Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitelé Tesel hromadně žalují výrobce, už přes rok neřeší jeden a ten samý problém
8.6.2020 | Petr Prokopec
Kdyby šlo o nějakou zapeklitou záležitost, dá se to chápat, Tesla ale ani po takové době není schopna pořádně nalakovat nové Modely 3. Ty už po jediné zimě reznou a majitelé ignoraci stížností nemohou vystát.
Nejspíše každý Čech zná přísloví o džbánu, se kterým se tak dlouho chodí pro vodu, až se ucho utrhne. Vrýt do paměti by si je měl i Elon Musk, neboť jím řízená automobilka má dlouhodobé problémy s kvalitou výroby, v posledních letech pak zejména s lakováním. Tesla až dosud veškeré stížnosti majitelů zametala pod koberec a soustavně prohlašovala, že její auta jsou ta kvalitní. Realita je však zcela jiná a jak jsme naznačovali již před lety, kamenem úrazu se pro automobilu velmi pravděpodobně stane vůz, jenž byl až dosud pilířem jejího vzestupu.
Než totiž dorazil Model 3, nebyla klientela Tesly příliš početná. Co však bylo podstatnější, Model S či Model X si mohli pořídit pouze majetnější lidé, kteří obvykle mají k dispozici početnější vozový park. Kalifornským elektromobilům tak řadu problémů odpustili výměnou za image průkopníků i ochránců životního prostředí. A jelikož nemuseli Tesly používat každý den, známé problémy pro ně nebyly tak podstatné. I proto na auta pěli chválu kvůli jejich přednostem.
S příchodem Modelu 3 ovšem nastala změna, neboť menší a levnější sedan zamířil i k lidem, kteří takto nežijí. V některých případech se stal jediným vozem v domácnosti, na němž začali být lidé opravdu závislí. V té chvíli si ovšem museli sundat růžové brýle. A náhle zjistili, že ona slova o kvalitě jsou jen marketingovým klišé, které nemá oporu v realitě. Zvláště pokud jde o lak, který je asi nejslabším článkem celého výrobního procesu. Tesla o něm přitom ví již léta, ovšem nijak jej neřeší.
Právě tento problém by ovšem mohl být oním pověstným uchem džbánu, jenž se utrhlo. Na Teslu totiž aktuálně míří hromadná žaloba, za kterou stojí Jean-Francois Bellerose. Ten je majitelem Modelu 3, který si mohl pořídit díky výrazným kanadským dotacím a tamní nízké ceně elektřiny. Nicméně již po první zimě loni v únoru zjistil, že lak vozu je ztělesněnou tragédií. Automobilka jej ovšem ignorovala s tím, že na problém se nevztahuje záruka.
Bellerose se tedy obrátil na privátní lakovnu, ovšem ta mu oznámila, že oprava laku a počínající koroze na spodku vozu by jej vyšla na 4 700 dolarů (cca 111 tisíc Kč). To je přitom prakticky tatáž suma, jakou Kanada nákup elektromobilů dotuje. Není tedy překvapivé, že se Bellerose znovu obrátil na Teslu s tím, že je třeba problém vyřešit. Ovšem i jeho další pokusy skončily nezdarem. A proto se Kanaďan rozhodl s pomocí dalších zhrzených majitelů automobilku žalovat.
Je samozřejmě otázkou, na jakou stranu se spravedlnost přikloní, nicméně už fakt, že majitelé Teslu žalují po roce snah zjevný problém na straně výrobce konstruktivně řešit, něco znamená. Bellerose přitom nechce příliš - s dalšími vlastníky požadují, aby automobilka zaplatila rozdíl mezi cenou vozu a její sníženou hodnotou, za níž stojí problematický lak. Kromě toho by každý majitel měl získat i kompenzaci ve výši 500 dolarů (asi 12 tisíc Kč). To se nám zdá jako být ještě poměrně malá částka za příkoří způsobená arogantním vystupováním značky.
Je přitom jisté, že Tesla o problému s lakem ví. I proto ostatně začala majitelům zdarma nabízet ochranný kit, díky kterému má vůz lépe odolávat silničním solím, písku nebo kaménkům. Lidé si jej ovšem musí nainstalovat sami, přičemž kalifornská automobilka souběžně s balíčkem dodává i návod. To lze ale stěží považovat za efektivní řešení problémů, zvláště když Tesla tím nepřímo přiznává, že problém existuje - žádná jiná nová auta po roce ježdění v Kanadě takto nevypadají.
Proč firma po tak dlouhou dobu s věcí nic nedělá, nám nejde do hlavy, ale děje se to. Třeba soudní proces vnese do celé záležitosti více světla.












Tesla má dlouhodobé problémy s lakem, které odmítá řešit. To se jí s ohledem na podanou žalobu nemusí vyplatit
Zdroj: Electrek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
včeraMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
včeraZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraNissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva