Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na okruhu umí, v provozu ne? Jedna z prvních žen ve Formuli 1 přišla o řidičák
21.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Susie Wolff se stala jednou z prvních žen, které okusily atmosféru závodu F1. Teď okusí zákaz řízení v běžném provozu, na dlouhých 6 měsíců.
Jméno Susie Wolff vám zřejmě nebude neznámé, koneckonců není mnoho žen, které by se pohybovaly v prostředí motorsportu, natož na takové úrovni. Skotská závodnice skončila svou kariéru těsně pod nejvyššími příčkami, neboť po letech strávených ve Formuli 3 či DTM byla angažována na post testovacího jezdce u Williamsu.
V letech 2014 a 2015 se tak objevila na tratích během tréninků na Velkých cen Velké Británie, Německa a Španělska. Stala se tak jednou z prvních žen, které se v ef-jedničkách dostaly tak vysoko - v roce 2014 se stala po 22 letech první dámou od časů Giovanny Amati, která něco takového dokázala. Poté ovšem na svou závodní kariéru rezignovala, přijala místo televizní komentátorky a zároveň i ambasadorky u Mercedesu.
Na její kariéře se ovšem nyní objevila černá skvrna, neboť Susie přišla na šest měsíců o řidičský průkaz. Nikoliv o závodní licenci, ale o běžný řidičský průkaz, který ji opravňuje k řízení na veřejných komunikacích. Své konto v uplynulých měsících zatížila dvěma přestupky, kdy překročila povolenou rychlost.
Původně ji byl vyměřen šestiměsíční zákaz řízení již loni v listopadu, proti tomu se ale odvolala k soudu. Slyšení u něj bylo naplánováno na minulý pátek a nelze říci, že by u něj Wolff dosáhla svého. Soudce veškeré protiargumenty závodnice odmítl, neboť v mezičase došlo k jejímu dalšímu přestupku - poblíž svého domova v East Hanney v hrabství Oxfordshire byla nachytána, jak jede rychlostí 35 mph (56 km/h) v zóně, kde je povoleno maximálně 30 mph (48 km/h).
Z našeho úhlu pohledu nejde o ten typ překročení rychlosti, který by měl podporovat tak přísný trest a chápeme proč Susie Wolff argumentovala tím, že „není žádnou pouliční závodnicí“. Stejně tak naznačovala, že soudní zákaz může mít negativní vliv na její charitativní činnost, do které spadá i angažování v kampani Dare To Be Different. Ta má podpořit ženy, aby se nebály více prosazovat v motorsportu. A pochopitelně může znamenat i problém s jejím angažmá u Mercedesu, které dost možná nebude chtít spojovat své jméno s někým, kdo je takto trestaný za dopravní přestupky.
Nic z toho ale nebylo bráno v potaz. Susie Wolff se tedy nyní musí vyrovnat s půlroční ztrátou řidičského průkazu. Zároveň musí uhradit i pokutu 500 liber (cca 15 550 Kč), stejně jako náklady vzniklé při soudním řízení (345 GBP/10 725 Kč) a ještě dodatečný poplatek zvaný Victim surcharge (15 GBP/470 Kč), který jde na konto obětí silničních nehod.
Dodejme, že dívčí jméno Wolff je Stoddart a jejím manželem je Toto Wolff, bývalý rakouský závodník, investor a aktuálně spolumajitel a výkonný ředitel týmu Formule 1 Mercedes AMG Petronas. Jestli ji toto „spojenectví” pomůže udržet si alespoň práci pro Mercedes, ukáže až čas...










Susie Wolff se v roce 2014 zúčastnila závodního víkendu při Velké ceně Velké Británie v Silverstone, jako první žena po 22 letech. Svou závodní kariéru ukončila dobrovolně, nyní však nemůže ani za volant silničních vozů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 3 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
