Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou
27.5.2023 | Petr Miler
Budete si muset třikrát promnout oči, abyste uvěřili, co všechno má tohle auto za pouhé dva roky na silnicích za sebou. V některých ohledech vypadá téměř netknutě, každý měsíc ale najelo víc kilometrů, než spousta lidí najede za rok či dva.
V bazarech občas narazíte na auta, kterým na tachometru svítí docela skromná porce km, vypadají ale na trojnásobek. Můžete se tomu i otevřeně podivit, prodejce se ale tak či onak bude dušovat, že to jsou poctivé kilometry a má je podložené řadou nezpochybnitelných dokumentů. A skutečně nemusí lhát - stav vozu se více než od najetých kilometrů odvíjí od toho, jak se člověk k autu chová.
Však už jsme viděli jsme vozy, které měly najeto hodně, ale vypadaly ještě hůř a viděli jsme auta s podobnou kilometráží, která byla jako nová. Ta druhá jsou nicméně naprostými výjimkami - někdy díky mimořádné péči majitelů, jindy prostě proto, že s nimi někdo během krátké doby najede takovou porci kilometrů, že se viditelné části ani pořádně neopotřebí. A vůz, který tu máme dnes, nemá k takovým daleko.
Je to Mercedes-Benz E300de W213 ve verzi kombi, tedy přesněji typ S213, který byl prvně registrován v květnu roku 2021. Má tak nyní za sebou přesně 2 roky provozu. Běžně by člověk s takovým autem něco mezi 20 a 30 tisíci kilometry, ale třída E je stavěná na to, aby se s ní hodně jezdilo, na což si ji zákazníci nezřídka pořizují. Troufáme si ale říci, že první majitel tohoto konkrétního Éčka je extrémista mezi extrémisty.
S autem totiž najel neuvěřitelné množství kilometrů, je to daleko nejojetější dvouleté Éčko W213 v prodeji. Cifru už jsme zmínili, ale pokud jste ji zapomněli, podívejte se nejdřív na fotky. Že to je vůz ojetý daleko za hranicí normy, byste zvnějšku neřekli ani náhodou, jen uvnitř je místy patrné, že auto dva roky nestálo v garáži penzisty. Nicméně poničené není ani omylem, nemá ani pořádně vyleštěný volant a výrazněji pomačkanou kůži na sedačkách, vypadá prostě jako vůz s pár desítkami tisíc kilometrů. Jenže ničím takovým není.
Na tachometru svítí neskutečných 370 744 km - to není překlep, tohle auto má za sebou více než 370 tisíc kilometrů za 24 měsíců v provozu, Zemi tak za tak krátkou dobu objelo skoro 10krát. Podívejte se na displej mezi fotkami klidně třikrát, pokud tomu nevěříte, zejména při pohledu na ostatní obrázky. Při zmíněném stáří to znamenalo jezdit přes 185 tisíc km ročně, přes 15 400 km za měsíc, přes 730 km každý pracovní den. Pořád dokola, dokola a dokola. To je skoro k zbláznění i pohledem automobilového fanatika.
Mnoho důvodů ke koupi přes svůj stav nedává, je to prostě extrémně ojeté auto, na kterém se může pokazit kdykoli cokoli. A ani požadovaná cena 29 950 Eur, tedy asi 710 tisíc Kč, není s ohledem na kilometráž zase tak zajímavá. Ale to jen pokud znáte jeho skutečnou historii. S nájezdem okolo 50 tisíc km tuto verzi Éčka pod 1,25 milionu Kč nekoupíte ani náhodou, pro podvodníky je tu tak asi půl milionu důvodů takový vůz chtít.
Právě proto vám jej ukazujeme, však je to jeden z adeptů na stočení tachometru, zvláště pak nějakým podvodníkem z ČR - historie zahraničních, zvlášť pak nizozemských aut se tu nedohledává snadno. Auto není zralé ani na obligátních 100 km na počítadle, se stočením lze jít klidně i níž. A prodat o stovky tisíc dráž. Kdo by nevěřil?
Tím k takovému jednání nikoho nepobízíme, naopak se snažíme i zmínkou o tomto autě podobnému kroku do budoucna zamezit. Přesto máme pocit, tento vůz dříve nebo později někdo stočí, protože za současné situace snad bude muset ještě prodávající dokazovat, že stav tachometru nebyl pozměněný směrem nahoru. Berte to jako varování, prověřovat historii ojetiny je vždy třeba maximálně důkladně a neakceptovat jakýkoli kompromis při zkoumání dokumentace. I zdánlivě nemožné očividně může být skutečností.





















Hádali byste tomuto Mercedesu více jak 370 tisíc kilometrů? Za dva roky? Že na tachometru nemůže být 70 tisíc, nenaznačí prakticky nic. Foto: Yildiz Auto's, publikováno se souhlasem
Zdroj: Yildiz Auto's@Marktplaats
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
První majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
před 10 hodinamiS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včeraToyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva