Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější sporťák Toyoty vyzval na souboj ostrý VW Golf, neměl to dělat
4.9.2019 | Mirek Mazal
Na pohled tyto stroje působí dojmem kosmické rakety vedle nákupní tašky, jenže zdání někdy klame. I když jde v obou případech o tovární stroje, Golf s dvoulitrem porazil třílitrovou Supru.
Kolem nové Supry byla spousta humbuku už dlouho před jejím uvedením. S velkým přispěním minulých generací se z nástupce předčasně stala modla, jenže přehnaná pozornost maximalizovala očekávání veřejnosti. Skeptičtěji uvažující si raději na realitu a udělali dobře - fakta zatím nemile vrací zpátky na zem nejednoho fanatika do japonských aut.
Extravagantní japonský sporťák není k přehlédnutí, zamračená Supra kolemjdoucí skenuje přísným pohledem a nízká stavba dvoudveřové karoserie nerespektuje nic kromě dvou pasažérů toužících po dynamické jízdě. Tak nějak by si to majitelé utužování klubovou příslušností mohli představovat, ale tajná přání promítaná ve spánku mají ve skutečném světě poněkud jiný průběh.
Opravdové schopnosti Toyoty zobrazilo zdánlivě nevinné poměřování sil ve čtvrtmílovém sprintu. Teoreticky nesmyslné klání mělo být jasnou kořistí Supry, přestože se do vedlejšího pruhu na startovní čáru postavil etalon nižší střední třídy s písmeny VW ve znaku. Lidový Golf by neměl sportovnímu kupé dělat problémy, ale takový úsudek mohl napadnout jen neznalé nejsilnější verze R.
Papírově se do závodu dostal asijský šestiválec 3,0 R6 se dvěma turby o výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm. Zadní pohon se samosvorným diferenciálem dokáže s autem pohnout na stovku za 4,3 sekundy. Německo zastoupil menší dvoulitrový čtyřválec s jedním turbem produkující 228 kW (310 koní) a 400 Nm na všechna kola. Zrychlení je také horší čili 4,6 sekundy. Golf má jedinou katalogovou výhodu ve formě úspory 65 kilogramů hmotnosti.
Tištěné technické specifikace jsou ale teorií, která bere za své pokaždé, když do Golfu R nasednete. A vzaly za své i v případě tohoto sprintu. Řidič Golfu v prvním kole lehce zaspal, proto v cíli 400 metrů těsně prohrál, kolegové z jihoafrického webu Cars ale tento souboj ukázali schválně. Golf nečiní konkurenceschopným dobrý start díky pohonu 4x4, je prostě rychlejší. A tak i když výrazně zaspí po rozsvícení zeleného světla, přesto drží krok.
Ani v druhém souboji byl start Golfu horší, přesto na vítězství nad Suprou, která zrovna na startu neztratila prakticky nic, bezpečně stačil. Výjimečnost pohonné jednotky 2,0 TSI, která dokáže dávat autům dynamiku dalece překračující očekávaní daná udávaným maximálním výkonem, se tak znovu potvrdila. A také se ukázalo, jaký problém má dnes BMW - protože Supra používá techniku BMW včetně jeho nejnovějšího řadového šestiválce - postavit konkurenceschopný benzinový motor. I s objemem, válci, turbem a také výkonem navíc se stěží rovná modernímu dvoulitrovému čtyřválci. Tohle je pro japonský sporťák docela ostuda.










Golf R je vážně tak dobrý, že ani sportovní Supra nestíhá držet krok
Zdroj: Cars.co.za@Youtube
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva