Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejojetější Škoda Octavia TDI v prodeji nestojí skoro nic. Je úplně na kaši, ale jezdí
29.11.2020 | Petr Miler
Nedrží už ani původní tvar, rezne, je otřískaná a zhuntovaná zvenčí i zevnitř. Tohle auto během nespočtu cest kolem země nikdo nešetřil, ono to ale po technické stránce všechno přežilo.
Škoda Octavia první generace je legenda a už jí navždy zůstane. Byl to model, se kterým se škodovka pod taktovkou koncernu VW pokusila vrátit na automobilovou mapu světa v plné zbroji a uspěla tak moc, jak nikdo soudný nemohl čekat. Octavia I nebyla dokonalá, zejména zkraje výroby trpěla spoustou drobných neduhů, jednu věc ale její autoři nepodcenili ani trochu - technické základy.
Lidé z české automobilky a jistě i z německého koncernu za jejími zády tou dobou dobře věděli, že mají do značné míry jedinou šanci uspět. Nebylo možné se pomalu odrážet skoro ode dna, nebylo možné dále přiživovat image výrobce sice levných, ale nekonkurenceschopných aut z východu Evropy, jaký byla Felicie. Bylo nutné pozitivně překvapit a nabídnout lidem zejména ze západních zemí za výhodnou cenu auto, které se bude najednou přinejmenším značně blížit tomu, na co jsou zvyklí od etablovaných značek.
Že se to podařilo, není náhoda, z dřívějších diskuzí s lidmi ze škodovky vím, jak moc velkou péči věnovali každému konstrukčnímu detailu. A s odstupem času si můžeme říci, že uspěli. Podobně jako současná pověst Octavie i Škody jako takové o tom pak svědčí i dodnes jezdící kusy první generace tohoto modelu, které jsou někdy až neuvěřitelně odolné.
Při procházení inzerce jsme náhodou narazili na Octavii I 1,9 TDI z roku 1998, tedy vůz pořád z počátků výroby, nabízenou prodejcem z nizozemského Emmenu. V tuto chvíli má tu čest být tou nejvíce ojetou v prodeji a na pohled je v pozoruhodné mizerném stavu. Vypadá vážně tak špatně, jako málokterá jiná - je zdeformovaná od menších nehod, rezne ji všechno od kol po střechu a interiér vypadá, jako by si o něj skupina filharmonistů zhasínala cigarety. Jenže navzdory tomu všemu pořád funguje.
Potvrdil mi to Hendrik Teuben, šéf dealerství, které vůz nabízí. Sám se musel smát tomu, jak auto vypadá, podle něj ale - krom celkové „rozvolněnosti” - jeho technika funguje bez zřejmých potíží. Na tachometru má 583 493 km a podle Teubena s autem buď někdo zacházel velmi nevybíravě, nebo si někdo s tachometrem už dříve „pohrál”. Neboť i na takový nájezd vypadá zejména exteriér a interiér tristně.
O to větší čest odolnosti techniky, která už dříve nejednou potvrdila svou výdrž. Vůz je v tomto stavu k mání skoro za nic, přijde na 699 euro, tedy asi 18 tisíc Kč, za to dnes koupíte sadu lepších pneumatik. Pořídit jej bychom nedoporučovali, jako ukázka toho, co vydrží, je ale zajímavý. Prohlédněte si jej do detailu na přiložených fotkách ve vysokém rozlišení, které nám byly poskytnuty.




























Tato Škoda Octavia 1,9 TDI za 22 let najela skoro 600 tisíc km. Je opravdu na maděru, po technické stránce ale drží. Foto: Teuben Autos, publikováno se souhlasem autora
Zdroj: Mobile
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva