Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Naši zákazníci chtějí více AMG, ne elektromobilů, říká šéf Mercedesu
12.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se aktuálně zaměřuje na sportovní varianty. Do budoucna však přece jen přesune důraz i na elektromobilitu a autonomní řízení.
Není tomu dlouho, co dal Mercedes najevo, že do konce roku chystá nemalou expanzi modelů AMG. Tímto krokem plní přání zákazníků, kteří dle Dietera Zetscheho požadují více sportovních variant. „Lidé nám neříkají, proč ještě nemáme elektromobil. Místo toho se nás ptají, proč jim nemůžeme nabídnout více verzí AMG,“ dodává šéf koncernu Daimler. I přesto však německá automobilka oblast elektřinou poháněných vozů nezanedbává, věnuje jim více prostředků než dalšímu z hitů budoucnosti, autonomnímu řízení.
„Elektrické pohonné ústrojí si v rámci rozpočtu na vývoj ukrajuje mnohem větší porci než autopiloti,“ upřesňuje situaci Zetsche. „Je pro nás důležité, abychom byli vnímání jako technologický lídr. Nemůžeme jím sice být pokaždé, musíme se však o to pokaždé alespoň pokusit. V rámci naší dekádu pokrývající vize počítáme s řízením prostým jakýchkoliv incidentů, naši předchůdci byli vynálezci automobilů, my na ně musíme v jejich znovuobjevování musíme navázat.“
Tím Zetsche jen poukazuje na fakt, že ačkoliv zákazníci aktuálně volají po sportovních vozech, do budoucna značka počítá se stále větším zájmem o elektromobily i autonomní řízení. V případě druhé zmiňované oblasti je však šéf Daimleru vcelku rezervovaný, neboť dle výzkumů „panují nějaké nejistoty u části naší klientely. Většina lidí je zvědavá, nicméně co mě překvapuje, je fakt, že 90 procent respondentů mluví v souvislosti s novou technologií o risku.“
Výrobci tak dle šéfa nejstarší značky musí jednat velmi zodpovědně, aby s autonomním řízením nebyla spojována negativa. I proto se Mercedes v rámci dalšího vývoje a s ním spojených kroků nehodlá poměřovat s tradiční konkurencí. Místo se nechá inspirovat technologickými firmami jako třeba Apple či Google a Zetsche nezapomíná ani na Teslu.
Podle něj má ale koncern Daimler ve srovnání s těmito společnostmi velkou výhodu v tom, že samotné automobily již staví bezpočet let. Díky tomu prý dokáže nalézt ten nejlepší kompromis mezi požadavky zákazníků, kteří mnohdy touží po zcela odlišných vlastnostech. Pro ilustraci je možno uvést kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby.
Zmiňovaná inspirace technologickými firmami již našla uplatnění v náhledu koncernu na svou klientelu. Své zákazníky rozděluje podle technologické gramotnosti do pěti úrovní. Na té první lidé zvládají ovládat mobilní telefon, zatímco na poslední rozumí technice do nejmenšího detailu, tedy alespoň dle Zetscheho přirovnání. „Vývoj poslední doby je rychlejší než kdy předtím. A tomu se německá automobilka musí přizpůsobit.”
„Musíme být rychlejší. Digitální konektivita vozů se změnila, stejně jako se vyvíjí myšlenka vlastnictví nebo naopak spoluvlastnictví aut. Tyto výrazné změny vnímám jako skvělé příležitosti k tomu, abychom vylepšili nabídku pro naše zákazníky,“ říká Zetsche. K výše zmiňované pětistupňovému žebříčku pak dodává, že „musíte přimět vývojáře, aby přemýšleli odlišně, ale to je již na cestě.“
Kromě toho ovšem šéf koncernu počítá s tím, že i přes značné novátorství budou zachovány některé tradiční postupy. Tedy že kupříkladu třída S musí i nadále zůstat nejlepším autem na světě. Tím náhled do budoucnosti značky ukončíme, přičemž jen zrekapitulujeme, že zatímco nyní Mercedes upřednostní verze AMG, v příštích letech převládne elektromobilita a autopiloti.



Šéf koncernu Daimler naslouchá zákazníkům. Zároveň však nepodceňuje budoucí expanzi elektromobilů a autopilotů, kvůli čemuž se hodlá inspirovat technologickými firmami spíše než přímou konkurencí
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025
Živá témata na fóru
- Přívěs. vozík Vezeko Vario B08.2 (2013) 03.21. 14:08 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.21. 12:19 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.21. 10:13 - Stepan
- Benzina paliva 03.21. 09:36 - pavproch
- Pneu koutek 03.21. 09:09 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.21. 08:50 - řidičBOB
- GTD + STI 03.20. 22:37 - Stepan
- IT poradna 03.20. 15:50 - pavproch