Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi
17.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Při současném vývoji se chce dodat: „Nikdy neříkejte navždy.” Šéf vývoje Mercedesu dodává: „Kupte 6,3 V8.”
Mercedes-Benz ve své nabídce zachová osmiválcové motory, ať se emisní regulace budou snažit jich svět zbavit, jak budou chtít. Hovořil o tom dr. Thomas Weber, šéf oddělení výzkumu a vývoje u trojcípé hvězdy, při představení třídy GLC v Austrálii. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se navždy budeme držet osmiválců,” odpověděl na otázku bez zaváhání.
To je dobrá zpráva pro všechny petrolheady a fanoušky AMG, protože to bude jistě právě AMG, kde bude osmiválců existovat nejvíc. Jenže to není všechno tak krásné, jak bychom možná chtěli, protože osmiválce budou muset také procházet downsizingem, čtyři litry nemusí být konečná. Také očekávejme větší turba či jinak výkonnější systémy přeplňování. „Styl bude jiný, objem bude jiný. Přijdou větší turbodmychadla, a kam až můžete snížit objem osmiválce? Zatím nevím,” uvedl Weber.
Hovořil také o možnosti přidání elektřiny, ale ne přímo stylem „běžného” plug-in hybridu. Nejde o to, že tenhle způsob sníží normovanou spotřebu nejvíce, ale o to, že je těžký. Ve vozech AMG bychom tak mohli vidět věci jako elektrická turba nebo podobnou elektrickou pomoc, jakou mají vozy Formule 1. „Je tu prostor pro něco, co bude spíš krátkodobě uschovávat energii a přidávat výkon. Právě F1 by tu mohla být modelem. Je to trochu jiné, než koncept silničních hybridů,” pokračoval Weber.
Atmosféricky plněné velkoobjemové motory jsou podle něj nicméně pryč. Je to pochopitelné, protože nejsou schopny nabídnout nižší normovanou spotřebu. Radí nicméně jednu věc, stejnou jako my - kupte si atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou. „6,3 V8? Teď byste si ji měli koupit tak rychle, jak to jen jde,” řekl doslova manažer Mercedesu.
Sympatická slova potvrzující přece jen racionálnější přístup Mercedesu k vývoji nových motorů. Sám Weber nicméně dodává, že budoucnost může přinést cokoliv, a také proto si ani jeho „navždy” nejsme tak jisti. Není to ostatně tak dávno, co lidé od BMW říkali, že „nikdy” nepostaví model divize M s turbomotorem, pokud vůbec znovu postaví nějaké benzinové turbo. Současnou situaci jistě dobře znáte sami...






Downsizing se u osmiválců Mercedesu nemusí zastavit na čtyřech litrech
Kupte ještě atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou, říkáme my i šéf výzkumu a vývoje
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nejčtenější články
Další hvězda Formule 1 se zbavuje své exkluzivní silniční rakety, to už snad nemůže být náhoda
6.9.2025Zátah na migranty v obří továrně Hyundai udělal čáru přes rozpočet elektrickým snům Korejců, 475 lidí bylo zatčeno
7.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Z „echt rakouského” vzhledu nového Audi si utahuje polovina internetu, sériová verze přesto nebude jiná
7.9.2025Dělníci v továrně Hyundai jdou do stávky, chtějí - čtete správně - vyšší věk odchodu do důchodu
7.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva