Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější „legální Ferrari” dnes přijde na stovky tisíc Kč. Vzniklo jich jen 1 199, mají styl i švih
3.12.2023 | Petr Miler
Možná si řeknete, že Ferrari lze udělat z čehokoli, stačí si nalepit patřičný znak na Felicii. V tu chvíli ale můžete čekat žalobu od automobilky, která nenechá být ani ten nejbanálnější případ zneužití loga, o kterém se dozví. Přes mateřský Fiat vede i relativně levná legální cesta, navíc dostanete docela „hustou káru”.
Jako konzervativní nadšenci nepatříme mezi ty, které by moderní Ferrari vyloženě ohromovala. Jsou sice stále správně oddána rychlosti, s vesměs přeplňovanými či dokonce hybridními motory pod kapotou a výlučně s voliči automatických převodovek v kabině ale postrádají kus svého někdejšího kouzla. Rvavý zvuk osmi- či dvanáctiválců se ztrácí v „hlemýždích domech” turbodmychadel, s elektrifikovanými pohony se ztrácí lehkost a přímočarost a nemoci se vší tou kouzelnou technikou pracovat všema rukama i nohama už prostě není to pravé ořechové.
Přesto Ferrari zůstávají ikonou a nesplnitelnou touhou mnoha nadšenců. A nejen těch, jde o zřejmě nejznámější a nejuctívanější automobilovou značku světa, kterou by se každý rád pochlubil na svém voze. Bohužel - tedy alespoň z jistého úhlu pohledu - jsou si toho Italové velice dobře vědomi a proti jakémukoli používání jeho ochranných známek bojují někdy až za hranici pochopitelnosti. Stačí jakékoli neautorizované využití, o kterém se firma dozví, a žalobu máte v poště. A je úplně jedno, kdo jste.
Svého času jsme informovali o případu, kdy Ferrari vysoudilo 8 milionů korun dokonce na svém vlastním významném zákazníkovi, protože se s jeho vlastními auta fotil auty na Instagramu a automobilka měla pocit, že tím pomáhá propagovat své vlastní výrobky. A byl to jen jeden z mnoha podobných případů. Není tedy divu, že se lidé bojí dát si loga značky i na vlastnoručně postavené repliky jejích aut, protože jakmile by je jednou poslali do prodeje a Ferrari si všimlo, může úspěšně vysoudit peníze za to, že neoprávněné použití insignií značky navýšilo cenu vozu.
Nechat si tedy udělat někde nálepku a obdařit jí svůj vůz tedy není úplně moudrá cesta jak mít „Ferrari” relativně levně, jedna taková ale přece jen existuje. Výsledkem není vlastnictví skutečného Ferrari, ale někde se začít musí. A zajímavé auto mít budete. Abarth, tedy odnož Fiatu, toho času skoro stoprocentního vlastníka Ferrari, dal na přelomu předminulé a minulé dekády za vznik autu, které věhlasné logo na několika místech legálně nese, na zvenčí i uvnitř jej dokonce najdete bez jakýchkoli příkras či poznámek. A dnes se dá pořád koupit jako ojeté.
Vzniklo jich jen 1 199, takže jde o relativně vzácnou věc, několik jich ale na prodej v Evropě vidíme a ten na fotkách níže patří mezi ně. Má správnou červenou barvu a není vyloženě laciný, po 67 100 najetých km přijde na 31 999 Eur, tedy šťastně působících 777 tisíc Kč. Je to ale láce vzhledem k tomu, že jde o „legální Ferrari” a také vzhledem k původní ceně - na nový kus byl třeba dvojnásobek. A nakonec ani vůz sám není nezajímavý - motor 1,4 turbo se 180 koňmi s upravenou pětistovkou pěkně cvičí a aspoň chvíli si v něm budete připadat jako ve Ferrari. Dobře, bude to jen malá chvíle, ale někde se začít musí.
Kdyby pro vás bylo i 777 tisíc moc, čas od času se v prodeji objeví ještě jedna podobná specialita, Fiat 500 Ferrari Dealers Limited Edition, která vznikla jen v 200 kusech pro oficiální prodejce Ferrari. Je to obyčejnější pětistovka s normálními motory, ten správný červený lak a korektní žlutá loga ale nese též. A jeho cena bývá asi poloviční. Touto cestou bychom nešli, to už je ryzí show, ale Abarth 600 Ferrari... Neříkejte, že vás neláká.














Abarth 695 Tributo Ferrari byl ve své době komicky drahým Fiatem 500, dnes jej ale lze vnímat i jako relativně levnou cestu k autu legálně používajícímu logo Ferrari. Existuje ještě jedna levnější, ta je ale okrajová a stejně nestojí za řeč. Foto: Auto Center Maisental, publikováno se souhlasem
Zdroj: Auto Center Maisental@Mobile.de
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 3 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 4 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 6 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 7 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva