Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren lže o výkonu své poslední novinky. Ale tím správným způsobem
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Brzda ukázala při měření výkonu na kolech tak vysoké číslo, že pokud by čísla výrobce byla pravdivá, ztrácelo by se jej při přenosu naprosté minimum.
Obecně přijímaným faktem je, že motory aut mají takový výkon, jaký napíše výrobce do katalogu. Nebo aspoň zhruba, zaokrouhleně - je asi dost nepravděpodobné, aby pomalu všechny moderní motory dávaly přesně kulatá čísla výkonu, protože hodnoty jako 119 koní nebo 269 Nm dnes uvidíte jen zřídka - pro katalog je to prostě 120, 270 nebo 500.
Podobně věříme McLarenu, že jeho relativně nový model 720S, poháněný čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, nabízí 720 koní, nakonec se podle toho i jmenuje. Na rozdíl od spotřeby lze ovšem přesný výkon změřit jen obtížně. Nejde ani tak o to, že k tomu potřebujete speciální vybavení, problém je spíše v tom, že pokud nevymontujete motor z auta, změříte jen výkon na kolech, ne na klikové hřídeli.
Podle webu BoostAddict však může být oficiální číslo výkonu zrovna u McLarenu 720S značně podhodnoceno. Byl totiž změřen na brzdě a ta ukázala 707 koní (PS) a 759 Nm na kolech, což by odpovídalo ztrátě jen zhruba 4 %. Jistě, cesta od motoru ke kolům je tu relativně krátká, bez „hydroměničového” automatu a bez pohonu všech kol, ale pořád je motor umístěný podélně, což znamená větší ztráty v diferenciálu.
Pokud bychom započítali obligátní 15% ztrátu, odhad, který bývá většinou blízko realitě, jsme na 832 koních a 893 Nm na výstupu z motoru. To jsou obrovská čísla, a ne na „pouhý” čtyřlitr vozu, ale obecně. Samozřejmě je potřeba to brát jako odhad spíš než cokoliv jiného - ztráta v převodovém ústrojí může být odlišná, větší i menší, a každý vyrobený kus může ukázat něco jiného.
„Jen” 720 koní ale motor vozu prostě mít nemůže, ztráta při přenosu nemůže činit pouhá 4 %. Dříve testovaný McLaren 675LT ukázal na brzdě ztrátu cca 12 %, což je mnohem reálnější. I kdybychom u 720S počítali s 12% ztrátou, pořád by byl výkon motoru o mnoho výš, než McLaren udává - 803 koní. Pokud tedy máte dojem, že je váš McLaren 720S výrazně rychlejší než jiná sedmisetkoňová auta, právě tady možná bude důvod - mohl by si říkat klidně 800S. Nebo ještě víc...

Takhle vypadalo měření 720S na brzdě
Zdroj: Boost Addict
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
8.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 13:25 - pavproch
- BMW Divize 05.08. 13:04 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner