Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci vyzkoušeli hodně jetou Škodu Rapid a popsali, jak se jeví po letech služby
23.10.2020 | Petr Prokopec
Rapid se nestal takovým prodejním hitem, jak automobilka doufala, o to zajímavější nabídku ale představuje jako ojetina. Hodně ojeté kusy koupíte i za méně než 130 tisíc a jeden z takových Němci vyzkoušeli.
0000026538 Škoda Rapid si na českém trhu nikdy nezískala takovou oblibu, v jakou automobilka doufala. Dáno to bylo do značné míry i tím, že kvalitou materiálů měla blízko spíše Fabii, zatímco cenově se blížila spíše Octaviu. Jakkoliv tedy vlastně splnila zadání, když vyplnila prostor mezi těmito dvěma bestsellery značky, prodejní očekávání úplně nenaplnila. I proto se značka s nástupcem v podobě Škody Scala vydala trochu jiným směrem a namísto liftbacku a polokombíku Spaceback tu máme spíše vcelku stylový hatchback.
Scala je zkrátka o poznání atraktivnější auto, nicméně jako novinka rozhodně nevyjde levně, a tak se též neprodává bůhvíjak skvěle. Rapid oproti tomu ani zdaleka není vozem, za kterým se ohlédne celá ulice. Ovšem jelikož již nějaký ten pátek ve výrobním programu mladoboleslavské automobilky nefiguruje (tedy alespoň na západ od ruských hranic), můžete jej jako ojetinu pořídit za částky, jaké i průměrný Čech zvládne nastřádat za pár měsíců.
O jakých sumách se tu bavíme? Záleží samozřejmě na tom, zda lovíte v cizině či na českém trhu, kde ceny poněkud ovlivňuje národní cítění. Nicméně u nás i v Německu můžete za zhruba 130 tisíc korun již Rapid pořídit, nicméně je třeba počítat s tím, že se jedná o exempláře, které za sebou mají již nějakých 200 tisíc kilometrů. Originální náhradní díly pak nepatří k nejlevnějším, vše ale může vyřešit poměrně květnatá nabídka z mimotovárních zdrojů.
Má tedy smysl o Škodě Rapid uvažovat? To se rozhodl zjistit německý Auto Bild, který otestoval právě jeden z nejlevnějších exemplářů na trhu s najetými 143 tisíci km, který za sebou měl čtyři roky služby. Konkrétně jím byl Spaceback osazený 1,6litrovým turbodieselem o výkonu 90 koní, který byl shledán jako uspokojivá pohonná jednotka. Z českého úhlu pohledu navíc převažují pozitiva, neboť našinec se prozatím nemusí zabývat otázkou zákazu vjezdu postarších naftových aut do center měst, třebaže motor spadá do aférou Dieselgate zasažené rodiny EA 189.
Z neduhů nám tu tedy zůstává pouze obhroublejší zvuk, se kterým dorazila nepříliš oslnivá jízdní dynamika. Stovka je na tachometru až po necelých 12 sekundách, přes 182 km/h se pak nedostanete. Na druhou stranu se však v rámci dlouhodobého průměru můžete dostat na nějaké 4 litry spotřeby, což rozhodně není k zahození. Stejně jako dostatek prostoru vpředu i vzadu či zavazadelník schopný pobrat až 1 490 litrů nákladu.
Tím se dostáváme ke kabině, kde budete muset s ohledem na cenu přikročit k řadě obětí na oltář komfortu. Klimatizace v testovaném voze chyběla zcela, mimo to Němci poukazují také na lacinost plastů obklopujících posádku ze všech stran. Aby toho pak nebylo málo, ukázala se být problémem ještě horší kvalita laku karoserie. Schopnost utáhnout až 1,2tunový přívěs ale naopak patří mezi klady.
Stav vozu byl na 143 tisíc ujetých km velmi dobrý, dle kontroly bezprostředně nehrozil žádný větší servisní zásah a exteriér i interiér vypadaly zachovale. Jistě na to měl vliv způsob užívání předchozím majitelem, Němci ale správně podotýkají, že existují auta, o která se můžete starat sebelépe a stejně rychle zajdou. A pak existují taková, o která naopak majitelé ani moc pečovat nemusí a stejně na nich léta nejsou znát. Rapid patří spíše k těm druhým.
Suma sumárum si Rapid odváží tři hvězdy z pěti možných, přičemž dle Němců by polokombíku více slušela 1,2litrová benzinová jednotka MPI se 75 koňmi. Dáno je to ale do značné míry jejich strachem z dalších omezení provozu starších dieselů, což se nás netýká, a tak zrovna po atmosférickém tříválci neradíme toužit. My bychom doporučili 1,2litrové turbo se 105 nebo 110 koňmi a šestistupňovou převodovkou - mezi komfortem, dynamikou, spotřebou a trvanlivostí (TSI v Rapidu už nemá potíže s rozvody) jde o dobrý kompromis.
Němci otestovali ojetou Škodu Rapid Spaceback, přičemž nadšeni byli hlavně z prostoru pro posádku a zavazadelníku. Z českého úhlu pohledu lze ovšem smazat i některé jejich obavy z dieselu pod kapotou. Ilustrační foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva