Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější Bugatti si střihlo „turné” po státu, kde si najde nejvíc kupců. Znovu ukázalo svůj úchvatný motor V16 i interiér
4.9.2024 | Petr Prokopec
Pokud šestnáctiválcová novinka ještě není kompletně vyprodaná, nebude k tomu mít daleko, a to i když na předání prvních kusů dojde až za dva roky. Po „turné“ v Kalifornii muselo zájemců o něj jen přibýt.
Kolikrát v životě jste viděli nové Bugatti na vlastní oči? Většina lidí nejspíš na tuto otázku odpoví zavrtěním hlavy a smutným konstatováním, že takovou příležitost ještě neměla. To až tak překvapivé není, neboť celková produkce automobilky z Molsheimu se počítá na pouhé tisíce. Většina z nich navíc spadá do meziválečného období, neboť EB110 bylo vyrobeno ve 139 kusech, Veyron ve 450 a Chiron v pěti stovkách. Tourbillon pak bilanci značky žádným zásadním způsobem nezvýší, neboť v plánu je výroba pouze 250 exemplářů.
Novinka je tedy vůbec nejvzácnějším modelem, jenž vznikne pod křídly koncernu Volkswagen. Privátní klientela jej poprvé viděla už loni, veřejnost si ovšem musela počkat až na letošek. Ta evropská nicméně měla tu čest podívat se na online premiéru, zatímco Američané si již mohli Tourbillon také patřičně ohmatat. Vůz totiž nejen nechyběl v Monterey, ale zároveň si také střihl jakési turné po Kalifornii, kde si drahá auta často nachází nejvíc kupců a o Bugatti to platí bezezbytku. Automobilka ale nechtěla jen lákat novou klientelu, chtěla také potěšit své fanoušky z řad obyčejnějších lidí.
Mate Rimac, šéf této značky, totiž již během červnového debutu oznámil, že vůz je takřka kompletně vyprodaný. Dnes se tak počet volných kusů bude nutně blížit nule, pokud už nulový není (ale to by asi Bugatti řeklo). V roce 2026, kdy má dojít na předání prvních exemplářů, pak zjevně počet zájemců již bude dalece přesahovat oznámenou produkci. I když tedy Tourbillon startuje na 3,8 milionech Eur (přes 95 milionů Kč), dá se předpokládat, že až vozy dorazí k majitelům, bude jejich hodnota ještě vyšší.
Za něčím takovým stojí hlavně hnací ústrojí. Na rozdíl od všech tří výše zmíněných předchůdců totiž Tourbillon přepřáhnul na atmosférické plnění, přičemž šestnáctiválec o 8,3litrovém objemu spároval se třemi elektromotory. Samotný spalovací agregát vyvinutý britskou firmou Cosworth produkuje 1 000 koní, celkově jich pak řidič má pod pravou nohou osmnáct set. S tímto stádem je přitom možné zdolat stovku pod 2 sekundy a čtyřstovky za 25 sekund.
Druhé zmíněné hodnoty vůz ve Státech pochopitelně s ohledem na legislativu nedosáhl, místo toho budil pozornost na pacifické dálnici, v buticích v Beverly Hills nebo během exkluzivních akcí v Nobu a Soho. Poté se přesunul na Newport Beach, kde byl hvězdou speciální akce Super Car Show. Nyní je ale již na cestě zpátky do Evropy, neboť od 12. do 15. září se bude účastnit přehlídky Arts & Elegance Richard Mille v Chantilly.















Bugatti Tourbillon si střihlo „turné“ po Kalifornii, kde chtěla automobilka hlavně potěšit fanoušky, kupců už moc uhranout nepotřebuje, pokud ještě vůbec nějaké shání. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 10 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 11 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan