Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes už ví, že s novou přídí šlápnul vedle. Další novinky ji nedostanou
5.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové generace Mercedesů tříd CLS a A dostaly novou „predátoří příd” a velký obdiv si tím nezískaly. Máte-li obavy, že teď skončí na všech Mercedesech, pak ne, neskončí.
Přijetí nového Mercedesu třídy A rozhodně nebylo tak vstřícné jako třeba u modernizace G-Wagenu. Za vším stojí hlavně kontroverzní design, se kterým je spárována rovněž třetí generace CLS. Celý svět se tak rázem začal ptát, zda podobné čelní partie - tedy úzké světlomety doplněné maskou se širším vybráním ve spodní části než v té vrchní - máme očekávat také u zbytku portfolia třícípé hvězdy. Dle firemního šéfdesignéra Gordena Wagenera se tak ovšem nestane.
Ona „predátoří tvář“ má být „zasvěcena pouze našim nejprogresivnějším modelům“. Taková je alespoň Wagenerova odpověď na četné dotazy, jenž se vzhledu obou novinek týkají. Obě jsou přitom podle šéfdesignéra Mercedesu vozy „výrazně orientovanými na design“. Zároveň však jde také o auta ze zcela odlišného konce nabídky, díky čemuž si třída A a CLS nemají navzájem krást zákazníky. Naopak by se vlastně v mnoha rodinách mohly doplňovat.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv je třída A postavena na stejné platformě, s jakou mohou počítat i příští GLA či CLA, tyto vozy dostanou podle Wagenera „odlišnou tvář“. Zatímco tedy ještě v minulém týdnu tuto trojici odlišovala především výška a skutečnost, zda mají na zádech „batoh“ či nikoliv, do budoucna bychom se měli dočkat větších rozdílů. To je ve výsledku dobrá zpráva od značky, která v posledních letech vsadila ve velkém na unifikovaný design, je ale otázkou, co za touto změnou stojí.
Wagener totiž dále dodal, že „predátořího tažení“ se nezúčastní ani nová třída C. Zdá se tedy být jasné, že automobilku buď vyděsila reakce na první odhalené vozy s novou přídí, nebo spíše od počátku věděla, že sázka na toto řešení je riskantní a alternativu měla minimálně v záloze. A to přesto, že Wagener mluví o tom, jak je hrdý na přední trojúhelníková světla, s nimiž prý „nikdy nikdo ještě dříve nevyrukoval. Je velmi těžké udělat čelní světlomety tak malé. Museli jsme proto trochu zatlačit na technické oddělení, ale díky tomu je třída A super agresivní, moderně vypadající a technologicky na špici. Jejich geometrie totiž výrazně kontrastuje se zbytkem karoserie, která se vyznačuje měkkostí.“
Názor šéfdesignéra známe, jiný se nakonec nedal ani čekat, většině publika ale nové pojetí přídí Meredesů neuchvátilo. Díky bohu, že třícípá hvězda buď byla prozíravá nebo je dostatečně flexibilní na to, aby tyto partie postupně nadělila všem modelům. Potlesk by za to povětšinou nesklidila...































































Nový Mercedes-Benz třídy A chytil za srdce hlavně uvnitř, nikoliv zvenčí. Tedy alespoň dle prvních ohlasů. Jeho sourozenci CLA a GLA by se ovšem měly dočkat odlišných čelních partií
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Jaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před hodinouSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 3 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 4 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 5 hodinamiNové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva