Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mini šetří, vynechá autosalony v Detroitu i v Ženevě
3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka nehodlá v příštích měsících odhalit žádnou novinku či koncept. Svou přítomnost na motor show tak vidí jako zbytečně nákladnou.
Již několikrát jsme naznačili, že dnešní doba internetová dělá z autosalonů tak trochu rozmar. Platí to především v mediální rovině, však prakticky veškeré novinky jsou světu virtuálně představeny ještě před autosalonem a ze zpravodajství ze samotného výstaviště již čtenářům čelist až na zem úžasem obvykle nepadá nepadá. V případě kontaktu s potenciálními koncovými zákazníky to platí méně, ptejme se však, kolik lidí je schopna přímo oslovit vždy nutně lokálním autosalonem, kam se obvykle vydají lidé z maximálně pár set kilometrů vzdálených míst. A to už musí být nadšenci.
Automobilky tak nezřídka mají pocit, že peníze na svou prezentaci vynakládají zbytečně a mnohdy to dělají pouze proto, že přítomnost na takové akci je věcí prestiže. Takové Volvo ale již loni oznámilo, že na světových motor show už jej uvidíme jen zřídka. Jenže zatím jsou to jen slova - kupříkladu nový sedan S90 se ukáže na NAIAS v Detroitu.
Jiné automobilky o těchto věcech mluví méně, jednají ale více a svou účast na NAIAS skutečně vynechají. Jako první svou absenci oznámil Jaguar Land Rover, nyní tu pro změnu máme oficiální tiskové prohlášení Mini. Tato značka přitom zachází ještě dále, neboť oznámila, že „Mini nebude reprezentováno ani v Detroitu, ani v Ženevě“. Podle mluvčí amerického zastoupení Marielly Kapsakis „jde o součást nové strategie, kdy se značka bude soustředit pouze na vybrané autosalony“.
Mini pochopitelně hovoří o omezeném efektu, ten ale není ničím novým, přesto jsme Brity na autosalonech vídali. To, co převážilo misky vah na stranu „neúčast” je jistě snaha šetřit, která je pro Mini nová. Automobilce se v posledních letech dvakrát nedaří a snaží se zredukovat nabídku jen na klíčové modely. Jedním z dopadů je tenčící se rozpočet, ale také to, že průběžně představovaných novinek ubývá, a tak na autosalonech už ani není čím novým zaujmout. V takové chvíli by účast z ranku „jsme tu, aby se neřeklo“, byla vážně drahým špásem.
Nejde přitom o první autosalony, které se Mini rozhodlo vynechat. Již loni totiž značka absentovala v New Yorku, do budoucna tak můžeme očekávat stále četnější výpadky. Ušetřené finance chce přitom automobilka investovat do zcela jiného typu prezentací, mezi které patří kupříkladu turné Mini Takes the States, které se napříč Amerikou uskuteční v příštím roce. Značka tímto způsobem prý snáze dostane ke své cílové skupině.
Nyní jsme opravdu zvědavi, kdo další se k podobným krokům rozhodne. Jak jsme ovšem naznačili výše, vůbec bychom se nedivili, kdyby po boku Britů stanuly další značky. Muselo by ale jít o opravdu velké hráče, abychom stanuli na počátku konce éry automobilových veletrhů - kupříkladu mateřské BMW si jistě nedovolí chybět tam, kde budou vystavovat Audi a Mercedes, z podstaty...























Mini zřejmě již na světových autosalonech tak často neuvidíme. Značka totiž aktuálně oznámila, že vynechá Detroit i Ženevu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před 2 hodinami
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 11.26. 08:09 - Schofieldu
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
