Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější sporťák Toyoty vyzval na souboj ostrý VW Golf, neměl to dělat
4.9.2019 | Mirek Mazal
Na pohled tyto stroje působí dojmem kosmické rakety vedle nákupní tašky, jenže zdání někdy klame. I když jde v obou případech o tovární stroje, Golf s dvoulitrem porazil třílitrovou Supru.
Kolem nové Supry byla spousta humbuku už dlouho před jejím uvedením. S velkým přispěním minulých generací se z nástupce předčasně stala modla, jenže přehnaná pozornost maximalizovala očekávání veřejnosti. Skeptičtěji uvažující si raději na realitu a udělali dobře - fakta zatím nemile vrací zpátky na zem nejednoho fanatika do japonských aut.
Extravagantní japonský sporťák není k přehlédnutí, zamračená Supra kolemjdoucí skenuje přísným pohledem a nízká stavba dvoudveřové karoserie nerespektuje nic kromě dvou pasažérů toužících po dynamické jízdě. Tak nějak by si to majitelé utužování klubovou příslušností mohli představovat, ale tajná přání promítaná ve spánku mají ve skutečném světě poněkud jiný průběh.
Opravdové schopnosti Toyoty zobrazilo zdánlivě nevinné poměřování sil ve čtvrtmílovém sprintu. Teoreticky nesmyslné klání mělo být jasnou kořistí Supry, přestože se do vedlejšího pruhu na startovní čáru postavil etalon nižší střední třídy s písmeny VW ve znaku. Lidový Golf by neměl sportovnímu kupé dělat problémy, ale takový úsudek mohl napadnout jen neznalé nejsilnější verze R.
Papírově se do závodu dostal asijský šestiválec 3,0 R6 se dvěma turby o výkonu 250 kW (340 koní) a 500 Nm. Zadní pohon se samosvorným diferenciálem dokáže s autem pohnout na stovku za 4,3 sekundy. Německo zastoupil menší dvoulitrový čtyřválec s jedním turbem produkující 228 kW (310 koní) a 400 Nm na všechna kola. Zrychlení je také horší čili 4,6 sekundy. Golf má jedinou katalogovou výhodu ve formě úspory 65 kilogramů hmotnosti.
Tištěné technické specifikace jsou ale teorií, která bere za své pokaždé, když do Golfu R nasednete. A vzaly za své i v případě tohoto sprintu. Řidič Golfu v prvním kole lehce zaspal, proto v cíli 400 metrů těsně prohrál, kolegové z jihoafrického webu Cars ale tento souboj ukázali schválně. Golf nečiní konkurenceschopným dobrý start díky pohonu 4x4, je prostě rychlejší. A tak i když výrazně zaspí po rozsvícení zeleného světla, přesto drží krok.
Ani v druhém souboji byl start Golfu horší, přesto na vítězství nad Suprou, která zrovna na startu neztratila prakticky nic, bezpečně stačil. Výjimečnost pohonné jednotky 2,0 TSI, která dokáže dávat autům dynamiku dalece překračující očekávaní daná udávaným maximálním výkonem, se tak znovu potvrdila. A také se ukázalo, jaký problém má dnes BMW - protože Supra používá techniku BMW včetně jeho nejnovějšího řadového šestiválce - postavit konkurenceschopný benzinový motor. I s objemem, válci, turbem a také výkonem navíc se stěží rovná modernímu dvoulitrovému čtyřválci. Tohle je pro japonský sporťák docela ostuda.










Golf R je vážně tak dobrý, že ani sportovní Supra nestíhá držet krok
Zdroj: Cars.co.za@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 11 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
dnes
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB