Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes už ví, že s novou přídí šlápnul vedle. Další novinky ji nedostanou
5.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové generace Mercedesů tříd CLS a A dostaly novou „predátoří příd” a velký obdiv si tím nezískaly. Máte-li obavy, že teď skončí na všech Mercedesech, pak ne, neskončí.
Přijetí nového Mercedesu třídy A rozhodně nebylo tak vstřícné jako třeba u modernizace G-Wagenu. Za vším stojí hlavně kontroverzní design, se kterým je spárována rovněž třetí generace CLS. Celý svět se tak rázem začal ptát, zda podobné čelní partie - tedy úzké světlomety doplněné maskou se širším vybráním ve spodní části než v té vrchní - máme očekávat také u zbytku portfolia třícípé hvězdy. Dle firemního šéfdesignéra Gordena Wagenera se tak ovšem nestane.
Ona „predátoří tvář“ má být „zasvěcena pouze našim nejprogresivnějším modelům“. Taková je alespoň Wagenerova odpověď na četné dotazy, jenž se vzhledu obou novinek týkají. Obě jsou přitom podle šéfdesignéra Mercedesu vozy „výrazně orientovanými na design“. Zároveň však jde také o auta ze zcela odlišného konce nabídky, díky čemuž si třída A a CLS nemají navzájem krást zákazníky. Naopak by se vlastně v mnoha rodinách mohly doplňovat.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv je třída A postavena na stejné platformě, s jakou mohou počítat i příští GLA či CLA, tyto vozy dostanou podle Wagenera „odlišnou tvář“. Zatímco tedy ještě v minulém týdnu tuto trojici odlišovala především výška a skutečnost, zda mají na zádech „batoh“ či nikoliv, do budoucna bychom se měli dočkat větších rozdílů. To je ve výsledku dobrá zpráva od značky, která v posledních letech vsadila ve velkém na unifikovaný design, je ale otázkou, co za touto změnou stojí.
Wagener totiž dále dodal, že „predátořího tažení“ se nezúčastní ani nová třída C. Zdá se tedy být jasné, že automobilku buď vyděsila reakce na první odhalené vozy s novou přídí, nebo spíše od počátku věděla, že sázka na toto řešení je riskantní a alternativu měla minimálně v záloze. A to přesto, že Wagener mluví o tom, jak je hrdý na přední trojúhelníková světla, s nimiž prý „nikdy nikdo ještě dříve nevyrukoval. Je velmi těžké udělat čelní světlomety tak malé. Museli jsme proto trochu zatlačit na technické oddělení, ale díky tomu je třída A super agresivní, moderně vypadající a technologicky na špici. Jejich geometrie totiž výrazně kontrastuje se zbytkem karoserie, která se vyznačuje měkkostí.“
Názor šéfdesignéra známe, jiný se nakonec nedal ani čekat, většině publika ale nové pojetí přídí Meredesů neuchvátilo. Díky bohu, že třícípá hvězda buď byla prozíravá nebo je dostatečně flexibilní na to, aby tyto partie postupně nadělila všem modelům. Potlesk by za to povětšinou nesklidila...































































Nový Mercedes-Benz třídy A chytil za srdce hlavně uvnitř, nikoliv zvenčí. Tedy alespoň dle prvních ohlasů. Jeho sourozenci CLA a GLA by se ovšem měly dočkat odlišných čelních partií
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila včera 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 30.4.2025
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva