Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Motor V8 TDI od VW prý končí, rozsudek smrti mu podepsala norma Euro 6
27.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Osmiválec o objemu 4,1 litru se neprodává tak dobře, aby se vyplatila jeho úprava pro Euro 6. Změna se dotkne VW Touareg a Porsche Cayenne S Diesel.
Doplněno 16:00: Ačkoli v nabídce Touaregu už osmiválcový diesel opravdu nefiguruje, úplný konec pro jeho existenci to neznamená. Motor je nadále k dispozici pro Audi A8 4,2 TDI a to ve verzi plnící normu Euro 6. Je tedy otázkou, zda mu v dalších modelech zlomily vaz pouze nízké prodeje, nebo se do nabídky ještě někdy vrátí. Druhá zmíněná možnost je ale nepravděpodobná - v A8 zůstal zachován bez přestání. Další informace se snažíme zjistit...
S blížící se platností normy Euro 6 se na svět nedostávají jen úpravy existujících motorů či pohonné jednotky úplně nové, bohužel také některé motory z nabídek automobilek zcela mizí. Ne snad, že by firmy nebyly schopny je nahradit jiným agregátem nebo ten stávající upravit, to je možné prakticky vždy. Není to ale levné a vzhledem k prodejům obvykle objemných a výkonných jednotek se taková investice výrobcům často nevyplatí.
Přesně z těchto důvodů před pád týdny například skončila osmnáctistovka TSI o 160 koních a dvoulitr TDI o 170 koních pod kapotou Škody Yeti. To samé nyní údajně čeká dvakrát větší motor koncernové produkce, konkrétně osmiválec TDI o objemu 4,1 litru.
Ten se montuje také pod kapotu Volkswagenu Touareg a Porsche Cayenne S Diesel; v prvním případě nabídne 380 koní a 800 Nm, v tom druhém to je 385 koní a 850 Nm. Důvod jeho konce má být podle zdroje jednoduchý a úplně stejný jako u Škody Yeti - motor neplní normu Euro 6 a jeho úprava by byla příliš nákladná ve srovnání s jeho prodeji.
Zas tak velký prodejní tahák to totiž není a obě dotčená SUV mají v nabídce ještě další diesely. U Touaregu to je třílitrová V6 o výkonech 204 nebo 262 koní, v Cayenne Diesel je k mání jen jeho výkonnější, 262koňvá varianta. To je ale vedle 380 a více koní V8 slabý odvar a také 580 Nm ve srovnání s osmi stovkami bledne. Pro srovnání - Cayenne je s V6 TDI na stovce za 7,3 vteřiny oproti 5,4 s osmiválce.
Kromě Touaregu V8 TDI v evropské nabídce končí údajně také jeho hybridní verze, kvůli emisím to ale jistě nebude, to spíše kvůli neuspokojivým prodejům. Ani jednu už v nabídce německého VW nenajdete, v České republice nebyl osmiválec k mání už delší dobu. Jaký osud stihne Cayenne S Diesel, zatím také můžeme jen spekulovat - může dostat třílitr vyšponovaný k ještě většímu výkonu anebo může z nabídky zmizet nadobro.









Údajně kvůli normě Euro 6 končí dieselový osmiválec v Touaregu









Změna se má dotknout také Cayenne S Diesel
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 2 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 4 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 5 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 7 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 17:56 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
