Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdejší Auto roku od Fiatu téměř do jednoho vybila rez a nespolehlivost, tento krásný kousek je dnes jediný hezký k mání
27.1.2025 | Petr Miler
Byly ho plné silnice, byl to superhit v očích novinářů i zákazníků, kterého se prodalo skoro 1,25 milionu kusů. Co z nich dnes zbylo? Prakticky nic, tento exemplář vás ale do časů jeho velké slávy vrátí.
Pokud patříte k těm, kteří s láskou vzpomínají na chvíle, kdy italský Fiat dokázal dominovat evropským prodejům aut a v klíčové nižší střední třídě se o korunu krále pral s VW a jeho Golfem za pomoci modelů Bravo a Brava, právě přišel váš den. Je totiž už skoro nemožné koupit si některý z těchto vozů v pěkném stavu. Dnes se ale podíváme na auto, které je skoro nové, a přesto nestojí vyloženě nesmyslné peníze.
Jakkoli to někoho, kdo nesleduje dění v automobilovém světě, může překvapit, najít dnes v prodeji pěkné Bravo je opravdu složité. I když se svého času jednalo o velmi rozšířený automobil a jedno z nejprodávanějších aut Evropy, slehla se po něm zem. Bravo i se sesterským Bravem proslulo mezi auty, která rychle zmizela ze silnic hlavně kvůli potížím se spolehlivostí a korozí. Na celém Mobile.de je dnes k mání pouhých 275 aut.
Je to neuvěřitelný stav věcí, uvážíme-li, že dvojice Bravo/Brava byla zvolena evropským Autem roku 1996 a získala si i masivní oblibu také u zákazníků. Do roku 2003 si jej koupilo bezmála 1,25 milionu Evropanů, o něčem takovém se dnes vedení Fiatu nezdá ani poté, co si na valné hromadě dá sud vína. Je to až surreálně působící údaj, přesto je jeho vliv na současnou podobu evropských silnic prakticky nulový. Těchto Fiatů jezdí naprosté minimum a podívejte se, v jakém stavu většina z nich je.
Jeden z vozů v prodeji se ale obvyklým mezím dalece vymyká, je dodnes jako nový. A na rozdíl od jiných podobných případů z minulosti to není oholená verze, která skončila v rukou nenáročného penzisty, ale provedení 100 16V SX s už lepším motorem, slušnou výbavou a dokonce automatickou převodovkou. Pokud chcete alespoň nějak reprezentativní Bravo první iterace, na lepší hned tak nenarazíte.
K podobně starým autům dříve nebo později někdo začne chovat neurvale, tohle ale navzdory 27 letům na krku - je to skutečně kousek už z roku 1998 - vypadá jako nové. Strávilo většinu svého života v garáži v rukou dvou majitelů, a tak najelo pouhých 57 tisíc km. Že ten první byl opět důchodce, už vzhledem k tehdejší volbě automatu nepřekvapí, oba majitelé ale s autem zjevně jezdili jen v neděli do kostela a ve středu na nákupy či něco na ten způsob. A jakkoli to zní jako průpovídka protřelého bazaristy, tady vážně není důvod pochybovat.
Cena vozu přitom činí velmi přijatelných 3 790 euro, tedy asi 95 tisíc Kč. Za takhle výjimečný kousek - jde svým způsobem o zánovní vůz - je to zvlášť na dnešním trhu nízká cena, zvlášť když to není nuzné provedení a zmíněný motor se 103 koňmi pár ran ještě dá. Kdybyste po tomto vozu zatoužili, k dispozici je v německém Wittmundu.













Tohle Bravo po původně německém důchodci je jeden z nejzachovalejších kusů, které se daly za poslední roky koupit. Přesto nestojí bůhvíjaké peníze. Foto: Fouani AutoCenter, publikováno se souhlasem
Zdroj: Fouani AutoCenter@Mobile.de
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 10 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    