Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nadšenec rozebral volant nové Tesly Model 3 a ukázal, co se nachází uvnitř
7.4.2019 | Petr Prokopec
Tesla proslula tím že dělá věci jinak než ostatní a inovuje i provedení komponentů, na kterých zdánlivě není co vymýšlet. V případě volantu Modelu 3 to ale tak úplně neplatí.
Tesla se velmi ráda chlubí jednoduchostí interiérů svých vozů, kde tlačítka jsou pomalu zakázaným prvkem. Takový Model 3 jich ve svých útrobách skrývá naprosté minimum, dvě rolovací přitom najdeme na volantu. Jedna logika věci tak velí očekávat, že extrémně jednoduchý ve své konstrukci bude i samotný volant. Jiná ale připomíná, že Tesla dělá „normálně” máloco, a tak není nemístné očekávat nějaké neobvyklé řešení i na tomto místě.
Jak je tomu doopravdy, se rozhodl zjistit automobilový nadšenec vystupující na Youtube pod přezdívkou RoyBoyPoly, který dříve pracoval po Teslu. Pro firmu zjevně neznamenal tolik, aby za odměnu dočkal celého Modelu 3, jeden z přátel, které si v automobilce udělal, mu ale daroval alespoň volant od vozu. Nejde o plně produkční kousek, k tomu mu chybí kupříkladu bílé šipečky po obou stranách rolovacích tlačítek či airbag. Ten se běžně skrývá za plastovým krytem, jenž je ozdoben logem značky. To pak neodkazuje na název Tesly, jak by mnohý očekával, nýbrž na vnitřní část elektrického ústrojí, který se stará o pohon všech vozů značky.
Aby mohlo dojít k vyjmutí krytu, jehož součástí je běžně airbag, je zapotřebí vsunout imbus do dvou dírek po stranách volantu. Uvolněna je tak svorka, která jinak drží kryt na svém místě. Jakmile ten zmizí, volant toho ve svých útrobách mnoho nenabízí. Víceméně tu totiž máme jen pár šroubků, plastových dílů a drátů, jenž propojují ona tlačítka s řídícím softwarem vozu. Za povšimnutí přitom stojí nápisy Tesla, které se objevují prakticky na všem včetně řídicích modulů.
I tímto krokem chce kalifornská automobilka udělat definitivní tečku za minulostí, jenž je spojena s Modely S a X. V době jejich příchodu na trh totiž menší podíl v Tesle držel i koncern Daimler, který navíc značce dodával i některé komponenty. Proto má být volant těchto starších modelů komplikovanější a samotná rolovací tlačítka pak postrádají prý jednoduchost. Řešení použité v nové trojce má být naopak maximálně jednoduché a přímočaré, což ovšem ve výsledku znamená třeba i to, že vůz nenabízí vyhřívaný volant - prvek, který dnes pořídíte i do aut, jakýmkoli jsou kompaktní Škody či Kie.
Tím nám rozborka končí, na pochopení volant Tesly Model 3 doktorát z raketových věd zjevně nepotřebujete. Tedy alespoň za předpokladu, že vám stačí pouze rozebrání na základní mechanické komponenty. Pokud však zatoužíte rozebrat i elektronické moduly rolovacích tlačítek, bude již minimálně nějaký ten vzdělávací kurz potřebovat. Je však otázkou, zda by vám to k něčemu bylo. V tomto ohledu Tesla zjevně zbytečně neinovovala, jak je jejím zvykem, ale výjimečně vsadila na heslo, že v jednoduchosti je krása.










Volant Tesly Model 3 je na rozdíl od některých částí vozu extrémně jednoduchý, jistě ku prospěchu věci - od nákladů na výrobu přes okamžité fungování až po trvanlivost
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Mazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 38 minutamiDalší rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
před 2 hodinamiBentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotil do přízně ztracené klientely
před 3 hodinamiOpel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před 5 hodinamiSlavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat