Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec nacpal do nejmenšího modelu BMW největší motor značky, pekelný stroj je teď na prodej
20.12.2021 | Petr Miler
Pokud máte slabost pro spojení protichůdných extrémů, toto je něco pro vás. Tvůrce tohoto svérázného monstra cíleně hledal spojení co nejmenšího bavoráku s co největším motorem a dal za vznik čemusi jako BMW 350i, navíc ve verzi Compact.
BMW dnes v rámci trojkové řady nabízí modely M340i a M340d, nic čtyřlitrového se ale pod kapotou neukrývá. Tahle auta mají třílitrové přeplňované šestiválce a nejsou to zdaleka největší „lháři” v historii mnichovské značky - některé třílitry se tvářily i jako motory s pěti litry objemu. Dnes se podíváme na jedno auto, které by v označení mohlo mít číslovku 50 a o přetvářku by se navzdory opačnému prvnímu dojmu nejednalo ani v nejmenším, tedy aspoň ne ve smyslu přehánění. Tento stroj je řada 3 Compact a pod kapotou má skutečně pětilitrový motor, dokonce více než to - jednotku 5,6 V12.
Dvanáctiválcová BMW jsou v posledních letech obecně raritou, v jakkoli subtilnějších modelech na ně pak nelze pomýšlet ani omylem, V12 byly na závěr jejich bavorské éry vyhrazeny jen řadě 7. Ani na přelomu milénia je ale nešlo osadit nic menšího než osmičkové kupé, a tak se autor stroje na fotkách níže krátce po příchodu nového století zcela záměrně odhodlal spojit do té doby nejmenší moderní model BMW s největším motorem, který byl schopen získat. A dal za vznik něčemu svérázně fascinujícímu.
Auto nyní prodává, byť už mu dávno nepatří. V mezičase několikrát změnilo majitele, ale protože se dotyčný zabývá také prodejem aut, nepohrdl možností se s ním opět shledat a znovu jej nabídnout světu. Výsledkem je dvanáctiválcový Compact řady 3, který můžeme označit jako 350i. Není to Racing Dynamics K55 Compact, nýbrž jiný, obdobně zbarvený stroj původem z roku 1993, který o dekádu později dostal pod kapotu 5,6litrový dvanáctiválec z BMW 850CSi. Motor byl dále upraven, takže dnes nabízí okolo 400 koní. To je hromada výkonu na auto s pověstí dražší nákupní tašky - a zejména s kratičkým rozvorem a zadním náhonem.
Není to jediná trojka generace E36 s motorem V12 pod kapotou, tahle přestavba napadla už víc lidí, tenhle stroj je ale nyní k mání v Norsku i s řadou dalších úprav. Interiér byl přiblížen dobové M3, ze které pochází také podvozek. Mohutná kola hrající si na ta od dnes už zaniklého německého úpravce Hartge v rozšířených podbězích dotváří obraz. Nejúchvatnější je ale podle prodávajícího zvuk, který zvlášť při jeho vyluzování trojkovým kompaktem působí až nepatřičně a mate prý smysly kolemjdoucích.
Výsledkem rozhodně není dokonalý sleeper, auto dává své svaly najevo, přesto by mu asi nikdo nehádal takové monstrum pod kapotou. Ne všechny úpravy se navíc drží originálních dílů BMW, takže části exteriéru i interiéru mohou na leckoho působit pouťově. Přesto před sebou máme dost mimořádnou věc, ovšem ne za zrovna nízkou cenu. 299 000 norských korun znamená asi 729 tisíc korun českých, což věru není málo na vlastně 28 let staré BMW 3 Compact s více jak 106 tisíci najetými km. Pro některé fandy ale může snadno jít o nejlepší auto na světě, dvanáctiválec v takovém prckovi je z podstaty něco úžasného.





















Je libo jedno z nejmenších BMW historie s jedním z největších motorů značky? Tohle může být vaše, ovšem ne úplně levně. Foto: Sport Auto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Finn.no
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 11 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    