Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Manželský pár vysoudil 894 milionů korun, za špatně opravenou střechu auta
6.5.2018 | Petr Miler
Stejně jako je v pevnosti auta důležitá samotná střecha, je stejně důležitý i způsob, jakým je připevněna. Servis nerespektoval předpis výrobce a musí pykat.
Nekvalitní oprava může znamenat mnohem vážnější následky nehody, než by tomu bylo u auta opraveného podle předpisů výrobce. To asi nebude pro většinu lidí novinkou, dnes ale máme před sebou konkrétní případ, kdy se něco podobného stalo a pasažéři byli vážně zraněni. A teď vysoudili odškodné 42 milionů dolarů, tedy asi 894 milionů korun.
Dotčená nehoda se stala už v prosinci roku 2013 v Texasu. Manželé Marcia a Matthew Seebachanovi jeli ve své Hondě Fit (u nás prodávané jako Jazz) po neupřesněné silnici, když se pick-up v protisměru na vodě začal potýkat s aquaplaningem. Pokud informace chápeme správně, pick-up se otočil a Honda narazila zboku do jeho pravého předního kola, a to téměř přesně tak, jak se v USA auta testují v rámci nárazové zkoušky malou částí přídě dle norem IIHS. Potvrdil to znalec při průzkumu vraku auta.
Honda Fit z let 2009 - 2013 má v tomto testu „dobré” hodnocení, což možná není světová špička, ale rozhodně by auto nemělo vzplanout a poslat řidiče na víc než tři roky do nemocnice. Důvodem, proč se to v tomto případě stalo, byla předchozí oprava. Servis John Eagle Collision Center měnil střešní panel kvůli poškození kroupami a přilepil ho lepidlem, místo aby ho přivařil, jak se píše v oficiálním servisním manuálu Hondy.
Střešní panel je tu totiž strukturální část a ke „kleci”, tvořené rámy dveří a oken, musí být přivařen. Protože ale byl přilepen, při nárazu se utrhl a auto se deformovalo úplně jinak, než mělo. Rámy skříply dveře, takže nešly otevřít, protrhla se palivová nádrž a vůz začal hořet. Ještě se Seebachanovými uvnitř.
Marcia odešla s několika zlomenými kostmi a vnitřním krvácením. Matthew měl kromě dalších zranění zlomené obě paty a hlavně popáleniny čtvrtého stupně na dolní polovině těla. V různých nemocnicích strávil poslední téměř čtyři roky a říká, že je „profesionální pacient” - k doktorům dochází každý týden.
Proč servis takhle hrubě porušil předpisy k opravě? Důvod je jednoduchý a očekávatelný - peníze. Nikoliv ovšem mamon majitele servisu, nýbrž snaha pojišťoven ušetřit za každou cenu. Ve výslechu za přítomnosti právníků to řekl Boyce Willis, manažer servisu John Eagle Collision Center.
Servis sice musí postupovat podle instrukcí výrobce, ale ve výsledku to je pojišťovna, kdo rozhodne, jak bude auto opraveno. A to jednoduše tak, že předepsanou opravu, která je samozřejmě dražší, neuhradí. Pokud by se vám tohle jako podniku stávalo u poloviny aut, která se k vám dostanou, mohli byste zavřít krám, takže John Eagle Collision Center prostě opravilo tuhle Hondu tak, jak chtěla pojišťovna.
Nelegální, nemorální? To druhé stoprocentně ano, to první očividně taky, když bylo Seebachanovým přiřknuto odškodnění ve výši blížící se miliardě korun. Že byla střecha přilepena místo přivařena, navíc nebylo uvedeno v servisní historii vozu, kterou měli Seebachanovi při pořízení k dispozici. Jejich právník se nyní soudí s pojišťovnou State Farm, že donutila John Eagle Collision Center provést opravu bez certifikace. Jak to dopadne, je zatím otázkou, je tu ale šance, že ono odškodné bude ještě vyšší...






Po nehodě ani není poznat, co za auto to bylo. Důvodem byla nekvalitní oprava. Poslední dva obrázky ukazují střechu a místa, kde má být přivařena
Zdroj: CBS News
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před hodinouNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva