Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Motor V8 TDI od VW prý končí, rozsudek smrti mu podepsala norma Euro 6
27.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Osmiválec o objemu 4,1 litru se neprodává tak dobře, aby se vyplatila jeho úprava pro Euro 6. Změna se dotkne VW Touareg a Porsche Cayenne S Diesel.
Doplněno 16:00: Ačkoli v nabídce Touaregu už osmiválcový diesel opravdu nefiguruje, úplný konec pro jeho existenci to neznamená. Motor je nadále k dispozici pro Audi A8 4,2 TDI a to ve verzi plnící normu Euro 6. Je tedy otázkou, zda mu v dalších modelech zlomily vaz pouze nízké prodeje, nebo se do nabídky ještě někdy vrátí. Druhá zmíněná možnost je ale nepravděpodobná - v A8 zůstal zachován bez přestání. Další informace se snažíme zjistit...
S blížící se platností normy Euro 6 se na svět nedostávají jen úpravy existujících motorů či pohonné jednotky úplně nové, bohužel také některé motory z nabídek automobilek zcela mizí. Ne snad, že by firmy nebyly schopny je nahradit jiným agregátem nebo ten stávající upravit, to je možné prakticky vždy. Není to ale levné a vzhledem k prodejům obvykle objemných a výkonných jednotek se taková investice výrobcům často nevyplatí.
Přesně z těchto důvodů před pád týdny například skončila osmnáctistovka TSI o 160 koních a dvoulitr TDI o 170 koních pod kapotou Škody Yeti. To samé nyní údajně čeká dvakrát větší motor koncernové produkce, konkrétně osmiválec TDI o objemu 4,1 litru.
Ten se montuje také pod kapotu Volkswagenu Touareg a Porsche Cayenne S Diesel; v prvním případě nabídne 380 koní a 800 Nm, v tom druhém to je 385 koní a 850 Nm. Důvod jeho konce má být podle zdroje jednoduchý a úplně stejný jako u Škody Yeti - motor neplní normu Euro 6 a jeho úprava by byla příliš nákladná ve srovnání s jeho prodeji.
Zas tak velký prodejní tahák to totiž není a obě dotčená SUV mají v nabídce ještě další diesely. U Touaregu to je třílitrová V6 o výkonech 204 nebo 262 koní, v Cayenne Diesel je k mání jen jeho výkonnější, 262koňvá varianta. To je ale vedle 380 a více koní V8 slabý odvar a také 580 Nm ve srovnání s osmi stovkami bledne. Pro srovnání - Cayenne je s V6 TDI na stovce za 7,3 vteřiny oproti 5,4 s osmiválce.
Kromě Touaregu V8 TDI v evropské nabídce končí údajně také jeho hybridní verze, kvůli emisím to ale jistě nebude, to spíše kvůli neuspokojivým prodejům. Ani jednu už v nabídce německého VW nenajdete, v České republice nebyl osmiválec k mání už delší dobu. Jaký osud stihne Cayenne S Diesel, zatím také můžeme jen spekulovat - může dostat třílitr vyšponovaný k ještě většímu výkonu anebo může z nabídky zmizet nadobro.









Údajně kvůli normě Euro 6 končí dieselový osmiválec v Touaregu









Změna se má dotknout také Cayenne S Diesel
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
