Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku

Chce to velké nadšení pro věc, když si na ježdění pořídíte jen bavorské em-trojky bez přeplňování a každou z nich dosyta používáte. Celá tato svérázná kolekce je nyní k mání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku

21.8.2020 | Petr Miler

Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku

/

Foto: Marktplaats.nl

Chce to velké nadšení pro věc, když si na ježdění pořídíte jen bavorské em-trojky bez přeplňování a každou z nich dosyta používáte. Celá tato svérázná kolekce je nyní k mání.

BMW M3 je zřejmě největší ikonou bavorské automobilky. A nakonec dává smysl, že má tak rozsáhlou fanouškovskou základnu. Je to auto, se kterým můžete jezdit každý den a neztratíte se s ním ani na okruhu. Dobře se cítí i na dálnici a pokud jste fandové ježdění bokem, poslouží též. A nakonec - pokud od auta neočekáváte nic až tak zvláštního a přesto chcete výjimečný model, M3 opět nezklame. Je to v jádru luxusní a výkonný vůz, který příliš „neobtěžuje” tím, co také dovede.

Jedna věc se ale v průběhu let změnila, která M3 části fanoušků zbavila. Její motory byly odjakživa atmosféricky plněné se vším, co k tomu patří - měly tu správnou odezvu, zvuk i vysokootáčkový charakter. Dosud poslední M3 generace F80 přišla ke dvěma turbům a další generace, která se odhalí už příští týden, je bude mít též. Jeden z fandů se tak rozhodl, že si prostě pořídí jen M3 bez přeplňování a přesně to také udělal.

Postupem času tak dal dohromady kolekci M3 generací E30, E36, E46 a E90, tedy skutečně všech, které neměly turbo. A nejde o žádného sběratele, který by si taková auta koupil na leštění ve stodole, ale docela obyčejného, jen o něco lépe situovaného Nizozemce, který nám při krátké komunikaci s ním prozradil, že s auty normálně jezdí a na všechna z nich ani nemá garáž. Stará se o ně zjevně hezky, i tak jich ale část musel nechávat na ulici.

Už to je trochu zvráceně sympatické a na autech je to znát, v dobrém smyslu slova. M3 E30 je černé kupé z roku 1990 s motorem 2,3 R4 (195 koní), které má na tachometru 249 tisíc km. M3 E36 je vzácný modrý sedan z roku 1996, tedy již s motorem 3,2 R6 (321 koní) a na tachometru má 209 tisíc km. V obou případech jde o vozy s manuálními převodovkami.

M3 E36 je pak modrý kabriolet z roku 2006, tedy samého závěru výroby - 188 tisíc km, motor 3,2 R6 (343 koní) a automat SMG doplňují partu. M3 E90 je pak znovu vzácný sedan z roku 2008, 118 tisíci km na tachometru, automatem DCT a motorem 4,0 V8 s 421 koňmi. Jak vidíte, žádné garážové královny. Ostatně, pro některá z těchto aut garáž ani nezbyla.

Může se vám zdát, že kolekce je poněkud... nevyhraněná, ale to má také své kouzlo. Čtyři kupé s manuálem zní jako hezká selekce, ale k čemu čtyři tak podobná auta? Tady máte sedany, kupé i kabriolet, automaty i manuály, jen atmosférické plnění byla podmínka. Všechny tyto vozy jsou pak k mání naráz - ne po jednom, ale všechny společně.

Cenu prodávající neudává, ale odhadem to pár milionů korun chtít bude. Nabízí též výměnu za hezké rekreační bydlení, tak pokud máte třeba chatu u Lipna, můžete to zkusit. U největší vodní plochy v České republice to ostatně mají Nizozemci historicky v oblibě...


Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 1 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 01Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 2 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 02Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 3 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 03Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 4 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 04Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 5 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 05Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 6 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 06
Svérázná kolekce čtyř generací BMW M3 se objevila v prodeji v Nizozemsku. Společný poznávací znak: žádné turbo. Foto: Marktplaats

Zdroj: Marktplaats

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.