Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo nacpal do rodinného VW motor z policejního Passatu. Stvořil skrytou zbraň se stovkou za 4,8 s, teď ji prodává
26.3.2025 | Petr Miler
Výkonná auta jsou fajn, ale každodenní ježdění s nimi je obvykle buď otravné nebo s větší rodinou zcela nemožné. Tenhle stroj je jiná. A že při pohledu na něj leda zíváte, je tu jen další plus.
První dálniční stíhače české policie se nesmazatelně zapsaly do paměti místních řidičů, v dobrém i zlém. Kolem policejních aut už nikdy znovu nebylo takové pozdvižení jako v roce 2008, kdy do služby nastoupily první opravdu rychlé vozy, navíc vybavené měřící technikou běžně nezaznamenatelnou radarovými detektory.
Šlo o Volkswageny Passat R36 poháněné šestiválcovými motory o objemu 3,6 litru s výkonem 300 koní a točivým momentem 350 Nm. Pořízené tehdy pouze jako sedany se dokázaly rozjet na stovku během 5,6 sekundy a pokračovat až k obligátním 250 km/h. To jsou dodnes slušné hodnoty, jakkoli až bájemi opředené stroje platí v myslích některých řidičů za něco ještě schopnějšího.
Agregát 3,6 VR6 později posloužil i v pár dalších autech koncernu VW, obvykle spojený s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. Nikdy se ale nemontoval do ničeho menšího či vysloveně praktického, na to už tehdy přišel příliš pozdě. Ostatně už ve faceliftovaném Passatu B7 byl tak trochu nečekaně a záhy šestiválce zmizely zpod kapoty tohoto modelu. Vzdálený ideový nástupce R36 v podobě Arteonu R si pak musel vystačit se stejným motorem jako Golf R - přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem.
Tato evoluce zjevně nebyla po chuti původnímu majiteli vozu na fotkách okolo, který si přál mít motor V6 v kompaktním MPV. A tak si takový nenápadný rychlík postavil sám ze staršího Touranu. Dnes už 18 let staré kompaktní MPV stojící na platformě dobového Golfu nemá se zástavbou šestiválce problém, jakkoli zástavba s veškerou potřebnou elektronikou nemohla být jednoduchá. Dílo se ale podařilo a nezůstalo jen u motoru - vůz se objemného šestiválce uloženého napříč dočkal i sníženého podvozku, výkonnějších brzd z Passatu R36 i s adekvátními koly, interiérových prvků téhož původu (volant, pedály...) a dokonce i insignií sportovní divize na karoserii.
Tyto prvky jako jediné prozrazují potenciál vozu, jinak dnes už hodně nudný design neprovokuje ničím, snad jedině výfukem s dvojitou koncovkou. Jejich zvukový projev pak bude dalším vodítkem k tomu, že tohle aut na semaforech ujede kdečemu, neboť je dokonce rychlejší než Passat R36 - díky nižší hmotnosti a úpravě motoru na 315 koní dává stovku za 4,8 sekundy, bez omezovače se prý rozjede až k 270 km/h. Tomu se říká kalup, se sedmi lidmi na palubě to musí být docela legrace.
Pokud byste o takové auto stáli, můžete si ho sami postavit. Anebo si můžete přímo tohle koupit. Prodává jej jeho současný nizozemský majitel, který ho stejně jako ti předchozí používali k tomu, pro co byl stvořen. Má tedy najeto přes 174 tisíc km, z čehož 162 tisíc zvládl s výkonnou technikou. To je docela dost, aspoň je ale vidět, že to není nějaká křehká květinka a s upravenými vnitřnostmi nemá problém jezdit a jezdit. S ohledem na nájezd a zaměření vozu to není žádná leštěnka, jisté opotřebení je jasně vidět, navíc s cenou 24 950 Eur (asi 620 tisíc Kč) nejde zrovna o láci. Ale kdo jiný vám dnes prodá VW Touran R36? Podobných aut bude jezdit po světě nanejvýš pár jednotek, což vlastně platí o rychlých MPV obecně.





























VW Touran s motorem 3,6 VR6, který u nás nejvíce proslavily policejní Passaty, je rarita k pohledání. Nenápadný a praktický bijec evidentně nemá problém sloužit k tomu, čemu byl stvořen, teď může být váš. Foto: Kesteloo Automotive, publikováno se souhlasem
Zdroj: Kesteloo Automotive@Marktplaats
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 8 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 11 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha