Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž dal za první vyrobené auto svého druhu 68 milionů, nikdy ho ale nechce řídit
24.1.2020 | Mirek Mazal
Jakkoli v tomto případě chápeme motivaci, smyslem existence každého auta je jezdit a ne čekat na soudný den v garáži. Pokud se to tak semele, budiž, ale koupit vůz za takové peníze rovnou s cílem ho nikdy neřídit?
Loňská stávka svazu zaměstnanců General Motors posunula zahájení sériové výroby nového Chevroletu Corvette do roku 2020. I na první vyrobený kus určený pro běžné kupce a jeho dražbu se tak muselo čekat. Ostře sledovanou aukci zatím nedostupného supersportu ovládl Rick Hendrick, majitel a šéf Hendrick Automotive Group.
Movitý sběratel je tak prvním majitelem Corvette C8 a předběhl všechny ostatní zájemce o první generaci s motorem za kabinou. Na aukci pořádané firmou Barrett-Jackson ve Scottsdale za ni zaplatil rovné tři miliony dolarů (68,1 milionu Kč). Spokojený investor novinářům odpověděl na několik otázek, největší ohlas ale vyvolalo prohlášení, že do auta nikdy nemíní usednout a řídit ho.
Místo hledání limitů vyváženého stroje bude první C8 zdobit sídlo Hendrickovy společnosti v Severní Karolíně. Firma se prezentuje budovou o rozloze 5 388 metrů čtverečných, kde na nový přírůstek čeká dalších 120 Chevroletů Corvette. Kolekce zahrnuje mimo jiné exempláře z bývalého majetku krále Leopolda III., hudebníka Roye Orbisona nebo mexického exprezidenta Gustava Díaze Ordaze.
Hendrick však nedostane červený vůz vystavený přímo na aukci, výrobní linky se teprve rozbíhají a teprve tehdy bude jeho vůz vyroben. Hendrick může osobně dohlížet na postup montáže světově první Corvette nejnovější série. Hotové auto bude přemístěno do muzea značky poblíž továrny v Kentucky, než si ho sběratel nechá poslat domů.
Výroba bude spuštěna za měsíc, kupci by měli být uspokojováni postupně od března. Objednávky otevřené varianty byly zpřístupněny minulý týden, zatímco kupé je pro letošek už vyprodané. Hendrick novinářům také řekl, že jeho obchodní zastoupení Chevroletu eviduje asi tisíc objednávek.
Běžná cena C8 začíná pět dolarů pod hodnotou 60 tisíc USD (1,4 milionu Kč). To neplatí u předvoje za 68 milionů Kč, se kterým se navíc nebude nikdy jezdit. Ekonomicky pochopitelný postup vyvolává zamyšlení nad smyslem existence auta s výkonem 495 koní, podle nás si každý vůz zaslouží v prvé řadě jezdit.
Rick Hendrick si přišel pro výhradní právo vlastnit další úplně první vyrobený Chevrolet Corvette, řídit ho ale nikdy nehodlá. Novinka doplní jeho rozsáhlou sbírku nejen Corvette
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
- Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 7 hodinami - Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včera - Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
- Porsche do detailu popsalo fungování hybridního pohonu své 911. Je chytrý, ale není i tak zbytečný?
před 3 hodinami - Zájem o elektrická auta je tak za očekáváními, že největší evropská továrna na baterky bude radši vyrábět vybavení pro domácnosti
před 5 hodinami - Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 6 hodinami - Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 7 hodinami - Omezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha