Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes ví, že je zle, když na podporu image své kontroverzní novinky povolal Lewise Hamiltona
22.8.2023 | Petr Miler
Uvážíme-li, jak slavným člověkem sedminásobný mistr světa Formule 1 (a na kolik Mercedes přijde peněz), pak jej automobilka k propagačním účelům využívá relativně zřídka. Zjevně si jej nechává jako záchranou brzdu pro případy, jako je tento.
Ať se vám to líbí nebo ne, spojení rozličných produktů se známými osobnostmi funguje. Není to zaručený způsob, jak něco prodat, protože třeba slova Jaromíra Jágra: „Když mám hlad, utrhnu si malej kousek! Když se potřebuju soustředit, utrhnu si větší!” utkvěla v paměti snad každému, ze žvýkaček Bubble Tape ale obchodní trhák neudělala. Jenže to je právě ono - tato reklama zafungovala jako cesta, jak novince získat pozornost milionů lidí, dál už se prostě musela prosadit sama.
V tomto kontextu není divu, že i automobilky sahají po spojení určitých modelů či celých svých značek se známými tvářemi. Opět nejde o zaručenou cestu k úspěchu - o takové Kie EV6 by asi spousta lidí nevěděla, kdyby ji svého času opět Jágr neopřel o tramvaj, minulý měsíc si ji ale přesto koupili jen 3 lidé. Z mého pohledu může jít o dobrý způsob, jak ještě více nakopnout prodeje beztak žádané věci, automobilky jsou ale v tomto ohledu trochu zabedněné a obvykle tím chtějí zachránit image věci nežádané či jinak problematické. A zdá se, že to dělá i Mercedes-Benz.
Ten má na výplatní pásce - třebaže zprostředkovaně přes nikoli stoprocentně ovládanou stáj Mercedes-AMG Petronas F1 - Lewise Hamiltona, nepochybně velmi slavného člověka, jehož jméno dokáže přitáhnout pozornost. Využívá jej ale marketingově relativně zřídka a když už to udělá, je to obvykle (znovu musím sáhnout po Jaromírovi J.) takový „biskvit Jágr, to je šlágr”, který se ale šlágrem nestane. Vzpomeňme třeba model EQC, který si Hamilton údajně dobrovolně koupil, auto ale po čtyřech letech potichu skončilo jako totální propadák. Nyní Mercedes povolal Hamiltona na podporu nového AMG GT.
Ten jsme vám představili včera a na větvi jsme z něj nebyli. Nechápejte nás špatně, vlastně ani nepochybujeme o tom, že to bude velmi dobré auto, stejně tak ale nepochybujeme o tom, že to bude zatraceně špatné AMG GT. Jeho předchozí generace byla specifickým supersportem, velmi upřímným a velmi povedeným pokusem Mercedesu prosadit se na poli aut jako Porsche 911. Byl to konečně stroj, který fungoval při ostrém nasazení, těšil řidiče, byl postavený kolem řízení. Co za jeho evoluci představuje o víc jak 3 metráky těžší a větší vůz s motorem posunutým o dost vpřed, který využívá horu komponentů z jiných modelů značky?
Je to zkrátka jiné zvíře a v dobrém to nemyslíme. Je to SL kupé, není to AMG GT, je to hra, Potěmkin, je to prostě krok vedle a automobilka si toho musí být vědoma - je to jako byste zkoušeli prodat Škodu Rapid přejmenovanou na Octavii a doufali, že si toho nikdo nevšimne. I proto zřejmě povolala na pomoc Lewise Hamiltona, aby se na propagaci auta podílel, i jeho účast je ale podivná. Mrkněte se na video na konci článku a snadno dojdete k přesvědčení, že to je takové nízkorozpočtové překvapení. Lewis se zjeví v jednom ze svých legračních oblečků, řekne něco o designu, že to je prima auto pro každý den (což asi je), udělá pár „donutů” na štěrku a jde domů. Jestli z tohoto mají být zákazníci AMG GT paf a jít sepsat objednávku... „Když mám hlad, utrhnu si malej kousek!” působilo svého času přesvědčivěji.
Zbytek videa je pak ještě rozpačitější, neboť dáma, která sama vypadá trochu jako Lewis Hamilton (nic ve zlém, prostě je mu zdálky podobná) ještě mnohem déle zpovídá produktového manažera novinky, který ji ukazuje, jak může po sklopení zadních sedadel dát do auta delší a objemnější náklad než dříve a dokonce říká, že vůz má „obrovský zavazadlový prostor” přístupný přes elektricky ovládané víko kufru. Fajn, ale... tohle měl být supersport a všechny tyto vlastnosti jdou při hmotnosti 2 tuny proti tomu, co má nabízet především.
Zůstáváme v rozpacích, ale třeba to uvidíte jinak. Naše představy o novém AMG GT byly prostě odlišné a nedovedeme si představit mnoho zákazníků současného provedení, že jej poběží vyměnit za to nové. Skoro bych se vsadil, že to neudělá ani Lewis Hamilton, tedy pokud mu to z někdo Mercedesu nenařídí.



Nemělo by být podstatou supersportu něco jiného než velký kufr? Ani Lewis Hamilton rozpaky z nového AMG GT nerozptyluje. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
před 8 hodinami (3)Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
včera (4)První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025 (4)
Nejnovější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
před 5 hodinamiNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
před 7 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
před 8 hodinami (3)Volskwagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
před 9 hodinamiCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva