Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes nekoupí celý Aston Martin, stávající dohoda je prý ideální
6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o začlenění britské značky pod německý koncern je podle Dr. Zetscheho riskantní. Aston by mohl ztratit nezávislost, Daimler pozornost.
Německý koncern Daimler má na partnerství či kříšení kdysi slavných značek skutečný pech. Jeho snaha spolupracovat s Chryslerem a Mitsubishi skončila po 69 měsících katastrofou, v jejímž důsledku létaly hlavy ve všech třech zúčastněných stranách. Obdobně pak dopadly i snahy o zmrtvýchvstání Maybachu. Ve výsledku tak nakonec vedení Daimleru usoudilo, že koncernu bude nejlépe, když do něj budou spadat jen značky Mercedes-Benz a Smart.
Mimo to se ovšem německý výrobce nebrání ani minoritním partnerstvím, mezi které spadá i dohoda s britským Astonem Martin. Šéf Daimleru Dr. Dieter Zetsche přitom na pařížském autosalonu prohlásil, že její stávající podobu nemá v úmyslu jakkoliv rozšiřovat. Stávajících pět procent akcií, jež jejich majitele neopravňují k hlasování kupříkladu o budoucnosti firmy, je podle něj ideálem.
„Není v zájmu Astonu, aby byl začleněn do veliké korporace, takový krok je značně riskantní,“ uvedl Zetsche. A zároveň dodal, že značka „vyrábí pouze 4 000 exemplářů ročně, pročež existuje riziko, že by se třícípá hvězda nechala rozptýlit a tak by opomenula své hlavní povinnosti. Stávající dohoda je proto ideálem pro obě značky, neboť umožňuje Astonu, aby zůstal neutrální, ale zároveň může profitovat z technologií Mercedesu.“
Prozatím tedy neexistují žádné plány na rozšíření stávajícího pětiprocentního podílu či dokonce na převzetí celé firmy. Dá se ale předpokládat, že Daimler si dozajista ponechává otevřená zadní vrátka, přeci jen v budoucnu se může stát leccos. Koneckonců, asi jen málokdo by si před pár měsíci vsadil na to, že šéf Nissanu Andy Palmer změní svého chlebodárce a od japonské značky přejde k té britské. Přesto se tak stalo.
Palmerova odchodu přitom Zetsche lituje, neboť díky spolupráci Mercedesu a aliance Renault-Nissan s ním měl šéf Daimleru často co do činění. Navíc nesmíme zapomínat na fakt, že to byla právě tato japonská značka, o kterou měl německý koncern na konci 90. let minulého století zájem. V té době přitom již Palmer osm let pracoval v jejím technickém centru, s Zetschem se tak zná opravdu dlouho.
Na druhou stranu fakt, že Palmer přešel k další značce, se kterou Daimler spolupracuje, je pro šéfa německého koncernu příznivý. Nástupce Dr. Ulricha Beze proto srdečně vítá a těší se na další spolupráci. Ta se přitom ponese hlavně v rámci odnože AMG, mimo tuto sportovní divizi by ovšem Mercedes měl založit i tu luxusní. Přičemž ta by měla nést název Maybach, aby ono kříšení nebylo až tak zbytečné.
S čím ovšem počítat nemáme, to je expanze značky Smart ve stylu Mini nebo Fiatu 500. Zetsche totiž není fanouškem malého SUV či dalších karosářských variant. Dceřiná automobilka se tak nadále bude soustředit pouze na městskou mobilitu a především nový trend sdílení jednoho automobilu více majiteli, kterého bychom se pod názvem Car2Go měli dočkat také v Praze.

Šéf Daimleru Dr. Dieter Zetsche je spokojen se stávající podobou dohody, kterou koncern má s Astonem Martin
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ceny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 2 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 4 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, jehož existenci neví nikdo krom jeho autorů
před 5 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 6 hodinamiElektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- IT poradna 06.16. 14:15 - pavproch
- BMW Divize 06.16. 14:03 - pavproch
- Jednostopé okénko 06.16. 10:05 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan