Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s kultovní Toyotou Supra IV celých 624 tisíc km, přesto ji dnes prodá dráž než úplně nového nástupce
9.2.2024 | Petr Prokopec
Nikdy jsme se nedivili tomu, že se tohle auto prodává za miliony, to u toho ale obvykle byl špičkový stav sotva pořádně použitého vozu. Právě končící aukce ale ukazuje, že za hromadu peněz se prodá i pořádně ojetá a reznoucí „šunka”.
Za novou Toyotu Supra je třeba v Česku zaplatit 1 285 000 Kč. Respektive o 550 tisíc korun víc, pokud se rozhodnete nahradit dvoulitrový čtyřválec s 258 koňmi třílitrovým šestiválcem. Jeho 340 koní navíc v té chvíli může kromě automatu dostat na povel také manuál, zatímco základní provedení je k mání jen se samočinnou převodovkou. Supra tak ve výsledku není ani levná, ani nekřesťansky drahá. Nicméně to již není výkladní skříň technologií Toyoty, místo toho tu spíše máme jinak stylizované BMW Z4 s pevným střešním panelem. A něco takového není pro fanoušky značky až tak velkým lákadlem.
V důsledku omezené lásky směřované k páté generaci ta čtvrtá dál získává na ceně. K tomu, aby byl každý její kilogram vyvažován zlatem, dnes už evidentně není třeba, aby šlo o prakticky nejeté kousky v originálním stavu. Jednoduše jen stačí, aby japonské kupé nebylo příliš zasaženo tuningem, a lidé se předhánějí v tom, kdo za něj zaplatí víc. Dokládá to i aktuálně probíhající online aukce na webu Bring A Trailer. V ní nabízená Supra má totiž do špičkového stavu velmi daleko. Přesto již nyní stojí víc, než za kolik v USA koupíte úplně nový vůz páté generace (46 440 USD). A víc, než kolik kdysi auto stálo jako nové.
Když se totiž kupé v půlce roku 1993 dostalo do amerických showroomů, stála atmosférická verze zhruba 36 tisíc dolarů, zatímco za přeplňované provedení bylo třeba dát o zhruba 4 000 USD více. Onen nabízený kousek se ovšem již nyní vyšplhal na 48 750 dolarů (cca 1,14 milionu korun), a to přitom do konce aukce ještě pár hodin zbývá. Během nich nejspíše cena ještě půjde nahoru, zájem totiž rozhodně není malý. Což je s ohledem na naznačený stav překvapivé. Stejně jako s ohledem na nájezd, který činí 624 tisíc kilometrů.
Nabízená Supra má tedy za sebou opravdu náročnou službu, během které spíše zanechávala gumovou stopu na silnicích, než aby stála ve vyhřívané garáži. Kvůli tomu prošel legendární třílitrový šestiválcový motor 2JZ ve zhruba 400 tisících km repasí, během které nafasoval i řadu moderních komponentů. Mezi ně přitom nepatří jen nový filtr sání či lepší mezichladič stlačeného vzduchu, ale rovněž ovládání plnícího tlaku od firmy Greddy či vstřikovací modul HKS Twin Power.
Vyměněna v průběhu let byla rovněž zadní kola, přičemž 17palcová kola sice připomínají původní kousky, nicméně vzhledem na chromový povrch asi úplně originální nebudou. To ale není až tak podstatné, stěžejní je spíše koroze, která již prožrala víko zavazadelníku skrz naskrz. Uvnitř pak kožené čalounění drží pohromadě spíše jen silou vůle, přičemž prodávající zmiňuje, že elektrické ovládání sedadla řidiče je nefunkční. Volant, řadička či středová konzole ale byly nahrazeny novějšími.
O ukázkový vůz se tedy opravdu nejedná, na druhou stranu se jím nabízená Supra může velmi snadno stát - stačí pustit pár dalších tisíc dolarů do renovace. Nejspíše právě to je hnacím motorem zájemců, pro které spíše než obrovský nájezd je podstatná skutečnost, že vůz nebyl nikdy havarován. Původní motor navíc páruje s původní šestistupňovou manuální převodovkou. Možná se tak nakonec prodá dráže než moderní rychlejší provedení, které s takovým zájmem nemůže počítat nyní a zřejmě ani v budoucnu.















Do špičkového stavu má tato Supra z roku 1993 opravdu velmi daleko, přesto se však její cena vyšplhala již nad cenu nového auta stejného jména. A dost možná nakonec majitele změní za ještě větší balík. Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva