Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejdražší auto z půjčovny jde kupodivu na odbyt. Nikdo s ním ale nechce jezdit
12.10.2018 | Mirek Mazal
Člověk by čekal, že vůz, jehož denní pronájem přijde na cenu nové Octavie, zůstane navěky v garáži jako nanejvýš marketingové lákadlo, jenže není tomu tak. Jen na ježdění ho nikdo nechce.
Cena obyčejné výměny oleje na Bugatti Veyron stojí okolo 20 tisíců dolarů, tedy bezmála půl milionu korun. Na stejnou sumu vyjde denní pronájem samotného Veyronu v úpravě Mansory od americké půjčovny Royalty Exotic Cars, která si nedávno udělala právě tím, že si olej na Veyronu vyměnila sama. Tatáž firma se nyní podělila o zkušenosti s půjčováním tohoto superstroje a jsou znovu zajímavé.
I když se sídlo firmy nachází v Las Vegas, v centru výstřednosti a hazardu, dalo by se očekávat, že denní půjčovné v hodnotě nové Octavie sotvakdo vydá, však jde asi o 20 tisíc korun na hodinu. Není to ale tak úplně pravda, o vůz je kupodivu zájem, i přes neskutečnou cenovku.
Tu obhajuje ředitel firmy takto: „Náš Veyron Mansory je tolik ceněný kvůli svému jménu. Bugatti není něco, co můžete pronajmout v místní půjčovně, Bugatti se znehodnocuje hodnotou téměř 1 500 dolarů (33 500 Kč) za každou ujetou míli. To je důvod, proč máme omezení na 160 kilometrů denně. Vysoký nájezd zabíjí hodnotu dalšího prodeje a nakonec nezůstane vůbec nic,“ řekl generální ředitel Houston Crosta. Na jeho počtech něco nesedí, neboť při znehodnocení o 1 500 dolarů na míli by zápůjčka s vyčerpáním kilometrového limitu stála firmu jen na ztrátě hodnoty 150 000 dolarů, ale to dnes nechme stranou, možná jen panu Crostovi „ulétla nula”.
Jak složité je si takové auto půjčit? Jen peníze tady nestačí. I když přijde bohatý zájemce s touhou utratit část jmění za Bugatti na víkend, musí se podrobit lehkému šetření. „Obvykle nepůjčujeme Veyron každému, kdo může zaplatit 20 000 dolarů, protože existuje mnoho dalších faktorů, které hrají roli,“ říká Crosta. Před podpisem nájemní smlouvy se zkoumá, zda má zákazník pojištění odpovědnosti schopné pokrýt skutečnou hodnotu drahého auta. Studovány jsou i majetkové poměry dotyčného, aby v případně problémů mohl pokrýt cenu Veyronu, kdyby pojišťovna odmítla plnit. Jinými slovy, Bugatti si může půjčit v podstatě jen ten, kdo by si jej tak jako tak mohl koupit.
Za těchto okolností se zdá být tuplem nepravděpodobné, že by si vůz z půjčovny vůbec někdo odvezl, ale děje se to. A svou roli může hrát i to, že vůz ustájený v Royalty Exotic Cars je originál, vozidlo bylo vyrobeno pouze v jediném provedení. „Ano, existují další Veyrony, ale nejsou žádné další v úpravě Mansory Edition,“ říká nejvyšší představitel společnosti.
Půjčují si tedy vozy bohatí Američané, kteří chtějí okusit sílu jednoho tisíce koní bez nutnosti řešit věci jako onu předrahou výměnu oleje? Kupodivu nikoli. Jedno z nejrychlejších aut planety se půjčuje relativně často, na ježdění ale naprosto minimálně. „Velmi ojediněle se lidé ozývají kvůli rekreačnímu pronájmu auta, většinou se používá k natáčení. Bereme si bezpečnostní zálohu ve výši 150 až 250 tisíc dolarů (3,4-5,6 milionu Kč),“ říká zástupce MPH Clubu, další firmy, která umí zápůjčku Veyronu zprostředkovat.
Auto tak sice jen nestojí na showroomu coby marketingové lákadlo, svůj primární účel ale neplní, i když majitel půjčovny říká, že bude rád, když se s ním bude jezdit a občasné zákazníky k tomu povzbuzuje. Typickým klientem ale fandové nejsou, vedle filmařů jde o firmy, které je používají pro vlastní propagační účely, takže vůz prakticky nikdo nepoužívá pro účel, k jakému byl stvořen.
Docela smutný osud takového stroje. Ale dá se to pochopit - onen půlmilion za den by možná ještě nějaký nadšenec dal, pokud ale zapůjčitel byť jen připouští možnost, že pojišťovna něco nezaplatí a celé auto či jeho část budete muset platit ze svého, může se ze zápůjčky rychle stát velmi drahá legrace pro kohokoli...






















Bugatti Veyron půjčovny Royalty Exotic Cars se proslavilo hlavně díky „domácí” výměně oleje. Půjčit si ho není snadné ani levné, a tak i když zájem o něj je, obvykle s ním nikdo nejezdí - používají jej filmaři a firmy pro vlastní propagaci
...je unikátní úprava Veyronu, která na světě nmá obdoby
Zdroj: CNBC
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025K mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
11.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 20:48 - Zajda
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus