Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes 190E 2.5-16 Evo: špičkový kousek je k mání, fascinuje i vedle M3 E30
24.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám pasují spíše Mercedesy než BMW a chcete něco extra, 190E s motorem Cosworth je to pravé.
Třebaže je dnes dost náročné sehnat byť i civilní BMW řady 3 E30 s výkonným motorem v dobrém stavu, není to úplně nemožné. To větší problémy jsou při shánění čtyřválcové M3 E30. Pokud byste ale chtěli skutečnou raritu, ale zároveň jedno z nejschopnějších aut ve své kategorii, máme možná lepší nápad, než zbožňovanou M3 E30 - tento šedý Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution.
Ostré 190E původně vznikaly pro rallye, jenže Audi se svým Quattrem jako mávnutím kouzelného proutku učinilo zadokolky nekonkurenceschopné. Snahy Mercedesu a Cosworthu, který pracoval na motorech, což se trojcípé hvězdě tehdy nechtělo říkat moc nahlas, se tak zaměřily na okruhové závody, na DTM.
A právě tam se 2.5-16 Evolution zrodilo. Byla to další vývojová verze starší a slabší 2.3-16, proto to slovo Evolution. Tento stroj se představil v roce 1989 a vzniklo ho pět stovek kusů, přesně tolik, kolik bylo potřeba pro homologaci do DTM. A všechny se prodaly docela rychle, už tehdy to byl sběratelský kousek.
Stále to byl Mercedes, takže třebaže si pět stovek šťastlivců pořídilo auto zrozené na závodních okruzích, o komfort nouze nebyla. Byla tu dvouzónová klimatizace, automatická nivelace zadních tlumičů, kožené sedačky vpředu s elektrickým ovládáním a vyhříváním nebo centrální zamykání. Z techniky zmiňme například ABS nebo samosvor, který je ale u takovéhoto auta povinností.
Příliš velkých úspěchů však na okruzích 2.5-16 Evo nedosáhlo. Nebylo to však způsobeno ani tak špatným autem, jako spíš faktem, že Mercedes neměl dostatečně konzistentního pilota. Pro rok 1990 však byl tento stroj vylepšen a pojmenován 2.5-16 Evolution II. Motor dostal u Cosworthu víc síly a karoserie má mnohem agresivnější bodykit, ale to už je jiný příběh.
Evolutionů II vzniklo také pět stovek, jenže jsou ještě cennější než první Eva. A trochu šílený, i když skutečně funkční bodykit může leckomu přijít trochu moc. Tohle první Evo je ale v téměř dokonalém stavu a jeho bodykit zas tak moc do očí nebije. Za 47 900 Eur, tedy necelého 1,3 milionu korun, může být vaše.
Fotografie dosvědčují vynikající stav tohoto 190E 2.5-16 Evolution
Zdroj: German-Car.net
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz