Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi
17.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Při současném vývoji se chce dodat: „Nikdy neříkejte navždy.” Šéf vývoje Mercedesu dodává: „Kupte 6,3 V8.”
Mercedes-Benz ve své nabídce zachová osmiválcové motory, ať se emisní regulace budou snažit jich svět zbavit, jak budou chtít. Hovořil o tom dr. Thomas Weber, šéf oddělení výzkumu a vývoje u trojcípé hvězdy, při představení třídy GLC v Austrálii. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se navždy budeme držet osmiválců,” odpověděl na otázku bez zaváhání.
To je dobrá zpráva pro všechny petrolheady a fanoušky AMG, protože to bude jistě právě AMG, kde bude osmiválců existovat nejvíc. Jenže to není všechno tak krásné, jak bychom možná chtěli, protože osmiválce budou muset také procházet downsizingem, čtyři litry nemusí být konečná. Také očekávejme větší turba či jinak výkonnější systémy přeplňování. „Styl bude jiný, objem bude jiný. Přijdou větší turbodmychadla, a kam až můžete snížit objem osmiválce? Zatím nevím,” uvedl Weber.
Hovořil také o možnosti přidání elektřiny, ale ne přímo stylem „běžného” plug-in hybridu. Nejde o to, že tenhle způsob sníží normovanou spotřebu nejvíce, ale o to, že je těžký. Ve vozech AMG bychom tak mohli vidět věci jako elektrická turba nebo podobnou elektrickou pomoc, jakou mají vozy Formule 1. „Je tu prostor pro něco, co bude spíš krátkodobě uschovávat energii a přidávat výkon. Právě F1 by tu mohla být modelem. Je to trochu jiné, než koncept silničních hybridů,” pokračoval Weber.
Atmosféricky plněné velkoobjemové motory jsou podle něj nicméně pryč. Je to pochopitelné, protože nejsou schopny nabídnout nižší normovanou spotřebu. Radí nicméně jednu věc, stejnou jako my - kupte si atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou. „6,3 V8? Teď byste si ji měli koupit tak rychle, jak to jen jde,” řekl doslova manažer Mercedesu.
Sympatická slova potvrzující přece jen racionálnější přístup Mercedesu k vývoji nových motorů. Sám Weber nicméně dodává, že budoucnost může přinést cokoliv, a také proto si ani jeho „navždy” nejsme tak jisti. Není to ostatně tak dávno, co lidé od BMW říkali, že „nikdy” nepostaví model divize M s turbomotorem, pokud vůbec znovu postaví nějaké benzinové turbo. Současnou situaci jistě dobře znáte sami...






Downsizing se u osmiválců Mercedesu nemusí zastavit na čtyřech litrech
Kupte ještě atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou, říkáme my i šéf výzkumu a vývoje
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1