktu byla totiž společnost smluvně odpovědná jen za prodej Ferrari, nikoli jeho hlídání. Veškerá zodpovědnost v případě krádeže tedy míří za samotným zákazníkem, který sice měl auto pojištěné, ale evidentně na pojistnou částku, která neodpovídala aktuální hodnotě vozu - 512 TR byla už tou dobou zbožím, které léta rostlo na ceně.
Samotné Ferrari se pak evidentně ani po čtyřech letech nenašlo, což ve výsledku není až tak překvapivé, nejspíše posloužil jako zdroj náhradních dílů. Poučení pro nás obyčejnější lidi, kteří v autobazarech takto prodávají poněkud obyčejnější auta je jasné - když vůz prodejci svěřujete, zjistěte, za co odpovídá a pokud to má být i odcizení či poškození vozu, jak je to definováno ve smlouvě. A pokud nikoli, zajistěte si dobré pojištění sami, jinak můžete skončit podobně jako onen Belgičan - nebudete mít ani auto, ani peníze.
Můžeme tak jen dodat, že Ferrari 512 TR přišlo v roce 1991 a pod kapotou nabízelo 428 koní a 491 Nm točivého momentu. Sprint na stovku pak zvládalo za 4,8 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činila 314 km/h. To jsou působivé hodnoty i dnes, zvláště v kombinaci s nemalou hmotností 1 656 kg. Vůz byl totiž koncipován spíše jako cestovní GT než jako čistokrevný sporťák, jíž se stala až finální verze F512 M.









Ferrari 512 TR dostalo do vínku 4,9litrový dvanáctiválec se 422 koňmi. V nabídce firmy bylo v letech 1991 až 1994. Jedno takové bylo ukradeno v průběhu komisního prodeje a dává cenné poučení, o co se v takovém případě zajímat. Foto: Ferrari
Zdroj: Quote
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před hodinouPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva