Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci hledali nejlepší kompaktní SUV, Škodu postavili proti třem konkurentům
1.10.2020 | Petr Prokopec
Do bratrovražedného souboje aut koncernu VW doplněného o alternativy z Koreje a Velké Británie poslali Škodu Karoq kolegové z Auto Bildu. Přednost ji dali i před domácí značkou, a to navzdory relativně vysoké ceně.
V době předkoronavirové kupci nových aut nejčastěji sahali po SUV všeho druhu a zatím se nezdá, že by se na tom něco mělo změnit. Je však otázkou, jak tomu bude v příštích letech, kdy se zřejmě ještě významnějším argumentem bude stávat cena a to, co za své peníze dostanete. Svět se propadá do ekonomické recese, ze které se bude vzpamatovávat nejspíše léta. Koupě nového vozu tedy nebude prioritou a snaha koupit maximum muziky za co nejnižší cenu bude stále patrnější, jak už je ostatně teď znát na cenách ojetin.
Je tedy vskutku otázkou, jaký bude v budoucnu výsledek srovnávacího testu hned čtyř SUV, který dali dohromady kolegové z německého Auto Bildu. Ty zajímalo hlavně to, jak si ve srovnání s konkurencí povede nová Kia Xceed. Korejský vůz proti zbytku pelotonu dále tvořenému Mini Countryman, Škodou Karoq a Volkswagenem T-Roc dostal poměrně střízlivou stylizaci. Působí proto spíše jako běžný hatchack s pár plasty navíc než ortodoxní SUV.
Design Kie nemalou měrou ovlivňuje prostornost kabiny, jež rozhodně nepatří k silným stránkám Korejců. V tomto ohledu je lepší než Xceed i Mini. Nicméně je třeba dodat, že Countryman těží z rovné střechy a svislých dveří zavazadelníku, zatímco Kia šla stejně jako třeba Volkswagen cestou výrazně sklopených zádí. Mini tedy tuto dvojici překonává, nicméně sklonit se musí před Škodou, která v tomto ohledu hraje vlastní ligu.
Karoq přitom není na vrcholu jen v rámci zavazadelníku, nedostižná jsou v rámci komfortu také jeho zadní sedadla. Xceed je má pro změnu až příliš měkká, na straně druhé se ale může pochlubit bohatou standardní výbavou. Countryman pak může kontrovat vysokou kvalitou použitých materiálů i mnoha zajímavými a netradičními prvky, ovšem jen do chvíle, než najedete na silnici s nekvalitním povrchem. Poté se kabina promění v místo prostoupené všemožným vrzáním a skřípěním.
V neprospěch Mini hraje rovněž cena, která může zbytek účastníků snadno převýšit i o 50 procent. Stačí jen, abyste si nedali pozor při zatrhávání příplatkové výbavy. Levná nicméně není ani Škoda, byť se dříve jednalo o jeden ze stěžejních pilířů atraktivity české značky. Ten je naopak nyní možné spojit s Volkswagenem, neboť T-Roc byl jediným vozem tohoto rozstřelu, který se cenově držel pod hranicí 30 tisíc Eur (cca 816 tisíc Kč).
Je tedy samozřejmě možné, že do budoucna budou výsledky zcela jiné. Prozatím se však stále hraje podle zavedených pravidel, díky čemuž Mini končí s 517 body z osmi set možných na čtvrtém místě. Má sice své kvality, ovšem ty nejsou tak ucelené jako u konkurence. Zvláště pokud je tak levná jako Volkswagen, který má na kontě bodů 531. Na více než třetí příčku to ale nestačí, neboť Němci zřejmě polevili ve snaze snížit výrobní náklady.
Stříbrná pozice patří s 535 body Kie, která sice má na svém kontě i dobrý jízdní projev, ovšem nedostatek prostoru hlavně na zadních sedadlech a v zavazadelníku ji sráží až za Škodu. Ta má na kontě 542 bodů a víceméně jen jeden jediný nedostatek, a tím je již zmíněná vyšší cena. Oproti minulosti tedy dochází k zásadnímu obratu, neboť někdejší mladoboleslavské vozy dokázaly zaujmout jen cenou. Časy se ale holt mění, jak jsme ovšem naznačili, mohou se změnit zas.
Ve srovnávacím testu Auto Bildu získala první místo Škoda Karoq... Foto: Škoda Auto
...která překonala nejen novější Kiu Xceed... Foto: Kia
...ale rovněž spřízněný VW T-Roc. Foto: Volkswagen
Poslední příčka pak patří Mini Countryman. Foto: Mini
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva