Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s vzácným sporťákem z bondovky přes 200 tisíc km, teď ho zkouší prodat
12.7.2021 | Petr Miler
Hovořme o krásném životě za volantem výjimečného auta, když během 18 let ujedete přes 200 tisíc km s něčím, jako je toto. Prodat jej pak ale může být složité, zvlášť pokud za Z8 chcete tolik peněz.
Kdo by neznal BMW Z8? Je to poslední bavorák, který se objevil v rukou Jamese Bonda ve filmu Jeden svět nestačí a i když tehdy vlastně nešlo tak úplně o Z8, byla tím započata jeho cesta k věčné slávě. Krásný retro-moderní roadster z pera Henrika Fiskera, auto našlapané uctívanou technikou BMW M5, velmi specificky pojatý stroj každým coulem...
Dnes je Z8 ikonou, ve své době ale nebyla přijata zdaleka tak vřele, jak se současnou perspektivou může zdát. Bylo to velmi drahé auto, které kupce přišlo na podobné peníze jako tehdejší Ferrari 360 Modena, nebylo ale tak rychlé. A ve srovnání s podobně koncipovaným Mercedesem SL té doby zase nebylo tak pohodlné. Když se tedy za jeho výrobou zavřela voda, dostaly se veškeré prostředky nezbytné k výrobě do rukou Alpiny, která ze Z8 možná udělala to, čím od počátku měla být.
Vůz tím bohužel přišel o motor 4,9 V8 z M5, který nahradil podobný, ale slabší 4,8 V8 z Alpiny B10 V8 S. Dolů tedy šel výkon (o 19 koní), manuální řazení nahradil automat a Alpina celkově posunula charakter vozu blíže „do pohody”. Skalní fandové BMW z toho asi nebyli, nejsou a nebudou nadšeni, když už ale nic jiného, v Buchloe se aspoň dokázali rozhodnout, které části z nejasného, jakéhosi sportovně-komfortního charakteru vozu dát přednost.
Výsledkem byla Alpina Roadster V8, na pohled Z8 s jinými koly (vlastně víc BMW než auto v oné bondovce, to si na bavorák skutečně jen hrálo), která vznikla jen v 555 exemplářích. Původní Z8 je vedle ní s více jak 10násobnou výrobou tuctovkou, a tak není divu, že sběratelé tyto vozy „suší” ve svých garážích a sotvakdy s nimi vyjedou. V tuto chvíli vidíme na celém světě zběžným pohledem na prodej pár jednotek Alpin Roadster V8, v Evropě jednu jedinou. Zrovna ta ale stojí za zmínku.
Její majitel totiž není z těch, kteří by si koupili výjimečné auto na ježdění a pak o něm leda vyprávěli přátelům, protože vyjet znamená tratit a to nikdo nechce. Majitel tohoto stroje musel být evidentně někdo hodně bohatý, protože jeho BMW Z8, pardon Alpina Roadster V8, má po 18 letech na tachometru 202 350 km. Nic na poměry služebních Passatů, ale naprostý extrém na podobné sběratelské vzácnosti.
Belgická firma, která auto prodává, hovoří o jeho kompletní renovaci přímo u Alpiny, pokud ale taková proběhla, byla pouze technického rázu. Vizuálně jsou na voze kilometry hodně vidět, a to jak na laku, tak zejména v interiéru. Obložení prahů je nekompletní, samotné prahy okopané, kůže na sedadlech opotřebovaná, mnohé ovladače „vyleštěné” či spíše sedřené... Tohle je prostě auto, které jezdilo. Nic proti tomu, jen je to na něm znát.
Pozoruhodné také je, že jde o americkou verzi (proto také tachometr v mílích), což ale u Alpin Roadster V8 není až tak raritní stav, v USA byly na linkách BMW vyrobeny všechny. Přesto je to věc, která by prodejní cenu v Evropě měla snižovat, jen tady se to nějak neděje. Majitel i za toto hodně opotřebované zboží žádá 214 950 Eur, tedy přes 5,5 milionu Kč. To nám přijde odvážné - udělat si představu o obvyklých cenách Z8 od Alpiny vzhledem k jejich omezené nabídce nejde, původní Z8 od BMW ale koupíte za 150 až 200 tisíc Eur (tedy za 3,9 až 5,1 milionu Kč) v zásadně lepším stavu.
Přejeme hodně zdaru s tímto prodejem, v čemž je notná porce sarkasmu. Za bezmála dvě dekády docela intenzivního ježdění s tímto skvostem ale patří uctivá poklona majiteli zcela upřímně.






















Toto BMW Z8 od Alpiny, tedy model Roadster V8, najel za 18 let 202 350 km. Něco takového jsme ještě neviděli, nyní je vůz na prodej, ovšem ani tak ne levně. Foto: Nathan Fougnies, Le Garage Privé, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Jaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
9.10.2025
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
9.10.2025
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
