Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Karoq s bestsellery třídy. Kdo vítězí nezávislým pohledem?
..0000 | Petr Prokopec
Karoq působí v segmentu, v němž se to jen hemží úspěšnými modely. Mezi absolutní špičku kompaktních SUV patří i Nissan Qashqai a Renault Kadjar, jak si vede proti nim?
SUV dnes jednoznačně vládnou světu aut, žádný jiný typ aut není prodejně tak na vzestupu. Pochopily to i automobilky, které se danému segmentu léta vyhýbaly více než čert kříži. Proto vznikly i Rolls-Royce Cullinan či Lamborghini Urus a chystá se také „užitkové“ Ferrari. Na tyto vozy ovšem dosáhne jen pár tisíc zákazníků ročně, mnohem delší fronty lze čekat u modelů, které startují pod milionem korun. Trojici z nich dříve otestovaly britské ženy a na vrchol poslaly Dacii Duster, německý Auto Bild sáhl po jiné trojici, na níž si posvítíme dnes.
Své síly poměřily Škoda Karoq, Nissan Qashqai a Renault Kadjar. Tedy česká novinka a dva bestellery stejné třídy - Qashqai loni v Evropě oslovil skoro čtvrt milionu zákazníků, Kadjar coby novější model potřeboval na stejný úspěch dva roky. Vrhnout Karoq mezi tyto dva žraloky je pro český vůz pověstná zkouška ohněm, neboť - pomineme-li „vnitrokoncernové” soky - mnoho vážnějších konkurentů nemá.
Srovnávat tyto tři vozy Češi, jistě uvidíme na piedestalu domácí Karoq a nikdo tomu nebude věřit, ale jak to vidí Němci, pro které jde o tři „cizince”? Rozsoudit se rozhodli verze Karoq 2,0 TDI 4x4, Qashqai dCi 130 4x4i a Kadjar dCi 4WD, tedy velmi srovnatelná provedení, i cenově. Na německém trhu vycházejí všechny tři stroje na zhruba 35 tisíc Eur (cca 900 tisíc korun) a co se výkonu týče, nejvíce nabídne za tuto částku česká novinka. Její dvoulitr pumpuje na všechna čtyři kola 150 koní, tedy o dvacet více než francouzsko-japonská konkurence.
Karoq je i nejrychlejší, při akceleraci z klidu na stovku za sebou Kadjar nechává o více než dvě sekundy. Ještě podstatnější je rozdíl při akceleraci na 160 km/h, kde obě SUV dělí deset sekund. Škoda je kromě toho daleko jistější v zatáčkách, neboť u francouzského modelu se testeři cítili spíše jako pasažéři než ti, kdo mají vše v rukou. Qashqai lze považovat za zlatý střed, ovšem s výjimkou brzd, které jsou pro změnu za studena slabinou českého vozu.
Pokud řeč přijde na spotřebu, Karoq i Qashai skončily shodně s 6,1litrovým průměrem. Kadjar je na tom o dvě deci lépe, navíc v prospěch Francouze i Japonce hraje citelně větší palivová nádrž (65 litrů oproti 50). Druhá stránka praktičnosti, tedy zavazadelník, pro změnu favorizuje Škodu, která zvládne pobrat až 1 810 litrů. Zajímavé je, že na druhém místě skončil Nissan, ačkoliv je o takřka pět centimetrů kratší než Renault.
Škoda disponuje nejen nejprostornější, ale také nejkomfortnější kabinou, nicméně třeba za sportovní sedadla je nutné připlácet. V případě japonského vozu je sice standard bohatší, ovšem vysocí řidiči budou obtížně hledat ideální polohu za volantem. K dispozici pak nemají ani podporu systémů Android Auto a Apple CarPlay. Na druhou stranu se mohou pochlubit sadou kamer monitorujících celé okolí vozu, což nejnovější Karoq nenabízí.
Všechny výše zmíněné i další zjištěné údaje týkající se všech tří srovnávaných vozů najdete v přehledné podobě v přiložené tabulce. Auto Bild ve výsledku konstatuje, že vedle sice nešlápnete ani s jedním z těchto kompaktních SUV, tím jasně nejlepším je ale Karoq. Zapůsobil také tím, že v jeho případě můžete počítat s nejvyšší zůstatkovou hodnotou. Jako jediný testovaný model totiž disponuje selektivní katalytickou redukcí SCR a vstřikováním roztoku močoviny AdBlue, což je dnes v Německu ožehavé téma sledované kupci nových i ojetých dieselů.
Karoq také díky tomu zvítězil v pěti ze sedmi Němci bodovaných oblastí a je v testu suverénním vítězem. Že by se Qashqai měl začít obávat o korunu krále tohoto segmentu? Čas ukáže, pro tuto chvíli mu ale přibyl přinejmenším jeden malý... „vráseq” na čele.
Technické parametry všech tří testovaných vozů a naměřené hodnoty



Fotogalerie Škody Karoq
Fotogalerie Nissanu Qashqai
Fotogalerie Renaultu Kadjar
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce včera 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 4.8.2025
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 4.8.2025
Nejčtenější články
Svět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
8.7.2025Muž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
9.7.2025Konec pohádek: Mercedes přišel ve druhém kvartálu o další desetinu zákazníků, prodeje elektromobilů se propadly o čtvrtinu
9.7.2025S tímto BMW řady 5 v prodeji není něco v pořádku. Vypadá jako zánovní vůz, stojí ale jen 440 tisíc
9.7.2025Bentley ukázalo svou budoucnost. Vypadá to, jako by se předem chtělo připravit o maximum zákazníků
9.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva