Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren lže o výkonu své poslední novinky. Ale tím správným způsobem
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Brzda ukázala při měření výkonu na kolech tak vysoké číslo, že pokud by čísla výrobce byla pravdivá, ztrácelo by se jej při přenosu naprosté minimum.
Obecně přijímaným faktem je, že motory aut mají takový výkon, jaký napíše výrobce do katalogu. Nebo aspoň zhruba, zaokrouhleně - je asi dost nepravděpodobné, aby pomalu všechny moderní motory dávaly přesně kulatá čísla výkonu, protože hodnoty jako 119 koní nebo 269 Nm dnes uvidíte jen zřídka - pro katalog je to prostě 120, 270 nebo 500.
Podobně věříme McLarenu, že jeho relativně nový model 720S, poháněný čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, nabízí 720 koní, nakonec se podle toho i jmenuje. Na rozdíl od spotřeby lze ovšem přesný výkon změřit jen obtížně. Nejde ani tak o to, že k tomu potřebujete speciální vybavení, problém je spíše v tom, že pokud nevymontujete motor z auta, změříte jen výkon na kolech, ne na klikové hřídeli.
Podle webu BoostAddict však může být oficiální číslo výkonu zrovna u McLarenu 720S značně podhodnoceno. Byl totiž změřen na brzdě a ta ukázala 707 koní (PS) a 759 Nm na kolech, což by odpovídalo ztrátě jen zhruba 4 %. Jistě, cesta od motoru ke kolům je tu relativně krátká, bez „hydroměničového” automatu a bez pohonu všech kol, ale pořád je motor umístěný podélně, což znamená větší ztráty v diferenciálu.
Pokud bychom započítali obligátní 15% ztrátu, odhad, který bývá většinou blízko realitě, jsme na 832 koních a 893 Nm na výstupu z motoru. To jsou obrovská čísla, a ne na „pouhý” čtyřlitr vozu, ale obecně. Samozřejmě je potřeba to brát jako odhad spíš než cokoliv jiného - ztráta v převodovém ústrojí může být odlišná, větší i menší, a každý vyrobený kus může ukázat něco jiného.
„Jen” 720 koní ale motor vozu prostě mít nemůže, ztráta při přenosu nemůže činit pouhá 4 %. Dříve testovaný McLaren 675LT ukázal na brzdě ztrátu cca 12 %, což je mnohem reálnější. I kdybychom u 720S počítali s 12% ztrátou, pořád by byl výkon motoru o mnoho výš, než McLaren udává - 803 koní. Pokud tedy máte dojem, že je váš McLaren 720S výrazně rychlejší než jiná sedmisetkoňová auta, právě tady možná bude důvod - mohl by si říkat klidně 800S. Nebo ještě víc...

Takhle vypadalo měření 720S na brzdě
Zdroj: Boost Addict
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Od počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před hodinou„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
před 2 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom