Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku

Chce to velké nadšení pro věc, když si na ježdění pořídíte jen bavorské em-trojky bez přeplňování a každou z nich dosyta používáte. Celá tato svérázná kolekce je nyní k mání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku

21.8.2020 | Petr Miler

Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku

/

Foto: Marktplaats.nl

Chce to velké nadšení pro věc, když si na ježdění pořídíte jen bavorské em-trojky bez přeplňování a každou z nich dosyta používáte. Celá tato svérázná kolekce je nyní k mání.

BMW M3 je zřejmě největší ikonou bavorské automobilky. A nakonec dává smysl, že má tak rozsáhlou fanouškovskou základnu. Je to auto, se kterým můžete jezdit každý den a neztratíte se s ním ani na okruhu. Dobře se cítí i na dálnici a pokud jste fandové ježdění bokem, poslouží též. A nakonec - pokud od auta neočekáváte nic až tak zvláštního a přesto chcete výjimečný model, M3 opět nezklame. Je to v jádru luxusní a výkonný vůz, který příliš „neobtěžuje” tím, co také dovede.

Jedna věc se ale v průběhu let změnila, která M3 části fanoušků zbavila. Její motory byly odjakživa atmosféricky plněné se vším, co k tomu patří - měly tu správnou odezvu, zvuk i vysokootáčkový charakter. Dosud poslední M3 generace F80 přišla ke dvěma turbům a další generace, která se odhalí už příští týden, je bude mít též. Jeden z fandů se tak rozhodl, že si prostě pořídí jen M3 bez přeplňování a přesně to také udělal.

Postupem času tak dal dohromady kolekci M3 generací E30, E36, E46 a E90, tedy skutečně všech, které neměly turbo. A nejde o žádného sběratele, který by si taková auta koupil na leštění ve stodole, ale docela obyčejného, jen o něco lépe situovaného Nizozemce, který nám při krátké komunikaci s ním prozradil, že s auty normálně jezdí a na všechna z nich ani nemá garáž. Stará se o ně zjevně hezky, i tak jich ale část musel nechávat na ulici.

Už to je trochu zvráceně sympatické a na autech je to znát, v dobrém smyslu slova. M3 E30 je černé kupé z roku 1990 s motorem 2,3 R4 (195 koní), které má na tachometru 249 tisíc km. M3 E36 je vzácný modrý sedan z roku 1996, tedy již s motorem 3,2 R6 (321 koní) a na tachometru má 209 tisíc km. V obou případech jde o vozy s manuálními převodovkami.

M3 E36 je pak modrý kabriolet z roku 2006, tedy samého závěru výroby - 188 tisíc km, motor 3,2 R6 (343 koní) a automat SMG doplňují partu. M3 E90 je pak znovu vzácný sedan z roku 2008, 118 tisíci km na tachometru, automatem DCT a motorem 4,0 V8 s 421 koňmi. Jak vidíte, žádné garážové královny. Ostatně, pro některá z těchto aut garáž ani nezbyla.

Může se vám zdát, že kolekce je poněkud... nevyhraněná, ale to má také své kouzlo. Čtyři kupé s manuálem zní jako hezká selekce, ale k čemu čtyři tak podobná auta? Tady máte sedany, kupé i kabriolet, automaty i manuály, jen atmosférické plnění byla podmínka. Všechny tyto vozy jsou pak k mání naráz - ne po jednom, ale všechny společně.

Cenu prodávající neudává, ale odhadem to pár milionů korun chtít bude. Nabízí též výměnu za hezké rekreační bydlení, tak pokud máte třeba chatu u Lipna, můžete to zkusit. U největší vodní plochy v České republice to ostatně mají Nizozemci historicky v oblibě...


Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 1 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 01Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 2 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 02Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 3 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 03Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 4 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 04Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 5 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 05Někdo prodává všechna BMW M3 bez turba. S každým jezdí, většinu parkuje venku - 6 - BMW M3 bez turba sbirka prodej 06
Svérázná kolekce čtyř generací BMW M3 se objevila v prodeji v Nizozemsku. Společný poznávací znak: žádné turbo. Foto: Marktplaats

Zdroj: Marktplaats

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše