Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na co dát pozor při koupi Tesly Model 3? Seznam nedostatků je už pěkně dlouhý
24.10.2019 | Petr Prokopec
Může to vypadat jako další nářek nad kalifornskou automobilkou, jenže tohle jsou faktické problémy, kterým musí čelit stále více lidí. Projevují se i u nových a ještě více u ojetých aut.
Model 3 měl být pro mnoho lidí prvním relativně dostupným elektromobilem schopným rozumně nahradit lepší auto se spalovacím motorem. V tomto kontextu měl být i darem pro Teslu, ze které mohl udělat a udělal docela velkou automobilku, současně se pro ni ale stává prokletím a mlýnským kamenem, který si dobrovolně uvázala na krk. S jeho příchodem sice prodeje narostly do výšin, o nichž v Kalifornii mohli dříve leda snít, zároveň přišly také problémy spojené s masovou výrobou. Ty navíc Tesla jen umocnila svými snahami o inovaci všeho možného, tedy i postupů, které jsou léta prověřené.
Co přesně to znamená? V podstatě tolik, že čím více se Tesla dostává do hlavního proudu, kde oslovuje publikum provozující jediné auto, tím více na její bedra padá kritika. A je nutno říci, že je obvykle oprávněná. Majitelé si totiž nestěžují na hnací ústrojí, dokonce značku ani neženou hromadně k soudu poté, co došlo na omezení dojezdu, o čemž Tesla nikoho neinformovala. Místo toho vlastně jen požadují informace, aby se s danou skutečností mohli rozumně vyrovnat, Tesla ale obvykle strká hlavu do písku.
Kde kritické hlasy sílí stále více, to je kvalita. V tomto směru Tesla za standardy celého odvětví hodně zaostává. Automobilka se sice chlubí konstantním zlepšováním a špičkovými kontrolami, nicméně stále větší množství zákazníků je odlišného názoru. A je jasné, že o problémech ví i ve Fremontu a snaží se na ně reagovat, podstatné zvýšení kvality výroby to ale zatím nepřineslo.
Tesla dříve nabízela možnost vrácení pořizovací ceny, pokud vůz kvůli případným problémům s kvalitou vrátíte nepoškozený do sedmi dnů od převzetí. Byla si sama sebou natolik jistá, že zájemcům, kteří se takto zachovali, ihned nabídla možnost objednání nového vozu pouze za přiměřený poplatek. Jenže právě to se začalo stávat stále častěji, což sice vedlo ke zvýšení výroby, nicméně firemní parkoviště se začala plnit vrácenými „zmetky“.
Od léta proto platí, že pokud odmítnete převzetí doručeného exempláře, respektive jej do sedmi dnů vrátíte, dostanete sice zpět své peníze, ovšem nový vůz si můžete objednat nejdříve za rok. A musí to být navíc dražší verze než ta, o níž jste měli zájem naposledy. To řadu lidí přimělo zavřít ústa, neboť pokud Model 3 jezdí, funguje dobře. Touha po jeho vlastnictví je tak stále u mnoha zákazníků nemalá, při výhledu dalšího čekání tak mnoho majitelů problémy raději přešlo.
Tyto pochybné praktiky, stejně jako tragická kvalita, která se nelepší ani poté, co je Tesla již více než dekádu v centru pozornosti, začínají nahlodávat i příznivce značky. Jedním z nich byl i magazín InsideEVs, který dříve o značce referoval velmi nekriticky. Jenže kdeže loňské sněhy jsou. Nyní tu místo toho máme ucelený seznam problémů, na které je třeba se soustředit, pokud si Model 3 chcete koupit - a to nejen jako ojetý, ale i jako nový. Existuje totiž velká pravděpodobnost, že i na vámi objednaném voze nebude něco v pořádku.
Informace o vadách přichází z celého světa, a jak jsme zmínili, je jich stále více. Lidé si stěžují hlavně na špatné slícování panelů karoserie, kdy určité spáry mohou být milimetrové i centimetrové. Nesrovnalosti jsou hlavně na straně řidiče v oblasti čelního sloupku, kde se navíc plechy i dotýkají skeletu pod ním. Dochází tak k odření laku a vzniku koroze, přičemž ta již mohla propuknout dokonce po cestě. Stejně tak může kvůli špatnému slícování dovnitř i zatékat.
Samotný lak vozu je pak dalším stěžejním problémem, přičemž řeč již není ani tak o odlišném odstínu některých panelů karoserie. Na mysli máme spíše jeho odlupování, barva pak na mnoha místech bledne. Znovu tu navíc máme velké riziko vzniku koroze, neboť Tesla nezvládá nejen horní nátěr, ale i ty spodní, které jsou mnohdy příliš tenké. Stačí tak jen pár tisíc kilometrů a namísto černého vozu máte mírně oranžový.
Tím nejsme na konci seznamu potíží, nicméně zatímco výše zmíněné jste mohli poměrně snadno odhalit, v případě chybějících šroubů by již byla třeba důkladná prověrka vozu, s čímž při koupi nelze příliš počítat. Dá se tedy předpokládat, že na závadu přijdete až později. Musíte přitom doufat, že půjde o šroub chybějící u nedůležitých komponentů. Nicméně již byla zaznamenána vážnější absence u pomocného rámu.
Kromě toho je třeba počítat s tím, že stejně jako Tesla občas nalakuje některé panely jiným odstínem a vnitřek kabiny osadí různým obložením, zároveň používá i odlišnou barvu šroubů. Povětšinou to nemusí být problém, nicméně u jiných výrobců se vám to nestane.
Je navíc třeba počítat s tím, že když už k vám vůz dorazí se světly, stále vše nemusí být v pořádku, neboť u mnoha aut dochází k zatékání a následnému zamlžování předních i zadních lamp. Totéž se týká i mlhovek či kamery, která je stěžejním prvkem pro systém Autopilot. Ve finále tu pak ještě máme zaměněná identifikační čísla VIN na voze a dokumentech, což se může stát velkou třískou v oku úřadů kdykoli v průběhu vlastnictví vozu.
Jak je tedy patrné, majitelé odhalili velké množství typických nedostatků a pro valnou většinu Tesla nenabízí žádné nebo alespoň rychlé řešení. Při přebírání nového vozu nebo koupi ojetého tak bude na místě velká obezřetnost. Pokud si totiž nepomůžete sami, od automobilky dle zákazníků nadšenou pomoc očekávat nelze, alespoň ne v tuto chvíli.

















Magazín Inside EVs byl dříve nekritickým obdivovatelem Tesly. Nad stále četnějšími problémy Modelu 3 však ani již on nezavírá oči
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub