Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy si v testu namazal na chleba drahý VW, běžné hodnocení na něj nestačilo
27.8.2022 | Petr Prokopec
Taková srovnání by měla z podstaty vždy mělo ovládnout auto renomovanější značky. A Volkswagenu se to tu vlastně i podařilo. Rozdíl v ceně je ale tak obrovský, že absolutně nekoresponduje s rozdílem v kvalitách, Němci proto museli své obvyklé hodnocení poupravit.
Když jsem před deseti lety vybíral rodinné auto, bral jsem v potaz především nižší vzrůst mé drahé polovičky. Nakonec tak kvůli nízké nákladové hraně a tedy snadnějšímu nakládání a vykládání kočárku padla volba na Kiu Cee'd SW. Aktuálně se u mě nicméně priority přece jen poněkud změnily, zejména proto, že obě ratolesti sebou chtějí na výlety brát i své kamarády. Pětimístný kombík je tak rázem nedostačující, i když do zavazadelníku zvládne pobrat spoustu věcí.
Pokud řešíte stejný problém, i vám přijde vhod srovnávací test, ke kterému přistoupili kolegové z německého Auto Bildu. Ti totiž vedle sebe postavili Dacii Jogger a Volkswagen Caddy Life, tedy nejlevnější, až sedmimístný velký kombík Evropy, a osobní provedení malé dodávky schopné pobrat též sedm cestujících. Oba vozy lze totiž pořídit s takřka stejně výkonným benzinovým motorem, šestistupňovým manuálem a především s až sedmi sedadly.
Nicméně zatímco za ten rumunský dáte ve verzi Tce 110 dnes 491 500 Kč, Caddy Life 1,5 TSI s třemi řadami sedadel stojí nejméně 717 143 Kč. Cenový rozdíl je v Německu ještě o něco větší, testovaná Dacia totiž vyšla na 20 600 Eur (cca 507 350 Kč), zatímco na Volkswagen si již klientela musí připravit 31 821 Eur (783 750 Kč). Jde o jinak skutečné srovnatelná auta, jakkoli ve vnitřním prostoru má lehce navrch německý vůz, přestože je o chlup kratší (4 500 mm versus 4 547 mm).
Volkswagen je nicméně rovněž širší a vyšší, přičemž automobilka dokáže s daným prostorem lépe pracovat. Cítit to budou zejména cestující vzadu, jakkoliv Jogger dokáže rovněž pohostit i 1,8 metru vysoké dospělé, a to dokonce rovněž ve třetí řadě. Stojí za tím hlavně ve srovnání s minulostí lepší tvarování zadní části sedadel. Pokud je pak sklopíte, máte k dispozici až 1 807 litrů. Caddy však díky vyjímatelnému systému kontruje neskutečnými 2 556 litry.
Silnou stránkou německého vozu je rovněž kvalita, u toho rumunského jsou přeci jen daleko více zastoupeny tvrdé a tedy levnější plasty. Jogger nicméně i přes menší výkonový deficit válí po stránce jízdní dynamiky, na stovce je totiž o chlup dříve (11,8 sekundy vs. 12,1 sekundy). Také je úspornější, a to zejména při úsporné jízdě (5,2 vs 6,1 l/100 km). Za vším stojí hlavně jeho o téměř tři stovky kilogramů nižší hmotnost.
I v případě motorového prostoru se nicméně kvalita obou vozů liší, neboť o rumunské pohonné jednotce víte ihned po nastartování. Mimo jiné proto, že jde o tříválec přenášející více vibrací. Při vzpomínce na cenu a zejména levnější provoz se s tím nicméně dokážete snadno smířit. Čím se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu, a sice k verdiktu. Na první pohled se totiž zdá, že Jogger s 494 body z 800 možných nebyl pro Caddy a jeho 530bodový zisk těžkým soupeřem, Němci se ale na tento výsledek podívali i jinak.
Jak jsme zmínili, mezi oběma vozy je značný cenový rozdíl. Jakmile tedy Němci sumy požadované prodejci podělili dosaženým hodnocením, dostali se u Dacie k ceně 41,70 Eur za bod, u VW k 60,04 Eur za bod. To je obrovský, skoro 50% rozdíl, který pohledem českých cen nevyznívá podstatně jinak. Pokud chcete víc bez ohledu na cenu, není co řešit, VW je lepší auto. Ale pokud hledáte nejlepší poměr výkonu a ceny, maže si Daca svého německého soupeře na chleba.



Jogger za rozumné peníze nabíí opravdu mnoho, není proto divu, že se na něj stojí fronty. Foto: Dacia



Caddy je ve srovnání s rumunským soupeřem lepší, je kvalitnější i sofistikovanější. Ovšem Němci si za to nechávají pořádně zaplatit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
 Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 49 minutami
 Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před hodinou
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
 Norové nakoupili pro MHD stovky čínských autobusů, až po tajné prohlídce zjistili, že jsou v nich zadní vrátka dovolující vzdálené ovládání
před 4 hodinami
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    