Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlepší auta v disciplíně 0-200-0 km/h posledních let: když jen výkon nestačí
11.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Abyste byli nejrychlejší na 200 km/h a pak co nejrychleji zastavili, potřebujete nejen hodně koní, ale i málo kilo a skvělé brzdy. Tato auta v tom válí.
Kdysi jsme vám přiblížili, jak si vedou auta v disciplíně 0-193-0 km/h, to když Autocar slavil 120 let existence a nechal vybrané automobily soutěžil ve zrychlení z klidu na 120 mil v hodině a opětovném zastavení. Znamenalo to zajímavé výsledky, protože oproti obvyklejšímu testu 0-160-0 km/h bylo najednou potřeba více výkonu, ne síla, ne „jen” lehkost. Ariel Atom rázem nebyl nejlepší, kdo tedy vyhrál? Podívejte se sami.
U Autocaru ovšem soutěžilo devět vybraných aut, všechny byly ve svých třídách na špici, ale pořád to bylo „jen” devět aut. Pro lepší statistiku, kdo je v této disciplíně nejrychlejší, může posloužit obsáhlejší žebříček německého magazínu Auto Motor und Sport. Obsahuje ne méně než 51 různých aut.
Zároveň to nejsou nejsilnější auta dneška, ale vozy, které Auto Motor und Sport v průběhu let testoval. Nejsou tu tedy úplně všechna auta, která kdy vznikla, na druhou stranu můžeme vedle sebe vidět výsledek nejnovějšího Audi R8 V10 Plus, ale také Lotec-Porsche 911 993 Turbo z roku 1998. Mezi tím nechybí několik Lamborghini, spousta jiných Porsche a jeden z trojlístku hybridních hypersportů. V podstatě se nebojíme říci, že pokud toužíte znát výsledek supersportu z posledních 17 let, na tomhle seznamu máte hodně velkou šanci ho najít.
Pokud ale nemá vážně hromadu koní, nečekejte ho mezi nejlepšími desíti. I čas rovných 15 vteřin se musel spokojit s 11. místem, na horní desítku bylo potřeba 14,8 vteřiny. A to tu zdaleka nejsou všechny právě vyráběné hypersporty. Ale už nezdržujme, tady jsou výsledky.
10. Audi R8 V10 Plus: 14,8 s
Motor: 5,2 V10
Výkon: 449 kW/610 koní, 560 Nm
Datum testu: 2015



9. Ruf Rt 12: 14,7 s
Motor: 3,8 H6 turbo
Výkon: 478 kW/650 koní, 870 Nm
Datum testu: únor 2008
8. Porsche 911 991 Turbo S: 14,6 s
Motor: 3,8 H6 turbo
Výkon: 412 kW/560 koní, 750 Nm
Datum testu: duben 2014
7. Koenigsegg CCR: 14,5 s
Motor: 4,7 V8 kompresor
Výkon: 593 kW/806 koní, 920 Nm
Datum testu: březen 2006
5. - 6. Lamborghini Aventador LP700-4: 14,4 s
Motor: 6,5 V12
Výkon: 515 kW/700 koní, 690 Nm
Datum testu: srpen 2012
5. - 6. Porsche 911 997 GT2 RS: 14,4 s
Motor: 3,6 H6 turbo
Výkon: 400 kW/544 koní, 798 Nm
Datum testu: listopad 2010
4. Gumpert Apollo: 14,2 s
Motor: 4,2 V8 turbo
Výkon: 515 kW/700 koní, 870 Nm
Datum testu: lisopad 2009
3. McLaren 650S Spider: 13,6 s
Motor: 3,8 V8 turbo
Výkon: 478 kW/650 koní, 680 Nm
Datum testu: březen 2015
2. Ferrari F12berlinetta: 13,5 s
Motor: 6,3 V12
Výkon: 549 kW/747 koní, 690 Nm
Datum testu: září 2014
1. Porsche 918 Spyder: 11,8 s
Motor: 4,6 V8 turbo, elektromotory
Výkon: 652 kW/887 koní, 1 280 Nm (kombinovaný výkon)
Datum testu: červen 2014
Vozy v pořadí na 11. - 50. místě telegraficky
11. - 12. McLaren MP4-12C - 2011 - 15 s
11. - 12. Porsche Carrera GT - 2004 - 15 s
13. Lamborghini Murciélago LP670-4 SV - 2010 - 15,1 s
14. - 16. Ferrari 458 Italia - 2010 - 15,4 s
14. - 16. Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera - 2011 - 15,4 s
14. - 16. Porsche 911 997 Turbo S - 2011 - 15,4 s
17. Lexus LFA Nürburging Package - 2012 - 15,6 s
18. - 20. Mercedes SLR McLaren - 2004 - 15,8 s
18. - 20. Pagani Zonda F - 2006 - 15,8 s
18. - 20. Porsche 911 997 Turbo - 2011 - 15,8 s
21. - 25. Ferrari 430 Scuderia - 2008 - 15,9 s
21. - 25. Mercedes SL 65 AMG Black Series - 2009 - 15,9 s
21. - 25. Ferrari 599 GTB Fiorano - 2007 - 15,9 s
21. - 25. Pagani Zonda S - 2002 - 15,9 s
21. - 25. TechArt GT Street (Porsche 911 997)- 2007 - 15,9 s
26. - 28. Chevrolet Corvette C6 ZR-1 - 2009 - 16,1 s
26. - 28. Porsche 911 991 GT3 RS - 2015 - 16,1 s
26. - 28. Lamborghini Murciélago LP640 - 2007 - 16,1 s
29. Nissan R35 GT-R - 2011 - 16,2 s
30. - 32. Wiesmann GT MF5 - 2010 - 16,3 s
30. - 32. Mercedes SLS AMG - 2010 - 16,3 s
30. - 32. Porsche 911 997 GT2 - 2007 - 16,3 s
33. - 34. Mercedes SLS AMG Black Series - 2013 - 16,4 s
33. - 34. Lamborghini Gallardo LP560-4 - 2008 - 16,4 s
35. Mercedes CLK DTM AMG - 2005 - 16,5 s
36. Porsche 911 991 GT3 - 2013 - 16,6 s
37. Porsche 911 997 GT3 RS 4.0 - 2011 - 16,7 s
38. Audi R8 V10 Plus - 2013 - 16,9 s
39. - 40. Mercedes E63 AMG S 4Matic - 2013 - 17 s
39. - 40. Ford GT - 2006 - 17 s
41. - 42. TechArt-Porsche GT Street (911 996) - 2001 - 17,1 s
41. - 42. Audi R8 GT - 2010 - 17,1 s
43. Lotec-Porsche 911 993 Turbo - 1998 - 17,2 s
44. Lexus LFA - 2010 - 17,3 s
45. - 46. Porsche 911 996 GT2 - 2001 - 17,4 s
45. - 46. Porsche 911 997 GT3 RS - 2010 - 17,4 s
47. BMW M6 E63 - 2005 - 17,5 s
48. Ferrari F430 - 2006 - 17,6 s
49. - 51. Porsche 911 997 Turbo - 2007 - 17,7 s
49. - 51. Aston Martin V12 Vantage S - 2014 - 17,7 s
49. - 51. AC Schnitzer BMW ACS6 Sport Gran Coupé - 2015 - 17,7 s
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva