Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitelé Tesel jsou naštvaní, že se teď o „své” nabíječky musí dělit s lidmi jezdícími levnými Hyundai
18.3.2023 | Petr Prokopec
Pokud se ptáte, proč se to americká automobilka vůbec dopustila a zbavuje se jedné ze svých klíčových konkurenčních výhod, odpověď je nasnadě. Jde tu o peníze, v prvé řadě o miliardy „těch druhých”.
Elon Musk velmi rád uvádí, že jeho cílem nejsou peníze, ale čistá planeta. Poslední krok Tesly ale naznačuje cosi jiného. Automobilka totiž oznámila, že do konce příštího roku zpřístupní ve Státech 3 500 Superchargerů také majitelům konkurenčních elektromobilů. Za tím však opravdu nestojí Muskovo mesiášství, dokonce mu primárně nejde ani o marketing, ani o obchodní příležitost. Koneckonců v tomto směru by šlo o dvousečnou zbraň - dosud byla síť 18 tisíc dobíjecích bodů jedním z hlavních důvodů, proč lidé upřednostňovali vozy Tesly před jinými.
Ke změně vedl loňský proinflační (říká si „protiinflační”, ale dělá pravý opak) zákon administrativy Joa Bidena. Ten primárně dál rozhazuje veřejné peníze a jeho součástí je i fond ve výši 7,5 miliardy dolarů (cca 168,43 miliard Kč) určený na rozšíření dobíjecí infrastruktury. Aby nicméně jejich provozovatelé mohli po části balíku sáhnout, je zapotřebí, aby své stojany zpřístupnili jakémukoli vozu s bateriovým pohonem. Právě to je důvod, proč Tesla k něčemu takovému přistoupila.
Na každou akci ale navazuje reakce a nejinak je tomu v tomto případě. Nejnovější krok značky se totiž ani v nejmenším nezajídá některým majitelům jejích aut. Nelson Jackson totiž uvedl, že velkým důvodem, proč si koupil Model S, byla právě síť Superchargerů. Nyní se však Američan cítí být Teslou zrazen. „Je to neštěstí na mnoha úrovních. Nemyslím, že to řádně promysleli,“ dodává s obavami, že nově bude muset čekat v mnohem větší frontě za levnými auty od Hyundai.
Nelson rovněž uvádí, že pokud budou jeho příští zkušenosti při dobíjení negativní, se svým vozem se hodlá dokonce rozloučit. „Rozhodně totiž nebudu jezdit v Modelu S za sto tisíc dolarů, pokud nemám jak doplnit energii.“ Zajímavé je, že vrátit by se v takové chvíli chtěl k benzinu. K tomu navíc zřejmě i dojde, neboť Jackson již během svátků musel čekat ve frontách déle než dříve, a to přitom ještě Tesla cizí auta ke své síti nepustila. Více lidí u stojanů pak navíc snížilo rychlost dobíjení, pochopitelně.
Že nejde pouze o roztrpčenost jednoho majitele, dokládají i další vlastníci Tesel, které magazín Business Insider vyzpovídal. Zároveň však mluvil i s lidmi, kteří dané rozhodnutí vítají. Musk totiž takto dle nic jen dokazuje, že automobilce skutečně jde jen a pouze o čistější svět. Bude proto zajímavé sledovat, jaké budou jejich reakce v momentě, kdy značnou část sítě Superchargerů budou okupovat majitelé konkurenčních aut.
Brent Gruber ze společnosti J.D. Power nicméně naznačuje, že problémy se dají čekat stoprocentně. „Registrace bateriových aut jsou v porovnání s výstavbou dobíjecích stanic ve Spojených státech dvojnásobné. Už to je nerovnováha, se kterou je třeba počítat,“ uvedl. My můžeme jen dodat, že na to upozorňujeme již hezkých pár let, ovšem dosud každý zastánce elektromobilů tvrdil, že vše se zvládne. Zjevně tomu tak není.
Tesla do roku 2024 zpřístupní 3 500 stojanů i majitelům konkurenčních elektromobilů. Díky tomu sice může počítat s vládními penězi, ovšem také s nevraživostí vlastních zákazníků. Foto: Tesla
Zdroj: Business Insider
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB