Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr světa F1 vyzkoušel Teslu 3 na okruhu, závěry při jeho názorech nepřekvapí
4.9.2019 | Petr Prokopec
Proslul svým působením v nejvyšší lize motoristického sportu, a tak by leckdo mohl očekávat, že jeho srdci budou nejbližší řvoucí vysokootáčkové motory. Realita je jiná, Nico Rosberg hoří pro elektrická auta a Tesly mu nejsou cizí.
V roce 2016 opanoval světový šampionát Formule 1 Nico Rosberg. Pouhých pět dnů po své korunovaci v Abú Zabí však doslova šokoval, když oznámil ukončení své kariéry. „Vyšplhal jsem na svou horu, jsem na samotném vrcholu a cítím, že je to takto správné,“ uvedl s tím, že hodlá odejít jako neporažený mistr světa a chce se daleko více soustředit na svou rodinu. Jakkoliv se přitom objevilo pár pochybovačů, většina lidí tento krok obdivovala.
Jen u rodinného života ovšem Rosberg nezůstal, za poslední tři roky se stal - možná i poněkud překvapivě - velkým propagátorem elektromobility. Jako jeden z prvních tak mohl vyzkoušet monopost Formule E druhé generace, přičemž do samotného šampionátu také investoval. Kromě toho je spoluzakladatelem Greentech Festivalu, který se soustředí hlavně na alternativní pohon a různá ekologická řešení. A aby toho nebylo málo, v zákulisí se šušká, že Nico má blízko také ke značce Rimac.
Pokud tedy hledáte zapálenějšího elektromobilistu, který je navíc mistrem světa F1, nejspíše nepochodíte. O to větší pozornost byste proto měli věnovat novému Rosbergovu vlogu, neboť někdejší závodník se posadil za volant několika Tesel. Zatímco v případě Modelu S šlo jen o krátkou zastávku, při které přišla na přetřes akcelerace v režimu Ludicrous, Modelu 3 se již Nico věnoval daleko více. Zvláště pak jejímu chování s okruhovým režimem a bez něj.
Rosberg proto vyrazil na cvičnou trať u okruhu Paul Ricard v Le Castellet, který se nachází nedaleko jeho monackého domova. Nejprve ji projel bez aktivovaného režimu Track Mode, přičemž dosáhl času 1:06,750. Poté to zopakoval se zapnutým okruhovým módem a výsledkem byl o jeden a půl sekundy kratší čas. Je to zajímavý výsledek, protože u Tesly daný režim nedodá více koní či nesníží světlou výšku. Pouze upravuje dodávku výkonu dopředu či dozadu.
„Odvedli opravdu dobrý kus práce. Vůz je báječně vyrovnaný, čímž myslím, že je velmi, ale opravdu velmi neutrální. Za jeho volantem se tedy cítíte skvěle... Je to fenomenální, vážně. Ta rychlost, ta ovladatelnost, a vůbec všechno. Klobouk dolů, udělali to fakt dobře,“ pěl po jízdě chválu Rosberg. Nicméně jen u pozitiv nezůstal, zároveň totiž podotknul, že přední kola se při jízdě na okruhu zahřívají až přespříliš. A také brzdy nejsou tak precizní, jak by mu mohlo být po chuti.
Jen málokdo ale asi bude s Teslou jezdit tak jako Rosberg. Běžným uživatelům tedy nedostatky Modelu 3 až tak moc nevadí, pokud tedy necháme stranou problémy s kvalitou. Ostatně o ní se Nico raději vůbec nezmiňuje. Mimochodem, při testu akcelerace Tesly Model S dosáhl času 2,687 sekundy, přičemž celý sprint proběhl tak rychle a při absenci zvuku vlastně natolik nudně, že si ani nevšimnete, že již skončil...




Nico Rosberg je velkým propagátorem elektromobility, slova chvály mířící na Teslu tak nejsou překvapivá
Zdroj: Nico Rosberg@Youtube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
