Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž vysoudil na Mercedesu peníze za to, že jeho kožená sedadla nejsou opravdu kožená
3.3.2019 | Petr Prokopec
Svérázný případ přihrál majiteli auta od Mercedesu ne zcela zanedbatelné odškodné za něco, co dělají snad všichni výrobci. „Kůže” se v autech dávno říká něčemu trochu jinému.
Koupě čehokoli je vždy trochu hrou s marketingovým oddělením výrobců a automobilový segment není výjimkou. Firmy u svých vozů slibují první poslední a je do značné míry na kupujícím, aby s použitím vlastního úsudku či objektivních informací posoudil, jak moc lze brát jednotlivá tvrzení vážně. Auto obvykle nejezdí s deklarovanou spotřebou, nezajistí vám naznačovanou společenskou prestiž či životní štěstí a ani informace o pojetí toho kterého prvku nemusí být dokonale přesné. Však kdo vám dnes prodá třeba dřevěné obložení ze dřeva nebo karbonový dekor z karbonu...
Takto ovšem neuvažoval dnes dvaasedmdesátiletý Brit Kerry Costello. Ten se loni rozhodl Mercedes-Benz E300 Cabriolet, za který zaplatil u prodejce Mercedesu necelých 35 tisíc liber (cca 1 034 600 Kč). Jeho služeb si po nějaký ten pátek užíval, přičemž neustále u toho byl úsměv od ucha k uchu a nikoliv svraštělé čelo. Ovšem poté si Costello přečetl v novinách článek o jiném majiteli kabrioletu s třícípou hvězdou ve znaku, jenž přistoupil se značnou skepsí k tvrzení značky, že sedadla vozu jsou potažená kůží. Vzorek čalounění proto zaslal do laboratoří a testy ukázaly, že součástí materiálu je i polyuretan. Na Mercedesu si pak vynutil odškodnění.
To Costella evidentně zaujalo. Rozhodl se proto navštívit showroom značky, kde chtěl vědět, zda jeho kožená sedadla skutečně jsou pouze kožená, či zda i v tomto případě došlo na přimíchávání dalších materiálů. Odpověď prodejců jej ovšem neuspokojila, proto celý případ předal ombudsmanovi, který se na automobilku obrátil se stejnou otázkou.
Mercedes uvedl, že čalounění je sice kožené, nicméně použity byly další materiály, jež mají zaručit dlouhodobou odolnost. Něco takového však Costello bere jako podvod, a proto se obrátil na soud, který mu dal za pravdu. Oficiální popis byl totiž shledán „zavádějícím“, neboť prý mohl v kupujícím vzbudit dojem, že si opravdu kupuje jen kožené čalounění, a nikoliv něco, co je koženým čalouněním jen zčásti. Automobilka tedy Costellovi musí vyplatit kompenzaci ve výši 850 liber (25 200 Kč).
Případ je zvláště v britském právním systému nebezpečným precedentem. Jak říká Costello, tímto rozhodnutím se nyní může řídit každý majitel dotyčného vozu - a snadno se tak obohatit. „Zaplatil jsem hodně peněz za tento vůz a očekával jsem, že dostanu přesný výčet toho, zač jsem zaplatil. Pokud ostatní udělají to, co já, mohou počítat se stejným výsledkem.“
Zajímavé je, že bývalý byznysmen odškodnění získal i jako druhý majitel, auto koupil u dealera lehce ojeté. Kdyby si pořídil vůz jako nový, zaplatil by za kožené čalounění příplatek 912,50 GBP (27 tisíc korun). Jenže on si pořídil vůz jako ojetinu, na svých bedrech tak nenesl plnou tíži ceny doplňkové výbavy. Tím ostatně neúspěšně argumentoval i Mercedes, soudu asi přišla „sleva” ve výši necelých dvou tisíc Kč přiměřená.
Na jednu stranu se můžeme hořce pousmát nad oportunismem některých lidí, na tu druhou je ale třeba říci, že si automobilka naběhla na vidle. Pokud v dnešní době, kdy jsou podobné žaloby pro některé lidi denním chlebem, inzeruje něco ne zcela přesně (a stačí hvězdička s dodatkem na konci stránky, že „kožené čalounění může obsahovat i jiné příměsi pro zvýšení trvanlivosti” či cokoli podobného), nemůže počítat s jiným výsledkem. Chápeme ovšem odpor některých firem psát na věci jako je štětka na čistění toalety nápisy typu „Nevhodné k osobní hygieně”...
Kerry Costello si loni koupil ojetý Mercedes E300 Cabrio. Pojal však podezření, že jeho kožené čalounění není ryze kožené. A když se potvrdilo, že značka myslela hlavně na odolnost materiálu, s klidem ji „pumpnul” o pár desítek tisíc
Zdroj: Daily Mail
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 32 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva