Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci se dieselů hned tak nevzdají, mezi běžnými lidmi prudce vzrostl zájem o TDI
31.1.2019 | Petr Prokopec
Objektivní výhody naftových motorů jsou asi silnější než hrozby dalších a dalších omezení dieselových aut. Mezi soukromými zákazníky tak loni VW v Německu prodal dvakrát víc dieselů.
Koncern Volkswagen je znovu největší automobilkou světa, za loňský rok zákazníkům doručil rekordních 10,83 milionu vozů, tedy o 0,9 % více než v předchozím období. Překonal tak alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, která má na kontě „pouze“ 10,76 milionu aut. Dle zlých jazyků ale za tím stojí především fakt, že Němci mají ve svém portfoliu i výrobce těžkých nákladních vozů MAN a Scania. Bez nich by VW Group měl na kontě 10,6 milionu vozů, tedy méně, než aliance.
VW Group ale nedělá nic jiného než Toyota, která zahrnuje nejen Lexus či Daihatsu, ale rovněž výrobce nákladních vozů Hino. Pokud jsou započteny do celkových prodejů i jejich registrace, pak má na kontě 10,59 milionech aut, bez nich celkový loňský odbyt vystoupal na 10,39 milionu kusů. Tak jako tak tedy značka skončila na třetí příčce.
Než zkoumání počtů prodaných nákladních vozů je zajímavější podívat se na diesely. Volkswagen zvýšil své prodeje i díky zvýšenému zájmu o ně. Velmi překvapivé je, že k tomu dochází v Německu, tedy v zemi, která v posledních měsících proslula averzí právě k těmto motorům. Nicméně jak potvrdil prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann, podíl dieselů na registracích se meziročně zvýšil z 39 na 43 %.
To nezní jako bůhvíjaký růst, jenže to jsou celková čísla, ve kterých hrají prim firemní prodeje a firmy se z obav o svou image dieselových nákupů často obávají. Pokud se podíváme na privátní klientelu, je obrázek docela jiný. V jejím případě podíl dieselů v roce 2017 činil pouze 15 procent, kdy byli lidé zjevně vystrašeni tím, co s naftovými auty bude. Loni hrozeb přibylo, přesto láska k dieselům zvítězil a jejich podíl skokově narostl na takřka dvojnásobek, konkrétně na 27 procent.
„V Německu je debata o dieselech ovlivněna a kvůli tomu často dochází k zastření některých skutečností. S ohledem na vysokou efektivitu a výkon diesely zůstanou i v příštích letech velmi důležitou technologií, zvláště pro ty, kdo cestují na dlouhé vzdálenosti, a zejména pak v souvislosti s klimatickými změnami,“ uvedl k dané skutečnosti Stackmann.
Prodejní šéf koncernu narážel na skutečnost, že poslední generace dieselů Volkswagenu produkuje v přímém srovnání se svými předchůdci o 10 gramů CO2 na kilometr méně. Ve srovnání s benzinovými motory je pak jejich produkce oxidu uhličitého nižší o 15 procent, byť je samozřejmě třeba dodat, že tato výhoda je negována vyššími emisemi NOx.
Ať se však již na danou skutečnost díváte z jakéhokoliv úhlu pohledu, podstatné je, že koncernu se aktuální růst zájmu o diesely kvůli stále přísnějším omezováním CO2 hodí do krámu. Nicméně se dá předpokládat, že i přes tento posun se strategie VW nezmění a do budoucna budou diesely pozvolna eliminovány, hlavně v nižších segmentech.









Volkswagen překvapil meziroční nárůst zájmu o dieselové motory, zvláště když k němu došlo v Německu u soukromé klientely, která jej o rok dříve téměř zcela zavrhovala
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis