Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa F1 vyzkoušel Teslu 3 na okruhu, závěry při jeho názorech nepřekvapí
4.9.2019 | Petr Prokopec
Proslul svým působením v nejvyšší lize motoristického sportu, a tak by leckdo mohl očekávat, že jeho srdci budou nejbližší řvoucí vysokootáčkové motory. Realita je jiná, Nico Rosberg hoří pro elektrická auta a Tesly mu nejsou cizí.
V roce 2016 opanoval světový šampionát Formule 1 Nico Rosberg. Pouhých pět dnů po své korunovaci v Abú Zabí však doslova šokoval, když oznámil ukončení své kariéry. „Vyšplhal jsem na svou horu, jsem na samotném vrcholu a cítím, že je to takto správné,“ uvedl s tím, že hodlá odejít jako neporažený mistr světa a chce se daleko více soustředit na svou rodinu. Jakkoliv se přitom objevilo pár pochybovačů, většina lidí tento krok obdivovala.
Jen u rodinného života ovšem Rosberg nezůstal, za poslední tři roky se stal - možná i poněkud překvapivě - velkým propagátorem elektromobility. Jako jeden z prvních tak mohl vyzkoušet monopost Formule E druhé generace, přičemž do samotného šampionátu také investoval. Kromě toho je spoluzakladatelem Greentech Festivalu, který se soustředí hlavně na alternativní pohon a různá ekologická řešení. A aby toho nebylo málo, v zákulisí se šušká, že Nico má blízko také ke značce Rimac.
Pokud tedy hledáte zapálenějšího elektromobilistu, který je navíc mistrem světa F1, nejspíše nepochodíte. O to větší pozornost byste proto měli věnovat novému Rosbergovu vlogu, neboť někdejší závodník se posadil za volant několika Tesel. Zatímco v případě Modelu S šlo jen o krátkou zastávku, při které přišla na přetřes akcelerace v režimu Ludicrous, Modelu 3 se již Nico věnoval daleko více. Zvláště pak jejímu chování s okruhovým režimem a bez něj.
Rosberg proto vyrazil na cvičnou trať u okruhu Paul Ricard v Le Castellet, který se nachází nedaleko jeho monackého domova. Nejprve ji projel bez aktivovaného režimu Track Mode, přičemž dosáhl času 1:06,750. Poté to zopakoval se zapnutým okruhovým módem a výsledkem byl o jeden a půl sekundy kratší čas. Je to zajímavý výsledek, protože u Tesly daný režim nedodá více koní či nesníží světlou výšku. Pouze upravuje dodávku výkonu dopředu či dozadu.
„Odvedli opravdu dobrý kus práce. Vůz je báječně vyrovnaný, čímž myslím, že je velmi, ale opravdu velmi neutrální. Za jeho volantem se tedy cítíte skvěle... Je to fenomenální, vážně. Ta rychlost, ta ovladatelnost, a vůbec všechno. Klobouk dolů, udělali to fakt dobře,“ pěl po jízdě chválu Rosberg. Nicméně jen u pozitiv nezůstal, zároveň totiž podotknul, že přední kola se při jízdě na okruhu zahřívají až přespříliš. A také brzdy nejsou tak precizní, jak by mu mohlo být po chuti.
Jen málokdo ale asi bude s Teslou jezdit tak jako Rosberg. Běžným uživatelům tedy nedostatky Modelu 3 až tak moc nevadí, pokud tedy necháme stranou problémy s kvalitou. Ostatně o ní se Nico raději vůbec nezmiňuje. Mimochodem, při testu akcelerace Tesly Model S dosáhl času 2,687 sekundy, přičemž celý sprint proběhl tak rychle a při absenci zvuku vlastně natolik nudně, že si ani nevšimnete, že již skončil...




Nico Rosberg je velkým propagátorem elektromobility, slova chvály mířící na Teslu tak nejsou překvapivá
Zdroj: Nico Rosberg@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025K mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
11.4.2025Šéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
11.4.2025Drazí Němci v Číně padají ke dnu raketovým tempem. A snad už ani nečekají, že by to ještě mohli spravit
11.4.2025Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva